BESLENME VE DIYETETIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BES403 | ||||||||
Ders İsmi: | Beslenme ve Diyetetik Alanında Uygulamalar-I (Kd-UD) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
BES301 - Anne ve Çocuk Beslenmesi | BES302 - Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi | BES303 - Yetişkin Hastalıklarında Beslenme Tedavisi- I | BES304 - Yetişkin Hastalıklarında Beslenme Tedavisi- II | BES305 - Toplu Beslenme Sistemleri I | BES306 - Toplu Beslenme Sistemleri II | BES307 - Toplumda Beslenme Durumunun Saptanması | BES308 - Toplumda Beslenme Sorunları ve Epidemiyoloji |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Gamze AKBULUT |
Dersin Amacı: | Klinikte hasta izleminde uygulanacak yöntemleri öğrenmek, hasta dosyası okuma, dosyadaki bilgileri analiz etme ve hastanın klinik ve laboratuvar bulgularına göre beslenme tedavisi planlamayı öğrenmektir. |
Dersin Hedefi: | "Çocuk mamaları ve kullanım alanları • Prematüre bebek beslenmesi • Malabsorpsiyonlar ve beslenme tedavisi • Malnütrisyon ve beslenme tedavisi • Gastroenteritler ve beslenme tedavisi • Kalıtsal metabolizma hastalıkları ve beslenme tedavisi • Diabetes mellitus ve beslenme tedavisi • Enteral ve parenteral beslenme • Böbrek hastalıkları ve beslenme tedavisi • Besin alerjileri ve beslenme tedavisi • Yeme davranış bozuklukları ve beslenme tedavisi • Çocukluk çağı obezitesi ve beslenme tedavisi • Metabolik sendrom ve beslenme tedavisi • Doğumsal kalp hastalıkları ve beslenme tedavisi • Nörolojik hastalıklar ve beslenme tedavisi • Beslenme eksiklik bozuklukları ve beslenme tedavisi • Enfeksiyon hastalıkları ve beslenme tedavisi • Neoplastik hastalıklar ve beslenme tedavisi • Fetal Beslenme ve kronik hastalıklarla İlişkisi" |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Pediatri diyetisyenliği konusunda bilgi ve beceri kazanır; uygulamaları gözlem yaparak öğrenir. |
||
2) Poliklinikte ve klinikte pediatrik hastaların tıbbi beslenme tedavisinde izlem yöntemlerini olgular üzerinde uygulamalı olarak öğrenir. |
||
3) Pediatrik hastaların tıbbi beslenme tedavisinde kullanılan özel beslenme ürünlerinin içeriklerini ve kullanım ilkelerini öğrenir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Pediatrik hastaların beslenme durumlarının değerlendirilmesini olgular üzerinde tartışarak uygulamalı olarak öğrenir. |
||
2) Hasta dosyası okuma, dosyadaki bilgileri analiz etme ve hastanın klinik ve laboratuvar bulgularına göre tıbbi beslenme tedavisi planlamayı öğrenir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocuk hastalıklarında uygulanan tıbbi beslenme tedavilerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yollarını öğrenir. |
||
2) Çocuk hastalıkları ile ilgili bilgiye ulaşabilme, analiz edebilme ve bu bilgiyi sunma becerisi kazanır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Mesleki uygulamalar ve oryantasyon haftası | ||
2) | Mesleki uygulamalar ve vaka sunumları | ||
3) | Mesleki uygulamalar ve vaka sunumları | ||
4) | Mesleki uygulamalar ve vaka sunumları | ||
5) | Mesleki uygulamalar ve vaka sunumları | ||
6) | Mesleki uygulamalar ve vaka sunumları | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Mesleki uygulamalar ve vaka sunumları | ||
9) | Mesleki uygulamalar ve vaka sunumları | ||
10) | Mesleki uygulamalar ve vaka sunumları | ||
11) | Mesleki uygulamalar ve vaka sunumları | ||
12) | Mesleki uygulamalar ve vaka sunumları | ||
13) | Mesleki uygulamalar ve vaka sunumları | ||
14) | Mesleki uygulamalar ve vaka sunumları | ||
15) | Final | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Beslenme ve tıp bilimleri ile ilgili temel kavramları bilir | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
2) Beslenme ve besinlerin sağlıkla çift yönlü ilişkisini bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) Gıda, beslenme ve sağlık mevzuatını bilir | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
4) Yeterli mesleki terminoloji bilgisine sahiptir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
6) Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
7) Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
8) Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
10) Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
11) Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişimi öğrenir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
12) Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
13) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
14) Hasta yakınları, doktorlar ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilir, bilgi verici olur. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
15) Beslenme ve diyetetik uygulamalarında görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Edindiği bilgi ve becerilerle beslenme ve diyetetik alanındaki hizmetin örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi konusunda bireysel ve ekip üyesi olarak kalite yönetimi ve süreçleri çerçevesinde sorumluluk alır. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 1 | % 10 |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 14 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 7 | 168 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 7 | 7 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 7 | 7 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 7 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 212 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 7 |