HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM403 | ||||||||
Ders İsmi: | Hemşirelikte Yönetim - Uygulamalı Ders | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Açıkgöz |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler hemşirelik hizmetlerinde yönetimi ile ilgili bilgileri uygulamaya aktarma konusunda bilgi sahibi olacaklardır |
Dersin Hedefi: | Hemşirelik Felsefe, Misyon, Vizyon ve Hedefler öğrenebilme Hastane ve hemşirelik hizmetleri organizasyon yapılarını, organizasyon ilkeleri öğrenebilme İletişim tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme Yönetsel sorunlarda bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme Toplam kalite yönetimi benzeri uygulamalarda değişim öncülüğü yapabilme Hemşirelik hizmetleri yönetiminde liderliğin önemini kavrayabilme Liderlik ve liderlik ile ilgili kavramları öğrenebilme Yeni liderlik yaklaşımlarını öğrenebilme |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Yönetim ve hemşirelik yönetimine ilişkin temel kavramları tanıma
Hemşirelik hizmetleri yönetimi felsefesini ve standartlarını kavrama Yönetici hemşirenin kurumlardaki rollerini tanımlayabilme Sağlık ve hemşirelik ile ilgili yasal düzenlemeleri sayabilme
Sağlığı koruma, sürdürme, geliştirme doğrultusunda yönetim sürecinin önemini açıklayabilme |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hemşirelik hizmetleri yönetimini, yönetim bilimi ilke ve kuramlarına göre yorumlama Yönetici hemşirenin rol ve işlevlerini kavrama-Yönetime yardımcı teknikleri kullanma Ülkemizde hemşirelik hizmetleri yönetiminde görülen sorunların çözümünde kendilerine düşen rolleri ve sorumlulukları kavrama |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hemşirelik hizmetleri personeline liderlik yapabilecek temel bilgiye sahip olma Hemşirelik hizmetleri personelinin etkin şekilde yönetilmesini esaslarını kavrayarak personel yönetimindeki eksikliklerin farkına varma
Sistem yaklaşımına göre hemşirelik sisteminin sağlık sistemi ve Türk toplumu içindeki yerini tartışabilme |
Hafta | Konu | ||
1) | Yönetim, Organizasyon ve Örgütlenme | ||
2) | Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetimi, Organizasyonu ve Örgütlenmesi | ||
3) | İnsan Kaynakları Yönetimi | ||
4) | Hemşire İnsan Gücü Planlaması | ||
5) | Liderlik ve Takım Çalışması | ||
6) | Kalite Yönetimi | ||
7) | Değişim Yönetimi | ||
8) | Vize Sınavı | ||
9) | İletişim ve Çatışma Yönetimi | ||
10) | Karar Verme ve Sorun Çözme | ||
11) | Performans Değerlendirme | ||
12) | Kariyer Yönetimi | ||
13) | Risk Yönetimi | ||
14) | Proje Yönetimi | ||
15) | Genel Değerlendirme | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
2) Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
3) Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
4) Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
5) Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
6) Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
7) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
9) Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
10) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantı ve eğitimlere katılır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
11) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
12) Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
13) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
14) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
15) Bütüncül Sağlık Bakım Felsefesine inanır | 2 | 2 | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 7 | 56 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | 7 | 56 |
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 15 | 30 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 15 | 45 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | 15 | 45 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 15 | 30 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 308 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 10 |