ORTODONTI (DOKTORA) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ODR100 | ||||||||
Ders İsmi: | Ortodontide Teşhis ve Tedavi Planlaması | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Sibel Biren, Doç. Dr. Feyza Eraydın, Dr. Öğr. Üyesi. Merve Kurnaz, Dr. Öğr. Üyesi İpek Şavkan |
Dersin Amacı: | Ortodontide Teşhis ve Tedavi Planlamasının öğrenilmesi. |
Dersin Hedefi: | Hastadan tıbbi ve dental hikayesine ilişkin verilerin toplanması, ortodontik tanı amaçlı (ölçü, model, fotoğraf kaydı, dijital tarama vs. ) verilerin toplanması, model ve fotoğraf analizleri ile birlikte sefalometrik radyografiller ve ortodontik modeller üzerinde gerekli analizlerin yapılarak hastanın tanısının oluşturulması. Hastaya etik değerlere bağlı kalarak ortodontik anomalisine en uygun tedavi planlamasının oluşturulması |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hastadan tıbbi ve dental hikayesine ilişkin verilerin toplanmasını öğrenmek,
|
||
2) Gerekli analizlerin öğrenilmesi,
|
||
3) Tedavi planlamasının öğrenimi,
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hastadan tıbbi ve dental hikayesine ilişkin verilerin toplanması,
|
||
2) Ortodontik tanı amaçlı (ölçü, model, fotoğraf kaydı, dijital tarama vs. ) verilerin toplanması,
|
||
3) Model ve fotoğraf analizleri ile birlikte sefalometrik radyografiller ve ortodontik modeller üzerinde gerekli analizlerin yapılması,
|
||
4) Hastaya etik değerlere bağlı kalarak ortodontik anomalisine en uygun tedavi planlamasının oluşturulması,
"
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Veri toplama,
|
||
2) Sefalometrik analiz,
|
||
3) Model analizi,
|
||
4) Tedavi planlaması, |
Hafta | Konu | ||
1) | Tanı Amaçlı Veri Toplama | ||
2) | Tanı Amaçlı Veri Toplama-(ölçü, model, fotoğraf) | ||
3) | Tanı Amaçlı Veri Toplama-(ölçü, model, fotoğraf) | ||
4) | Model Analizleri | ||
5) | Model Analizleri | ||
6) | Fotoğraf analizi | ||
7) | -Sefalometrik Analiz Yöntemleri (Steiner, Loyola, Arnett) | ||
8) | Sefalometrik Analiz Yöntemleri (Steiner, Loyola, Arnett) | ||
9) | Sefalometrik Analiz Yöntemleri (Ricketts) | ||
10) | 3D Analizler | ||
11) | 3D Analizler | ||
12) | Sefalometrik Çakıştırma | ||
13) | PA Film analizi/ Kemik yaşı tayini/ El bilek filmleri ve. Servikal vertebralar | ||
14) | Yumuşak Doku Analizleri | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) 1. Düzeltici ortodontik tedavinin güncel kullanımı ile ilgili bilgi sahibi olma. 2. Diğer dallarla beraber takip edilen hasta örneklerini gözlemleyerek interdisipliner yaklaşımı anlama. 3. Ortodontik tedavinin iatrojenik etkilerini bilme. 4. Ortodontik tedavi sonrası retansiyonun gerekliliğini kavrama ve retansiyon yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 5. Ortodontide güncel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulama.6. Ortdontik problemi olan hastaların hareketli veya sabit aygıtlarla tedavisini gerçekleştirmek. | |||||||||||
2) 1. Sabit ortodontik tedavi uygulama 2. Hastayı güncel ortodontik tedavi yöntemleri hakkında bilgilendirme 3. Dudak damak yarıkları ve obstrüktif uyku apnesi teşhisini koyabilme, tedavi seçenekleri hakkında hastayı bilgilendirip tedavi etme 4. Karma dişlenme döneminde koruyucu ve önleyici ortodontik tedavi planlama ve yürütme. 5. Hareketli bir apareyin tutucu ve aktif elemanlarını uygun şekilde bükme ve teknisyenin yaptığı işlerin kalitesini tanıma. 6. Basit hareketli aygıtları tasarlama ve yapma. | |||||||||||
3) 1. Her hastanın ihtiyacına gore tedavi seçeneklerini seçme ve önceliğini saptama. Olası ortodontik tedavi şekilleri hakkında hastayı bilgilendirme ve tedaviyi başarılı birşekilde uygulama ve tamamlama. 2. Ortodontik aygıtların özelliklerini, endikasyonlarını ve etki şekillerini bilme. 3. Disiplinlerarası yaklaşım, şeffaf plaklar, dijital ortodonti, erişkin veya adolesan tedavisi gibi güncel tedavi tekniklerini bilmek ve uygulamak, 4. Ortodontik tedavinin komplikasyonlarını bilme. 5. Karma dişlenme döneminde ortodontik değerlendirme yapma ve önleyici ve durdurucu tedavi yürütme. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 14 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 14 | 42 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | 14 | 28 |
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 42 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 42 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 172 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |