İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISL303
Ders İsmi: Marka Yönetimi ve Değerleme
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Ayça Can Kırgız ÖZER

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Marka Yönetimi ve Değerleme dersi, öğrencilere marka oluşturma, yönetme ve markanın değerini ölçme süreçleri hakkında kapsamlı bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, markaların pazardaki stratejik rolünü, müşteri ilişkilerini güçlendirmedeki önemini ve markanın finansal değerini artırma yöntemlerini kavramalarını sağlar.
Dersin Hedefi: Bu dersin hedefi, öğrencilerin markaların konumlandırılması, marka kimliği oluşturulması ve marka değerinin sürdürülebilir şekilde yönetilmesi konularında temel beceriler kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca, marka değerleme yöntemlerini kullanarak bir markanın finansal performansına katkıda bulunacak stratejiler geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Marka Stratejileri Geliştirir: Öğrenci, markanın pazar konumunu güçlendirmek ve rekabet avantajı sağlamak için etkili marka stratejileri geliştirebilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Marka Kimliği ve İmajı Analiz Eder: Öğrenci, markanın kimliği, imajı ve tüketici algısı arasındaki ilişkiyi analiz ederek, markanın hedef kitle üzerindeki etkisini değerlendirebilir.
  2) Marka Değerleme Yöntemlerini Uygular: Öğrenci, marka değerini ölçmek için kullanılan yöntemleri (örneğin, gelir bazlı değerleme, maliyet bazlı değerleme) uygulayarak, markanın finansal değerini hesaplayabilir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Marka ve Marka Yönetimi Kavramları
2) Pazarlama ve Marka Yönetimi Kavramlarına Entegre Yaklaşım
3) Pazar Analizi ve Markalama
4) Bölümleme (Segmentasyon)
5) Marka Yönetimi ve Stratejileri I
6) Marka Yönetimi ve Stratejileri II
7) Ara Sınav
8) Marka Konumlandırması
9) Marka Kimlik ve Kişiliği
10) Marka İmajı ve Sadakati
11) Marka Mimarisi
12) Marka Değeri ve Değerleme Yöntemleri I
13) Marka Değeri ve Değerleme Yöntemleri II
14) Final
Diğer Kaynaklar: 1- Aaker, David (2018) Markalama İstanbul: MediaCat Yayınları

2- Babür Tosun, (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayıncılık

3- Borça, G. (2013). Marka ve Yönetimi. Ankara: Anadolu Üniversitesi Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Temel finansman ilkeleri, finansal ve yönetsel muhasebe araçları, analitik finans teknikleri ve işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki yeri hakkında bilgi sahibidir. 1 1 1
2) Yönetimin temel ilkelerini, liderlik ve motivasyon süreçlerini kavrar; iş yaşamındaki biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar ve yorumlar.
3) Türk hukuk sistemi, iş ve ticaret kanunları ile işletmecilik ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. 1 1 1
4) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir; karşılaştığı vakaları analiz eder ve işletme sorunlarına çözümler üretir.
5) Matematiksel ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak sayısal verileri işler, anlamlı hale getirir ve karar süreçlerinde uygular.
6) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder.
7) Pazarlama stratejileri geliştirir; ürün ve/veya hizmetlerin pazarlanması, fiyatlandırılması, dağıtımı ve müşteri memnuniyeti süreçlerini yönetir. 1 1 1
8) Profesyonel iş yaşamında liderlik, karar alma, bireysel çalışma ve takım çalışması becerilerini geliştirir.
9) İşletme alanındaki güncel haber, vaka ve eğilimleri takip eder; bilgi işlem araçlarını amacına uygun kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendini sürekli geliştirir; işe alım, kariyer yönetimi ve mesleki gelişim süreçlerindeki yenilikleri takip eder.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 16 48
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması 13 26
Beyin Fırtınası 16 48
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 3
ARA SINAV (Vize) 1 3
Genel Sınava Hazırlanma 1 3
GENEL SINAV (Final) 1 3
Katılım 16 48
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 182
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6