ÇOCUK GELIŞIMI (TEZLI)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGL102
Ders İsmi: Araştırma Yöntemleri ve Bilim Etiği
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersi Veren(ler): Burak Mil

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilimsel araştırmanın kuramsal temellerinin belirlenmesi, araştırmanın planlanması ve araştırma önerisinin hazırlanması, örneklem tespiti, veri toplama teknikleri, verilerin analizi ve verilerin yorumlanmasına ilişkin yeterlik kazanmak.
Dersin Hedefi: Bilimsel araştırma yöntemleri ve aşamaları, izlenecek etik kurallar, etik kurullara başvurma yollarını kavramak.
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Bilimsel araştırmanın kuramsal temellerinin belirlenmesini bilir. 2. İzlenecek etik kuralları bilir. 3. Bilimsel araştırma yöntemleri ve aşamalarını bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Araştırmanın planlanmasını yapar. 2. Araştırma önerisinin hazırlanmasını yapar. 3. Araştırma verilerinin analizini yapar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1.Araştırma konusunun belirlemesini yapar. 2. Bilimsel araştırmalarda nicel ve nitel yaklaşımları uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı
2) Bilimsel Araştırmaya Giriş & Bilimsel Yöntemin Unsurları
3) "Bilimsel Yaklaşımlar & Bilimsel Araştırma Süreci Nitel Yöntemler (Görüşme & Gömülü Teori & Söylem Analizi)"
4) Nitel Yöntemler (Görüşme & Gömülü Teori & Söylem Analizi)
5) "Nitel Yöntemler (Yorumlayıcı Analiz & Göstergebilim & Vaka Çalışmaları) Bilimsel Araştırmalarda Alıntı Yapma, Kaynak Gösterme & İntihal Bilimsel Araştırmalarda Etik Kurallar ve Nicel Yöntemlere Giriş"
6) Bilimsel Araştırmalarda Alıntı Yapma, Kaynak Gösterme & İntihal
7) Ara Sınav Haftası
8) Bilimsel Araştırmalarda Etik Kurallar ve Nicel Yöntemlere Giriş
9) Bilimsel Araştırmalarda Etik Kurallar ve Nicel Yöntemlere Giriş
10) Evren, Örneklem-Örneklem Türleri, Değişken Türleri & Değişken Tanımlama
11) Tanımlayıcı İstatistikler
12) Karşılaştırma Testleri
13) Korelasyon Analizleri
14) Regresyon Analizleri
15) Final Haftası
Diğer Kaynaklar: "1. Niyazi KARASAR-Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler, Nobel Yayıncılık
2. Metin KOZAK-Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Detay Yayıncılık
3. Şener Büyüköztürk- Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi Yayıncılık
4. Asım SALDAMLI-Bilimsel Araştırma ve Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık
5. Bruce L. BERG & Howard LUNE-Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Eğitim Kitabevi Yayınları"

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3) Bilimsel bir araştırma gerçekleştirirken kullanılabilecek istatiksel yöntem ve teknikleri hakkında bilgilere sahiptir.
4) Bilimsel çalışmalarda etik ilkeleri ve kuralları bilir, birey ve toplum için önemini açıklar.
5) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular.
6) Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar
7) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir.
8) Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
9) Bilimsel bir araştırma gerçekleştirmek için gerekli planlamalarını yapar ve araştırma desenini planlar.
10) Araştırma konusuna uygun en uygun veri toplama yöntemlerini belirler.
11) Çocuk gelişimi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur ve bu bilgileri çocukların yararına kullanır
12) Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
13) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir ve ekiple uyumlu çalışır.
15) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alınyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alın yazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
16) Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
17) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur.
18) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
19) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır
20) Baştan sona bir bilimsel araştırma planlar, gerçekleştirir, tartışır ve sunar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 14 42
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 14 42
ARA SINAV (Vize) 14 14
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 14 14
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 196
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6