ÇOCUK GELIŞIMI (TEZLI) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | CGL118 | ||||||||
Ders İsmi: | Erken Çocukluk Döneminde Müdahale Yaklaşımları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet FİDAN |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında erken çocukluk döneminde gelişimsel gerilik ya da yetersizlik nedeniyle özel eğitime gereksinimi olan çocuklara ve ailelerine yönelik müdahale yaklaşımları ve öne çıkan müdahale programlarına ilişkin temel bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: | 1. Gelişimsel gerilik ve yetersizliğe neden olan etmenleri açıklar. 2. Erken çocukluk döneminde müdahale amaçlı değerlendirme yaklaşımlarını ve tekniklerini karşılaştırır. 3. Müdahale amaçlı değerlendirme verilerine dayalı erken müdahale programı geliştirir. 4. Erken müdahale programlarında uygulamanın güvenirliğini sağlamak için kullanılabilecek uygulamaları sentezler. 5. Erken müdahale programının uygulama sürecini izleme ve değerlendirmede kullanılan teknikleri analiz eder. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Gelişimsel gerilik ve yetersizliğe neden olan etmenleri açıklar.
|
||
2) Erken çocukluk döneminde müdahale amaçlı değerlendirme yaklaşımlarını ve tekniklerini karşılaştırır. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Müdahale amaçlı değerlendirme verilerine dayalı erken müdahale programı geliştirir. |
||
2) Erken müdahale programlarında uygulamanın güvenirliğini sağlamak için kullanılabilecek uygulamaları sentezler. |
||
3) Erken müdahale programının uygulama sürecini izleme ve değerlendirmede kullanılan teknikleri analiz eder. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Erken Çocukluk Özel Eğitiminin Tarihçesi ve Erken Müdahalede Kuramın Rolü | ||
2) | Erken Müdahalede Değerlendirme | ||
3) | Erken Müdahalede İşbirliği ve Farklı Uzmanların Rolü | ||
4) | Erken Çocukluk Özel Eğitiminde Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar | ||
5) | Erken Çocukluk Özel Eğitiminde Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar | ||
6) | Aile Merkezli Erken Müdahale Uygulamaları | ||
7) | Kurum Temelli Erken Müdahale Uygulamaları | ||
8) | Etkili Erken Müdahale İçin Bütünleştirme Uygulamaları | ||
9) | Erken Çocukluk Ortamlarında Aşamalı Davranış Destek Modelleri | ||
10) | Müdahaleye Tepkinin Yetersizliği Olan Küçük Çocuklar İçin Uygulanması | ||
11) | Yetersizliği Olan Küçük Çocukların Psikomotor Becerilerinin Geliştirilmesi | ||
12) | Yetersizliği Olan Küçük Çocukların Dil ve İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi | ||
13) | Yetersizliği Olan Küçük Çocukların Oyun Becerilerinin Geliştirilmesi | ||
14) | Yetersizliği Olan Küçük Çocukların Erken Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Çocuk Gelişimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | ||||||||||||||||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||
3) Bilimsel bir araştırma gerçekleştirirken kullanılabilecek istatiksel yöntem ve teknikleri hakkında bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||||
4) Bilimsel çalışmalarda etik ilkeleri ve kuralları bilir, birey ve toplum için önemini açıklar. | ||||||||||||||||||||
5) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. | ||||||||||||||||||||
6) Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar | ||||||||||||||||||||
7) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. | ||||||||||||||||||||
8) Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. | ||||||||||||||||||||
9) Bilimsel bir araştırma gerçekleştirmek için gerekli planlamalarını yapar ve araştırma desenini planlar. | ||||||||||||||||||||
10) Araştırma konusuna uygun en uygun veri toplama yöntemlerini belirler. | ||||||||||||||||||||
11) Çocuk gelişimi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur ve bu bilgileri çocukların yararına kullanır | ||||||||||||||||||||
12) Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. | ||||||||||||||||||||
13) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir | ||||||||||||||||||||
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir ve ekiple uyumlu çalışır. | ||||||||||||||||||||
15) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alınyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alın yazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | ||||||||||||||||||||
16) Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | ||||||||||||||||||||
17) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. | ||||||||||||||||||||
18) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||||||||||
19) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır | ||||||||||||||||||||
20) Baştan sona bir bilimsel araştırma planlar, gerçekleştirir, tartışır ve sunar. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | 1 | % 20 |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | 1 | % 40 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 200 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 140 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 200 |