| EBELIK | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | SBF113 | ||||||||
| Ders İsmi: | Fizyoloji | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
| Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
| Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Hülya Buzcu |
| Dersin Amacı: | İnsan fizyolojisinin temel çalışma mekanizmalarını öğrenmek |
| Dersin Hedefi: | İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin fonksiyonel mekanizmalarını ve bu fonksiyonel süreçler arasındaki ilişkileri değerlendirmek. |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
|
1) Hücre ve tüm organ sistemlerinin fonksiyonel ve fizyolojik işleyiş mekanizmalarını bilir |
||
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
|
1) Organ sistemlerinin birbiri arasındaki etkileşimi açıklar |
||
| Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
|
1) Tüm organ sistemlerinin birbiri ile etkileşimini ve buna dayanarak bir bütün olarak insan organizmasının fizyolojik işleyişini açıklar |
||
| Hafta | Konu | ||
| 1) | Fizyolojiye Giriş | ||
| 2) | Hücre Fizyolojisi | ||
| 3) | Kas Fizyolojisi | ||
| 4) | Kan Fizyolojisi | ||
| 5) | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi; Kalp | ||
| 6) | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi; Dolaşım | ||
| 7) | Solunum Sistemi Fizyolojisi | ||
| 8) | Ara Sınav | ||
| 9) | Sindirim Sistemi Fizyolojisi | ||
| 10) | Sinir Sistemi Fizyolojisi; Sinir Sistemi ve Merkezi Sinir Sistemine Giriş | ||
| 11) | Sinir Sistemi Fizyolojisi ;Periferik Sinir Sistemi | ||
| 12) | Sinir Sistemi Fizyolojisi: Duyusal Sinir Sistemi | ||
| 13) | Endokrin Sistem Fizyolojisi | ||
| 14) | Üriner Sistem Fizyolojisi | ||
| 15) | Üreme Sistemi Fizyolojisi | ||
| 16) | Final Sınavı | ||
|
|||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||||
| 1) Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgiye sahiptir | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
| 2) Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgiye sahiptir | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
| 3) Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
| 4) Gebelik, travay, doğum süreçlerinde güvenli koşulları sağlar, riskli ve acil durumları yönetir ve kendi sorumluluğunda doğum yaptırır | 2 | 1 | 1 | |||||||||||
| 5) Doğum sonrası kadın, yenidoğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. | 1 | 1 | 2 | |||||||||||
| 6) Uygulamalarını güncel bilimsel kanıtlar, teknolojik gelişmeler, güncel sağlık politikaları ışığında kültüre duyarlı şekilde gerçekleştirir. | 1 | 1 | 2 | |||||||||||
| 7) Mesleki uygulamaları ilgili mevzuat, mesleki ilke ve standartlar. | 1 | 2 | 1 | |||||||||||
| 8) Alanları ile ilgili araştırmalara, eğitim faaliyetlerine, projelere katılır, izler ve uygulamaya aktarılmasında rol alır | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
| 9) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık, eleştirel düşünme ve sorun çözme becerilerini kullanmaya yönelik davranış geliştirir. | 1 | 2 | 1 | |||||||||||
| 10) Hizmet verdikleri alanda kadının desteklenmesi çalışmalarına katılır, öncülük ve danışmanlık yapar. | 1 | 2 | 2 | |||||||||||
| 11) Uygulamalarında sağlık ekibi ve diğer tüm disiplinler ile iletişim kurar ve birlikte çalışır. | 1 | 2 | 2 | |||||||||||
| 12) Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi ve hizmeti sunar | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
| 13) Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve uygular. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
| 14) Toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
| Soru-Cevap | |
| Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
| Laboratuvar | |
| Sayısal Problem Çözme | |
| Alan çalışması | |
| Grup Çalışması / Ödevi | |
| Bireysel Ödev | |
| WEB Tabanlı Öğrenme | |
| Staj | |
| Yerinde Uygulama | |
| Proje Hazırlama | |
| Rapor Yazma | |
| Seminer | |
| Süpervizyon | |
| Sosyal Faaliyet | |
| Mesleki Faaliyet | |
| Mesleki Gezi | |
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
| Okuma | |
| Tez Hazırlama | |
| Arazi Çalışması | |
| Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
| Diğer | |
| Logbook | |
| Röportaj ve sözlü görüşme | |
| Araştırma | |
| Film izleme | |
| Kaynakça oluşturma | |
| Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
| Fotoğraf çekimi | |
| Eskiz çizimi | |
| Harita üzerinde işaretleme | |
| Harita okuma | |
| Doku örneği alma | |
| Malzeme arşivi oluşturma | |
| Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 14 | % 5 |
| Laboratuar | 0 | % 0 |
| Uygulama | 0 | % 0 |
| Uygulama Sınavı | 0 | % 0 |
| Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
| Ödev | 0 | % 0 |
| Sunum | 0 | % 0 |
| Projeler | 0 | % 0 |
| Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
| Alan Çalışması | 0 | % 0 |
| Makale Kritik | 0 | % 0 |
| Makale Yazma | 0 | % 0 |
| Modül Grup Çalışması | 0 | % 0 |
| Beyin Fırtınası | 0 | % 0 |
| Rol Oynama + Dramatize Etme | 0 | % 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma | 0 | % 0 |
| Ön Çalışma, Pekiştirme | 0 | % 0 |
| Uygulama Tekrarı vb. | 0 | % 0 |
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 0 | % 0 |
| Proje Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
| Rapor Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
| Sözlü Sınav | 0 | % 0 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
| Final | 1 | % 60 |
| Pratik Final | % 0 | |
| Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
| Bütünleme | % 0 | |
| Bütünleme Pratik | % 0 | |
| Kanaat Notu | 0 | % 0 |
| Kurul-Committee | 0 | % 0 |
| Yazma Ödev Dosyası | 0 | % 0 |
| Portfolyo | 0 | % 0 |
| Take-Home Sınav | 0 | % 0 |
| Seyir Defteri | 0 | % 0 |
| Katılım | 0 | % 0 |
| Tartışma | 0 | % 0 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Süresi | 14 | 28 |
| Laboratuvar | ||
| Uygulama | ||
| Uygulama Sınavı | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Alan Çalışması | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
| Makale Kritik | ||
| Makale Yazma | ||
| Modül Grup Çalışması | 1 | 2 |
| Beyin Fırtınası | ||
| Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 3 | 6 |
| Proje Hazırlama + Sunma | ||
| Rapor Hazırlama + Sunma | ||
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 1 | 2 |
| Sözlü Sınav | 1 | 2 |
| Ara Sınavlara Hazırlanma | 5 | 5 |
| ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
| Genel Sınava Hazırlanma | 15 | 15 |
| GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
| Katılım | 14 | 28 |
| Tartışma | ||
| Portfolyo | ||
| Take-Home Sınav | ||
| Seyir Defteri | ||
| Toplam İş Yükü | 90 | |
| AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 | |