ÇOCUK GELIŞIMI (TEZLI) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | CGL101 | ||||||||
Ders İsmi: | Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Aynur Aydoğan |
Dersin Amacı: | Çocukların gelişimsel özelliklerini değerlendirmenin önemini anlamak, çocuğu tanımak için gerekli değerlendirme yöntemlerini içselleştirmek, farklı değerlendirme yöntemlerini öğrenip çeşitlendirmek, çocuğun eğitimsel ve gelişimsel temel gereksinimlerinin belirlenmesine yönelik analitik ve kanıt temelli bir bakış açısı kazandırmak |
Dersin Hedefi: | Çocukların gelişimsel özelliklerini değerlendirmenin önemini bilir, çocuğu tanımak için gerekli değerlendirme yöntemlerini bilir, farklı değerlendirme yöntemlerini bilir, çocuk için uygun olan yöntemi seçer , çocuğun eğitimsel ve gelişimsel temel gereksinimlerinin belirlenmesine yönelik bilgi ve becerilerini kullanır |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Gelişimsel değerlendirme ve tanımlama ile ilgili kavramları açıklar. |
||
2) Çocuğu tanıma ve gelişimsel değerlendirme yöntemleri ve tekniklerini açıklar. |
||
3) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocuğun yaşına, özelliklerine ve gereksinimlerine uygun olarak yöntem, teknik ve değerlendirme aracı seçer. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
||
2) Özel gereksinimli ve tipik gelişim gösteren çocukların eğitsel değerlendirmeleri için uygun methodlarının seçilmesi, kullanılması ve yorumlanması hakkında yeterliliğe sahip olur. |
Hafta | Konu | ||
1) | Gelişimsel Değerlendirme Ve Tanımlamada İlkeler ve Amaçlar | ||
2) | Gelişim Alanlarına Göre Değerlendirme, Gelişimsel İzlem,Sağlam çocuk değerlendirme ve izlemi | ||
3) | Standardize testler, tanımı, uygulama ilkeleri, çeşitleri | ||
4) | Standardize test örnekleri, grup çalışması | ||
5) | Değerlendirmede biçimsel olmayan yöntemler: Gözlem Yöntemleri - Görüşmeler | ||
6) | Değerlendirmede biçimsel olmayan yöntemler: Anketler - Portfolyo Değerlendirme | ||
7) | Etkileşime dayalı ve Kendini anlatmaya dayalı teknikler ve örnekler | ||
8) | Gelişimsel testler ve ornekleri | ||
9) | Alternatif Değerlendirme: Oyun temelli ve performans değerlendirme | ||
10) | Özel Gereksinimi veya Davranış Problemleri olan Çocukların Değerlendirilmesi | ||
11) | Özel Gereksinimi veya Davranış Problemleri olan Çocukların Değerlendirilmesi | ||
12) | Gelişimsel Değerlendirme Etik - Gelişimsel Değerlendirmede Yapılan Hatalar | ||
13) | Değerlendirme sonucuna göre gelişim raporu hazırlama | ||
14) | Gelişim Raporu Hazırlama, örnekler | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
6 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Çocuk Gelişimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | ||||||||||||||||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||
3) Bilimsel bir araştırma gerçekleştirirken kullanılabilecek istatiksel yöntem ve teknikleri hakkında bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||||
4) Bilimsel çalışmalarda etik ilkeleri ve kuralları bilir, birey ve toplum için önemini açıklar. | ||||||||||||||||||||
5) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. | ||||||||||||||||||||
6) Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar | ||||||||||||||||||||
7) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. | ||||||||||||||||||||
8) Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. | ||||||||||||||||||||
9) Bilimsel bir araştırma gerçekleştirmek için gerekli planlamalarını yapar ve araştırma desenini planlar. | ||||||||||||||||||||
10) Araştırma konusuna uygun en uygun veri toplama yöntemlerini belirler. | ||||||||||||||||||||
11) Çocuk gelişimi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur ve bu bilgileri çocukların yararına kullanır | ||||||||||||||||||||
12) Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. | ||||||||||||||||||||
13) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir | ||||||||||||||||||||
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir ve ekiple uyumlu çalışır. | ||||||||||||||||||||
15) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alınyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alın yazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | ||||||||||||||||||||
16) Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | ||||||||||||||||||||
17) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. | ||||||||||||||||||||
18) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||||||||||
19) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır | ||||||||||||||||||||
20) Baştan sona bir bilimsel araştırma planlar, gerçekleştirir, tartışır ve sunar. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |