BILGISAYAR PROGRAMCILIĞI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BGP700
Ders İsmi: Siyaset ve Dijitalleşme
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. M. Emre ATSÜ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Siyaset ve Dijitalleşme dersinin amacı, dijital teknolojilerin siyaset üzerindeki etkilerini inceleyerek, dijitalleşmenin siyasal süreçler, karar alma mekanizmaları ve demokrasi üzerindeki rolünü anlayan bireyler yetiştirmektir.
Dersin Hedefi: Siyaset ve Dijitalleşme dersinin hedefi, öğrencilerin dijitalleşmenin siyasi süreçler, kamu politikaları ve demokratik katılım üzerindeki etkilerini analiz etme becerisi kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, dijitalleşmenin siyasi süreçler, siyasal iletişim ve karar alma mekanizmaları üzerindeki etkileri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olurlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, dijital teknolojilerin siyasal kampanyalarda, kamu politikalarında ve toplumsal hareketlerde nasıl kullanıldığını analiz etme becerisi kazanır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, dijitalleşmenin siyasal katılımı artırma potansiyelini değerlendirme ve dijital araçlarla siyasal süreçlere katkı sağlama yetkinliği geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dijitalleşmeye Giriş: Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişim
2) Dijitalleşmenin Siyasal Sisteme Etkileri
3) Dijital Demokrasi ve Katılımcı Siyaset
4) Sosyal Medya ve Siyaset İlişkisi
5) Dijitalleşme ile Siyasal İletişimin Dönüşümü
6) Dijital Kampanyalar: Stratejiler ve Etkileri
7) Dijitalleşmenin Karar Alma Süreçlerine Etkisi
8) Siyasal İdeolojiler ve Dijital Teknolojiler
9) Dijital Vatandaşlık ve E-Katılım
10) Dijitalleşme ve Siyasal Katılım: Toplumsal Hareketler ve Aktivizm
11) Dijital Güvenlik, Gizlilik ve Siyasi Manipülasyon
12) Yapay Zeka ve Büyük Veri ile Siyasetin Dönüşümü
13) Siber Savaşlar ve Dijital Çağda Devlet Güvenliği
14) Dijitalleşme ile Siyasetin Geleceği: Olanaklar ve Riskler
Diğer Kaynaklar: Bayraktutan, G. (2020). Dijital demokrasi: Dijitalleşme, siyaset ve demokratik katılım. Seçkin Yayıncılık.
Alkan, A. (2019). Siyaset ve dijitalleşme: Yeni medya ve politik dönüşümler. Beta Yayınları.
Öztürk, M. (2021). Dijitalleşme ve siyaset: Dijital dünyada siyasal iletişim. Nobel Yayınları.
Erbay, C. (2018). Yeni medya, siyaset ve toplumsal hareketler. Der Yayınları.
Chadwick, A. (2013). The hybrid media system: Politics and power. Oxford University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Bilgisayar bilimlerinin temel kavramlarını ve terminolojisini anlama.
2) C, C++, Java, Python gibi yaygın kullanılan programlama dillerinde kod yazabilme.
3) Algoritma ve veri yapıları konularında derinlemesine bilgi sahibi olma.
4) Yazılım projelerinin planlanması, yürütülmesi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma.
5) Veritabanı tasarımı, yönetimi ve SQL sorgulama hakkında bilgi sahibi olma.
6) Bilgisayar ağları, internet teknolojileri ve iletişim protokolleri hakkında bilgi sahibi olma.
7) Çeşitli programlama dillerinde ve platformlarda etkili kod yazabilme.
8) Algoritmik düşünme yeteneği ile karmaşık problemleri çözebilme.
9) Matematiksel ve mantıksal düşünme yeteneklerini kullanarak yazılım çözümleri geliştirebilme.
10) Veritabanı oluşturma, yönetme ve sorgulama becerileri.
11) HTML, CSS, JavaScript ve ilgili frameworklerle web uygulamaları geliştirebilme.
12) Android ve iOS platformları için mobil uygulama geliştirme becerileri.
13) Yazılım geliştirme süreçlerinde ekip içinde etkin bir şekilde çalışabilme.
14) Yazılım projelerini planlama, yürütme ve yönetme becerileri.
15) Teknolojideki yenilikleri ve güncel gelişmeleri takip ederek sürekli öğrenme yetkinliği. 3 3 3
16) Teknik ve teknik olmayan paydaşlarla etkili iletişim kurabilme. 2 2 2
17) Yaratıcı düşünme ile yazılım projelerinde yenilikçi yaklaşımlar benimseme.
18) Kendi kendine öğrenme ve mesleki gelişim için gerekli motivasyona sahip olma. 2 2 2
19) Grafik tasarım alanında üretilmiş düşünce ve tasarımları, ekip çalışması içerisinde doğru uygulayabilecek ,bilgiye sahip olmak ve tasarım ve üretim alanındaki ekip ile uyumlu bir şekilde çalışabilecek düzeye getirmek.
20) Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar. Bilgisayarda grafik programlarını kullanarak tasarımlarını görselleştirir.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 28
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 21
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 93
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3