EBELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EBE404 | ||||||||
Ders İsmi: | Ebelikte Yönetim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 8. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Merve Önal |
Dersin Amacı: | Ebelerin sağlık hizmetleri alanında etkili bir şekilde liderlik yapabilmeleri için gerekli bilgi, beceri ve yetenekleri geliştirmek ve bu ders, ebelerin organizasyonel yönetim, iletişim, liderlik, planlama, koordinasyon ve değerlendirme gibi konularda bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin Hedefi: | Organizasyonel Yönetim Becerileri: Ebelerin sağlık kuruluşlarında etkili bir şekilde çalışabilmeleri için organizasyonel yönetim becerilerini geliştirmek. İletişim Yetenekleri: Hasta, hasta yakını ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurabilme yeteneklerini güçlendirmek. Liderlik: Ebelere liderlik becerileri kazandırmak ve sağlık ekibinin bir parçası olarak liderlik rollerini üstlenmelerini desteklemek. Planlama ve Koordinasyon: Ebelerin hasta bakımını planlama, organize etme ve koordine etme yeteneklerini geliştirmek. Değerlendirme ve İyileştirme: Sağlık hizmetlerinin kalitesini değerlendirme ve iyileştirme süreçlerine katkıda bulunma yeteneklerini artırmak. Etik ve Hukuki Bilgi: Ebelerin etik kurallar ve hukuki konular hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Ekip Çalışması: Sağlık ekibi içinde etkili bir şekilde çalışma ve işbirliği yeteneklerini güçlendirmek. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) "Yönetim ve ebelik yönetimine ilişkin temel kavramları tanıma
Ebelik hizmetleri yönetimi felsefesini ve standartlarını kavrama
Ebelik hizmetleri yönetimini, yönetim bilimi ilke ve kuramlarına göre yorumlama Yönetici ebenin rol ve işlevlerini kavrama-Yönetime yardımcı teknikleri kullanma Ülkemizde ebelik hizmetleri yönetiminde görülen sorunların çözümünde kendilerine düşen rolleri ve sorumlulukları kavrama
Ebelik hizmetleri personeline liderlik yapabilecek temel bilgiye sahip olma Ebelik hizmetleri personelinin etkin şekilde yönetilmesini esaslarını kavrayarak personel yönetimindeki eksikliklerin farkına varma
|
Hafta | Konu | ||
1) | Dersin tanıtımı, Yönetime Giriş | ||
2) | Yönetim Teorileri, Yönetim Süreci ve Yönetim İlkeleri | ||
3) | Ebelikle İlgili Ulusal Yasal Düzenlemeler | ||
4) | Ebelikle İlgili Uluslararası Yasal Düzenlemeler | ||
5) | Ebelikte Mesleki Örgütlenme | ||
6) | Sağlık ve Ebelik Hizmetlerinde Yönetim ve Organizasyon | ||
7) | Ebelikte Bakım Yönetimi, Ebelik Bakım Sunum Yöntemleri ve Hasta Sınıflandırma Sistemleri | ||
8) | VİZE SINAVI | ||
9) | Ebelikte İnsan Kaynakları Yönetimi | ||
10) | Ebelik Hizmetlerinde Kalite Yönetimi | ||
11) | Ebelikte Performans Değerlendirme | ||
12) | Ebelikte Güç, Otorite ve Liderlik | ||
13) | Ebelikte İletişim, Ekip Çalışması ve Zaman Yönetimi | ||
14) | Ebelikte Karar Verme, Sorun Çözme ve Çatışma Yönetimi | ||
15) | Ebelikte Kariyer Yönetimi | ||
16) | FINAL SINAVI | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgiye sahiptir | 2 | |||||||||||||
2) Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgiye sahiptir | 2 | |||||||||||||
3) Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgiye sahiptir. | 2 | |||||||||||||
4) Gebelik, travay, doğum süreçlerinde güvenli koşulları sağlar, riskli ve acil durumları yönetir ve kendi sorumluluğunda doğum yaptırır | 2 | |||||||||||||
5) Doğum sonrası kadın, yenidoğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. | 2 | |||||||||||||
6) Uygulamalarını güncel bilimsel kanıtlar, teknolojik gelişmeler, güncel sağlık politikaları ışığında kültüre duyarlı şekilde gerçekleştirir. | 2 | |||||||||||||
7) Mesleki uygulamaları ilgili mevzuat, mesleki ilke ve standartlar. | 2 | |||||||||||||
8) Alanları ile ilgili araştırmalara, eğitim faaliyetlerine, projelere katılır, izler ve uygulamaya aktarılmasında rol alır | 2 | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık, eleştirel düşünme ve sorun çözme becerilerini kullanmaya yönelik davranış geliştirir. | 2 | |||||||||||||
10) Hizmet verdikleri alanda kadının desteklenmesi çalışmalarına katılır, öncülük ve danışmanlık yapar. | 2 | |||||||||||||
11) Uygulamalarında sağlık ekibi ve diğer tüm disiplinler ile iletişim kurar ve birlikte çalışır. | 2 | |||||||||||||
12) Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi ve hizmeti sunar | 2 | |||||||||||||
13) Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve uygular. | 2 | |||||||||||||
14) Toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 70 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 60 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 60 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 15 | 60 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 15 | 30 |
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 3 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 121 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |