HEMŞIRELIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM308
Ders İsmi: Mesleki İngilizce-II
Ders Yarıyılı: 6. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Berkay Çelebi

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin öğrendikleri medikal terminolojik kalıpları ilerki kariyerlerinde rahat bir şekilde kullanabilmek adına tasarlanmışbir derstir. Öğrenciler karşılacakbilecekleri dil bariyerlerini minimuna indirerek daha etkin bir çalışma ortamı yaratır.
Dersin Hedefi: Bu dersin hedefi öğrencilerin bildikleri medikal terminolojik kalıpların ingilizcelerine hakim olmaları ve bunlar günlük hayatta kullanabilmeleri adına tasarlanmış bir ders olup, öğrencilerin günlğk hayatta rahatlıkla kullanabilmeleridir.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Medikal terminolojiye hakimiyet kazanır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Programlar ve Saatler
2) Hastalarla ve Ailelerle İletişim
3) Kronik ve Akut Durumlar
4) Diyabet Türleri
5) Kansler Türleri
6) Kalp Hastalıkları
7) Travma ve Triaj
8) Personelle İletişim
9) Arasınav
10) İntravenöz Tedavi
11) Hastayı Ameliyata Hazırlama
12) Enfeksiyonu Önleme
13) Kadın ve Doğum Hemşireliği
14) Geriatri Hemşireliği
15) Psikiyatri Hemşireliği
16) Evde Bakım Hemşireliği
Diğer Kaynaklar: Ribes, R., & Ros, P. R. (2005). Medical English. Springer Science & Business Media.
Ornia, G. F. (2018). A handout on medical English for health professionals. Cambridge Scholars Publishing.
Hacken, P. T., & Panocová, R. (2015). Word formation and transparency in Medical English. Cambridge Scholars Publishing.
Girolametto, B. (2018). Medical English: A Beginner Level Student Book for Future Medical Professionals Whose First Language Is Not English-.
Publishing, E., Evans, V., & Salcido, K. (2011). Nursing.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir.
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır.
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler.
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir.
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır.
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır.
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır.
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır.
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler.
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Uygulama Sınavı 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Alan Çalışması 0 % 0
Makale Kritik 0 % 0
Makale Yazma 0 % 0
Modül Grup Çalışması 0 % 0
Beyin Fırtınası 0 % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme 0 % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma 0 % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme 0 % 0
Uygulama Tekrarı vb. 0 % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 0 % 0
Proje Hazırlama + Sunma 0 % 0
Rapor Hazırlama + Sunma 0 % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 0 % 0
Sözlü Sınav 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu 0 % 0
Kurul-Committee 0 % 0
Yazma Ödev Dosyası 0 % 0
Portfolyo 0 % 0
Take-Home Sınav 0 % 0
Seyir Defteri 0 % 0
Tartışma 0 % 0
Katılım 0 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 6 6
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım 14 14
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 64
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2