ADALET | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ADL 124 | ||||||||
Ders İsmi: | Ceza Hukuku Bilgisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Şeyda Betül Ekin |
Dersin Amacı: | Türk Ceza hukuku mevzuatına göre ceza hukukunun tanımı, tarihçesi, ceza hukukuna egemen olan ilkeler ile ceza hukuku kaynaklarını öğrenme ve bunları yorumlama becerisi yanında suç genel teorisi ile suçun unsurları, suçun özel görünüş şekilleri, cezalar ve güvenlik tedbirleri ve ceza ilişkisini ortadan kaldıran nedenler ve ceza hukukundaki sık karşılaşılan bazı suç tipleri konusunda öğrencinin bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: | Suç ve ceza kavramlarını tanımlamak. Ceza hukukuna egemen olan ilkeleri açıklamak. Suç genel teorisini açıklamak. Suçun unsurlarını ve suçun özel görünüş şekillerini tanımak. Cezalar ve güvenlik tedbirleri ile ceza ilişkisini ortadan kaldıran nedenleri açıklamak. Hayata ve vücut dokunulmazlığına karşı suçları tanımak. Cinsel dokunulmazlığa karşı suçları tanımak. Malvarlığına karşı suçları tanımak. Kamu idaresinin güvenilirliği ve işleyişine karşı suçları tanımak. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Suç ve ceza kavramlarını tanımlayabilir.
2. Ceza hukukuna egemen olan ilkeleri açıklayabilir.
3. Suç genel teorisini ve suçun unsurları ile suçun özel görünüş şekillerini açıklayabilir.
4. Cezalar ve güvenlik tedbirleri ile ceza ilişkisini ortadan kaldıran nedenleri
açıklayabilir.
5. Hayata, vücut ve cinsel dokunulmazlığa karşı suçları tanımlayıp açıklayabilir.
6. Malvarlığına karşı suçları tanımlayıp açıklayabilir.
7. Kamu idaresinin güvenilirliği ve işleyişine karşı suçları tanımlayıp açıklayabilir.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Ceza hukukuna egemen olan ilkeleri olaylara uygulayabilir.
2. Cezalar ve güvenlik tedbirleri hakkındaki bilgilerini günlük hayatta karşısına çıkan
hukuki olaylara uygulayabilir.
3. Günlük hayatta karşısına çıkan bazı suçları (hayata, vücut veya cinsel dokunulmazlığa
karşı suçları, malvarlığına ve kamu idaresinin işleyişi ve güvenilirliğine karşı suçları)
tanıyabilip bahsi geçen suçların tipik özelliklerini somut olaylara uygulayabilir.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Suç tiplerini ayırt edebilir.
2. Suçun özel görünüş şekillerini değerlendirebilir.
3. Ceza hukukunun kaynaklarını kullanabilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Ceza Hukukuna Giriş, Ceza Hukukunun Temel Kavramları ve Ceza Hukukunun Temel | ||
2) | İlkeleri Ceza Hukukunun Kaynakları, Uygulama alanı ve Genel Olarak Suç Teorisi ve Suçun | ||
3) | Suçun Maddi Unsurları | ||
4) | Suçun Manevi Unsurları | ||
5) | Suçun Özel Görünüş Şekilleri, Cezanın Bireyselleştirilmesi | ||
6) | Genel Olarak Hukuka Uygunluk Nedenleri, Meşru Savunma ve Zorunluluk Hali | ||
7) | Görevin Yerine Getirilmesi, Hakkın Kullanılması, İlgilinin Rızası | ||
8) | Suça Teşebbüs, İştirak | ||
9) | Suçların İçtimaı (Kanunların İçtimaı, Zincirleme Suç, Fikri İçtima) | ||
10) | Genel Olarak Ceza Hukuku Yaptırımları (Hürriyeti Bağlayıcı Cezalar ile Para Cezaları) | ||
11) | Hayata Karşı Suçlar | ||
12) | Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Suçlar | ||
13) | Malvarlığına Karşı Suçlar | ||
14) | Kamu İdaresinin Güvenirliği ve İşleyişine Karşı Suçlar | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||||
1) Hukukun temel ilkeleri, hukuk teorileri, hukuk terminolojisi ve temel hukuk metodolojisine dair bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||||||||
2) İktisadi, siyasi ve sosyolojik konular dahil disiplinler arası analiz becerisi vardır. | |||||||||||||||||||||
3) Temel mevzuatı, öğretiyi ve içtihatları bilir. | |||||||||||||||||||||
4) Yeterli düzeyde İngilizce yabancı dil bilgisine sahiptir | |||||||||||||||||||||
5) Mesleki iletişim becerileri vardır. | |||||||||||||||||||||
6) Somut uyuşmazlığın çözümüne ilişkin hukuk kuralını tespit eder ve uygular. | |||||||||||||||||||||
7) Mevzuat, içtihat ve öğreti araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||||||||||||
8) Hukuki ihtilafları ekonomik, sosyal ve psikolojik açılardan değerlendirir. | |||||||||||||||||||||
9) Uyuşmazlığın çözümü sürecinde taraflarının ihtiyaçlarını dikkate alır. | |||||||||||||||||||||
10) Zaman baskısı altında çalışma yeteneğini geliştirir. | |||||||||||||||||||||
11) Karşılaşılan sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||||
12) Hakkaniyet bilinciyle mesleğini hiç kimsenin denetimi gerekmeksizin özveriyle yapar. | |||||||||||||||||||||
13) Mevzuat, içtihat ve öğreti taraması yapmayı bilir. | |||||||||||||||||||||
14) Mevzuat, içtihat ve öğretiyi düzenli olarak takip eder. | |||||||||||||||||||||
15) Güncel gelişmeleri izleyerek bunları etkin bir biçimde mesleğinde kullanır. | |||||||||||||||||||||
16) Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanır. | |||||||||||||||||||||
17) Mesleğini adalet hizmetlerinin geliştirilmesi ve toplumsal ihtiyaçların karşılanması bilinciyle yapar. | |||||||||||||||||||||
18) Yaşam boyu öğrenen bir birey olarak, mesleğinde düzenli olarak takip ettiği güncel gelişmeleri uygular. | |||||||||||||||||||||
19) Hukuk terminolojisini etkili ve güzel kullanır. | |||||||||||||||||||||
20) Sosyal ilişkilerinde hukuk düzenine, etik ilkelere ve toplumsal değerlere uygun davranır | |||||||||||||||||||||
21) Mesleki bilgisini gerektiğinde gündelik dilde ifade ederek toplumun her kesimiyle iletişim kurar |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |