| HEMŞIRELIK | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | HEM308 | ||||||||
| Ders İsmi: | Mesleki İngilizce-II | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
| Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
| Dersi Veren(ler): | Berkay Çelebi |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin öğrendikleri medikal terminolojik kalıpları ilerki kariyerlerinde rahat bir şekilde kullanabilmek adına tasarlanmışbir derstir. Öğrenciler karşılacakbilecekleri dil bariyerlerini minimuna indirerek daha etkin bir çalışma ortamı yaratır. |
| Dersin Hedefi: | Bu dersin hedefi öğrencilerin bildikleri medikal terminolojik kalıpların ingilizcelerine hakim olmaları ve bunlar günlük hayatta kullanabilmeleri adına tasarlanmış bir ders olup, öğrencilerin günlğk hayatta rahatlıkla kullanabilmeleridir. |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
|
1) Medikal terminolojiye hakimiyet kazanır. |
||
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
| Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
| Hafta | Konu | ||
| 1) | Programlar ve Saatler | ||
| 2) | Hastalarla ve Ailelerle İletişim | ||
| 3) | Kronik ve Akut Durumlar | ||
| 4) | Diyabet Türleri | ||
| 5) | Kansler Türleri | ||
| 6) | Kalp Hastalıkları | ||
| 7) | Travma ve Triaj | ||
| 8) | Personelle İletişim | ||
| 9) | Arasınav | ||
| 10) | İntravenöz Tedavi | ||
| 11) | Hastayı Ameliyata Hazırlama | ||
| 12) | Enfeksiyonu Önleme | ||
| 13) | Kadın ve Doğum Hemşireliği | ||
| 14) | Geriatri Hemşireliği | ||
| 15) | Psikiyatri Hemşireliği | ||
| 16) | Evde Bakım Hemşireliği | ||
|
|||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||||
| 1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. | ||||||||||||||
| 2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. | ||||||||||||||
| 3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. | ||||||||||||||
| 4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. | ||||||||||||||
| 5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||||||||||
| 6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
| 7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. | ||||||||||||||
| 8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. | ||||||||||||||
| 9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. | ||||||||||||||
| 10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||||||||||
| 11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | ||||||||||||||
| 12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
| 13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||
| 14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||||||||
| Soru-Cevap | |
| Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
| Laboratuvar | |
| Sayısal Problem Çözme | |
| Alan çalışması | |
| Grup Çalışması / Ödevi | |
| Bireysel Ödev | |
| WEB Tabanlı Öğrenme | |
| Staj | |
| Yerinde Uygulama | |
| Proje Hazırlama | |
| Rapor Yazma | |
| Seminer | |
| Süpervizyon | |
| Sosyal Faaliyet | |
| Mesleki Faaliyet | |
| Mesleki Gezi | |
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
| Okuma | |
| Tez Hazırlama | |
| Arazi Çalışması | |
| Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
| Diğer | |
| Logbook | |
| Röportaj ve sözlü görüşme | |
| Araştırma | |
| Film izleme | |
| Kaynakça oluşturma | |
| Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
| Fotoğraf çekimi | |
| Eskiz çizimi | |
| Harita üzerinde işaretleme | |
| Harita okuma | |
| Doku örneği alma | |
| Malzeme arşivi oluşturma | |
| Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 0 | % 0 |
| Laboratuar | 0 | % 0 |
| Uygulama | 0 | % 0 |
| Uygulama Sınavı | 0 | % 0 |
| Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
| Ödev | 0 | % 0 |
| Sunum | 0 | % 0 |
| Projeler | 0 | % 0 |
| Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
| Alan Çalışması | 0 | % 0 |
| Makale Kritik | 0 | % 0 |
| Makale Yazma | 0 | % 0 |
| Modül Grup Çalışması | 0 | % 0 |
| Beyin Fırtınası | 0 | % 0 |
| Rol Oynama + Dramatize Etme | 0 | % 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma | 0 | % 0 |
| Ön Çalışma, Pekiştirme | 0 | % 0 |
| Uygulama Tekrarı vb. | 0 | % 0 |
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 0 | % 0 |
| Proje Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
| Rapor Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
| Sözlü Sınav | 0 | % 0 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Pratik Final | % 0 | |
| Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
| Bütünleme | % 0 | |
| Bütünleme Pratik | % 0 | |
| Kanaat Notu | 0 | % 0 |
| Kurul-Committee | 0 | % 0 |
| Yazma Ödev Dosyası | 0 | % 0 |
| Portfolyo | 0 | % 0 |
| Take-Home Sınav | 0 | % 0 |
| Seyir Defteri | 0 | % 0 |
| Katılım | 0 | % 0 |
| Tartışma | 0 | % 0 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Süresi | 14 | 28 |
| Laboratuvar | ||
| Uygulama | ||
| Uygulama Sınavı | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Alan Çalışması | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
| Makale Kritik | ||
| Makale Yazma | ||
| Modül Grup Çalışması | ||
| Beyin Fırtınası | ||
| Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
| Proje Hazırlama + Sunma | ||
| Rapor Hazırlama + Sunma | ||
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınavlara Hazırlanma | 6 | 6 |
| ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
| Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
| GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
| Katılım | 14 | 14 |
| Tartışma | ||
| Portfolyo | ||
| Take-Home Sınav | ||
| Seyir Defteri | ||
| Toplam İş Yükü | 64 | |
| AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 | |