SIYASET BILIMI VE ULUSLARARASI İLIŞKILER (İNGILIZCE) (TEZLI) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSI510 | ||||||||
Ders İsmi: | Uluslararası Örgütler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Herbert Reginbogin-Asst.Prof. Mesut ÖZEL |
Dersin Amacı: | Çok taraflılığı önemseyen insanlar, uluslararası örgütlerin rolünün artık kritik olmadığını savunuyorlar. Dünya, hiçbir devletin veya aktörün tek başına ele alamayacağı, birbirine bağlı çok sayıda krizle karşı karşıyadır. Uluslararası örgütler sadece devletlerin işbirliği yapmaları için yollar sunmakla kalmaz, aynı zamanda temel bilgi kaynaklarıdır ve bazıları düzenleyici olarak belirleyici bir rol oynar. Aynı zamanda, bazı ülkelerdeki iç politikalar, çok taraflılığın değeri konusunda daha içe dönük ve şüpheci, hatta düşmancadır. Dünya, Soğuk Savaş'ın sona ermesinden bu yana geçen birkaç yıl içinde birçok sorunla boğuştu. Son yıllarda, milyonlarca insanı öldüren, ekonomileri felce uğratan ve hayatımızın diğer pek çok yönünü değiştiren COVID-19 salgını tarafından sorgulandı. Dalgalanma etkileri devam ediyor. İklim değişikliğinin yarattığı varoluşsal tehdit konusunda da daha fazla farkındalık var. Genel Sekreter Antonio Gutierrez'in şaşırtıcı notunda mısınız: "İnsanlık zor bir gerçekle karşı karşıya: iklim değişikliği gezegenimizi yaşanmaz hale getiriyor." Rusya'nın Şubat 2022'de Ukrayna'yı işgali, küresel enerji ve gıda krizine katkıda bulunurken, binlerce kişinin öldüğü ve bir milyon kişinin yerinden edildiği muazzam bir ankete sahne oldu. Ayrıca, Rusya'nın veto yetkisinin güçlü bir yanıt alma şansını ortadan kaldırdığı göz önüne alındığında, BM Güvenlik Konseyi'nin etkinliği hakkında soruları da gündeme getiriyor. Demokrasinin gerilemesi hakkında daha fazla kanıt, liberal uluslararası düzenin dayanıklılığı hakkında daha fazla soru, ekonomik istikrar, artan eşitsizlik ve yoksulluk hakkında daha fazla endişe ve yapay zekanın yaşamlarımız ve dünyamız üzerindeki etkisi hakkında daha fazla endişe var. |
Dersin Hedefi: | Uluslararası örgütlerin küresel yönetişimdeki rolünü nasıl anlayabiliriz? Bu ders, büyük uluslararası örgütler ve bunların uluslararası politika ve küresel yönetişimdeki gelişen rolleri hakkında yeni ve kapsamlı bir anlayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders, coğrafi, ekonomik, sosyal ve politik boyutlarda 'küresel sorunlara' odaklanmaktadır. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Uluslararası Örgütlerin gelişiminin uluslararası sistemi ne yönde etkilediğini yorumlayabilir. |
||
2) Dünya üzerinde uluslararası barış ve güvenliğin korunması çabalarını değerlendirebilir. |
||
3) Bölgesel güvenlik amacıyla kurulan örgütleri tanımlayabilecek ve yaratacağı etkileri tartışabilir. |
||
4) Küresel siyaset ve ekonomiye yön veren örgütlerin faaliyetlerini tanıyacak ve yarattığı etkileri tartışabilir. |
||
5) Bölgesel ekonomik bütünleşme hareketlerini tanıyacak ve bu bütünleşmelerin yaratacağı etkileri tartışabilecek bilgi ve becerilere sahip olur. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Bulıuşma-İzlencenin Görüşülmesi | ||
2) | Giriş | ||
3) | Uluslararası Para Fonu | ||
4) | Dünya Bankası | ||
5) | Dünya Ticaret Örgütü | ||
6) | Bretton Woods Antlaşması Örgütlerinin Bölgesel Versiyonları | ||
7) | Avrupa Birliği (AB) Birleşmiş Milletler Genel Kurulu ve Güvenlik Konseyi | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Milletler Cemiyeti | ||
10) | Kurumsal Tasarım ve Yayılması | ||
11) | Uluslararası Mahkemeler ve Uluslararası Hukukun Uygulanması | ||
12) | Yükleşen Çin kurumları | ||
13) | Milliyetçiliğe karşı Uluslararası Örgütler | ||
14) | Yılbaşı Tatili | ||
15) | Final Sınavı Öncesi Tekrar Yapılması | ||
16) | Dönem Sonu Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Siyasi gelişmeleri ve uluslararası ilişkileri, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanındaki teoriler ışığında incelemek | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
2) Uluslararası çatışmalar ve çatışma çözümü alanlarında teorik bilgi edinmek | 1 | 2 | 3 | ||
3) Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanındaki teorik bilgileri, güncel küresel ve bölgesel siyasi olgulara uygulayabilmek | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | 1 | % 10 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | 1 | % 10 |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 1 | 3 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 7 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | 14 | 42 |
Tartışma | 1 | 3 |
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 185 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |