SIYASET BILIMI VE ULUSLARARASI İLIŞKILER (İNGILIZCE) (TEZLI) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PSI510 | ||||||||
Ders İsmi: | Uluslararası Örgütler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Herbert Reginbogin |
Dersin Amacı: | Pandemilerden nükleer savaşa, iklim değişikliğinden ticarete, akla gelebilecek hemen hemen her konu alanına uluslararası kuruluşlar dokunuyor. Bu kurumlar nasıl tasarlanır? Neden kaynakları, resmileştirilmesi vb. açısından farklılık gösteriyor? Bu kurumlar ulus-devletler, sivil toplum veya özel sektör ile nasıl etkileşime giriyor? Neden bazı örgütler görevlerinde başarısız görünüyor? Uluslararası kuruluşların tarihini ve geleceğini anlamak için siyaset bilimi, ekonomi, sosyoloji, hukuk ve tarihten içgörüler kullanan bu yüksek lisans seminerinde sorulardan bazıları ve sonuç olarak hipotezler ortaya çıkıyor. |
Dersin Hedefi: | Bu ders, öğrencilere 21. yüzyılın başlarında uluslararası kuruluşların (IO) rolü ve faaliyetleri hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Bu nedenle, odak noktası, IO'nun felsefesi ve ilkeleri ile uğraşmaya çalıştıkları konulardır. Bu ders dört farklı bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm, Uluslararası Örgütlerin mantığını kökenleri, doğası, teorisi ve yöntemleriyle ele alarak incelemektedir. İkincisi, küresel kuruluşlar, özellikle Birleşmiş Milletler (BM) sistemi ile ilgilidir. Bu bölümde ilk küresel IO ele alındıktan sonra dersin temel konularından biri olan Milletler Cemiyeti, Birleşmiş Milletler detaylı olarak incelenecektir. Milletler Cemiyeti başarısızlığa uğradığı gibi Birleşmiş Milletler de başarısız olacak mı? Bu bölüm ayrıca BM'nin WHO, ILO, FAO ve ICC gibi bazı işlevsel ve uzmanlaşmış kurumlarını açıklayacaktır. Ayrıca Dünya Ticaret Örgütü, Dünya Bankası, IMF ve Uluslararası Ceza Mahkemesi gibi önemli küresel etkili kuruluşlar da bu bölümde ele alınacaktır. Üçüncü kısım, bölgeselcilik ve bölgesel örgütler, dersin diğer önemli kısmı, NATO, NAFTA, ASEAN, ECOWAS ve Arap Devletleri Ligi gibi belirli kurumlarıyla dünyanın farklı bölgelerine odaklanacaktır. Kursun dördüncü ve son bölümü, Uluslararası Örgütlerin geleceğini tartışarak sona erecek. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu nedenle, odak noktası, IO'nun felsefesi ve ilkeleri ile uğraşmaya çalıştıkları konulardır.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu ders dört farklı bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm, IO'nun mantığını kökenleri, doğası, teorisi ve yöntemleriyle ele alarak incelemektedir. İkincisi, küresel kuruluşlar, özellikle Birleşmiş Milletler (BM) sistemi ile ilgilidir. Bu bölümde ilk küresel IO ele alındıktan sonra dersin temel konularından biri olan Milletler Cemiyeti, Birleşmiş Milletler detaylı olarak incelenecektir. Milletler Cemiyeti başarısızlığa uğradığı gibi Birleşmiş Milletler de başarısız olacak mı? Bu bölüm ayrıca BM'nin WHO, ILO, FAO ve ICC gibi bazı işlevsel ve uzmanlaşmış kurumlarını açıklayacaktır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Giriş | ||
2) | Uluslararası Örgütlerin Kökenleri | ||
3) | Uluslararası Örgütlerin Kökenleri ve 19. yy'daki gelişmeler | ||
4) | Uluslararası Örgütlerin Doğası ve Özellikleri | ||
5) | Teori ve Metod | ||
6) | Uluslararası Örgütlere Katkıda Bulunan Farklı Teoriler | ||
7) | Uluslararası Siyasetin Bir Aktörü Olarak Uluslararası Örgütler | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Milletler Cemiyeti | ||
10) | BM | ||
11) | BM | ||
12) | Küresel Örgütler | ||
13) | Bölgeselcilik ve Bölgesel Örgütler | ||
14) | Bölgesel Örgütler | ||
15) | Tartışma: Küresel Örgütlerin Geleceği | ||
16) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Siyasi gelişmeleri ve uluslararası ilişkileri, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanındaki teoriler ışığında incelemek | 2 | 3 | |
2) Uluslararası çatışmalar ve çatışma çözümü alanlarında teorik bilgi edinmek | 3 | 2 | |
3) Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanındaki teorik bilgileri, güncel küresel ve bölgesel siyasi olgulara uygulayabilmek | 2 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 1 | 3 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 7 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | 14 | 42 |
Tartışma | 1 | 3 |
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 185 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |