HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM308 | ||||||||
Ders İsmi: | Mesleki İngilizce-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Berkay Çelebi |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin öğrendikleri medikal terminolojik kalıpları ilerki kariyerlerinde rahat bir şekilde kullanabilmek adına tasarlanmışbir derstir. Öğrenciler karşılacakbilecekleri dil bariyerlerini minimuna indirerek daha etkin bir çalışma ortamı yaratır. |
Dersin Hedefi: | Bu dersin hedefi öğrencilerin bildikleri medikal terminolojik kalıpların ingilizcelerine hakim olmaları ve bunlar günlük hayatta kullanabilmeleri adına tasarlanmış bir ders olup, öğrencilerin günlğk hayatta rahatlıkla kullanabilmeleridir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Medikal terminolojiye hakimiyet kazanır. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Programlar ve Saatler | ||
2) | Hastalarla ve Ailelerle İletişim | ||
3) | Kronik ve Akut Durumlar | ||
4) | Diyabet Türleri | ||
5) | Kansler Türleri | ||
6) | Kalp Hastalıkları | ||
7) | Travma ve Triaj | ||
8) | Personelle İletişim | ||
9) | Arasınav | ||
10) | İntravenöz Tedavi | ||
11) | Hastayı Ameliyata Hazırlama | ||
12) | Enfeksiyonu Önleme | ||
13) | Kadın ve Doğum Hemşireliği | ||
14) | Geriatri Hemşireliği | ||
15) | Psikiyatri Hemşireliği | ||
16) | Evde Bakım Hemşireliği | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. | ||||||||||||||
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. | ||||||||||||||
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. | ||||||||||||||
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. | ||||||||||||||
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||||||||||
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. | ||||||||||||||
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. | ||||||||||||||
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. | ||||||||||||||
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | ||||||||||||||
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Uygulama Sınavı | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Alan Çalışması | 0 | % 0 |
Makale Kritik | 0 | % 0 |
Makale Yazma | 0 | % 0 |
Modül Grup Çalışması | 0 | % 0 |
Beyin Fırtınası | 0 | % 0 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | 0 | % 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | 0 | % 0 |
Ön Çalışma, Pekiştirme | 0 | % 0 |
Uygulama Tekrarı vb. | 0 | % 0 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 0 | % 0 |
Proje Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
Rapor Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
Sözlü Sınav | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | 0 | % 0 |
Kurul-Committee | 0 | % 0 |
Yazma Ödev Dosyası | 0 | % 0 |
Portfolyo | 0 | % 0 |
Take-Home Sınav | 0 | % 0 |
Seyir Defteri | 0 | % 0 |
Tartışma | 0 | % 0 |
Katılım | 0 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 6 | 6 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | 14 | 14 |
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 64 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |