ÇOCUK GELIŞIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGB402
Ders İsmi: Çocuk Gelişiminde Uygulamalı Ders-III
Ders Yarıyılı: 8. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 8 5 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Zeynep Zeynel Bingöl

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Özel eğitim kurumlarında eğitim alan özel gereksinimli çocuklara yönelik yıllık,haftalık ve günlük eğitim programları uygulama ve değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmak
Dersin Hedefi: Özel eğitim kurumlarında eğitim gören özel gereksinimli çocuklarının günlük, haftalık ve yıllık planlamalarını çocuğun gelişim düzeyine uygun şekilde hazırlayabilmek ve uygulamak
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Özel eğitim kurumları hakkında bilgileri,amaç ve ilkeleri açıklar.
  2) Özel gereksinimli çocuklar hakkında bilgi verir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yıllık,haftalık ve günlük eğitim planı tasarlar.
  2) Özel gereksinimli çocuklara yönelik günlük etkinlik planı hazırlar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Özel gereksinimli çocukların kişisel bilgilerini edinme yöntemleri geliştirir.
  2) Günlük plan doğrultusunda amaç, kazanım ve konusu ile uyumlu olarak bir etkinlik planı uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Oryantasyon programı yapılması
2) Kurum ziyareti, tanışma, kurum tanıtım rapor başlıkları doğrultusunda bilgi alma ve raporlaştırma , gözlem
3) Grup gözlemi, belirlenen bir öğrenci için gözlem, bilgi alma ve dosya incelenmesi , belirlenen öğrenci için Kaba Değerlendirme Formu I’in doldurulması
4) Belirlenen öğrenci için Kaba Değerlendirme Formu II’nin doldurulması ve grup etkinliklerine katılım
5) Günlük planının amaç, kazanım ve konusu ile uyumlu olarak bir etkinlik planı hazırlanması, uygulanması ve günlük faaliyetlere katılım
6) Günlük planının amaç, kazanım ve konusu ile uyumlu olarak bir etkinlik planı hazırlanması, uygulanması ve günlük faaliyetlere katılım
7) Günlük planının amaç, kazanım ve konusu ile uyumlu olarak bir etkinlik planı hazırlanması, uygulanması ve günlük faaliyetlere katılım
8) Ara Sınav- Rapor teslimi
9) Günlük planının amaç, kazanım ve konusu ile uyumlu olarak bir etkinlik planı hazırlanması, uygulanması (bireysel ve grup) ve günlük faaliyetlere katılım
10) Günlük planının amaç, kazanım ve konusu ile uyumlu olarak bir etkinlik planı hazırlanması, uygulanması (bireysel ve grup) ve günlük faaliyetlere katılım
11) Günlük planının amaç, kazanım ve konusu ile uyumlu olarak bir etkinlik planı hazırlanması, uygulanması (bireysel ve grup) ve günlük faaliyetlere katılım
12) Günlük planının amaç, kazanım ve konusu ile uyumlu olarak bir etkinlik planı hazırlanması, uygulanması (bireysel ve grup) ve günlük faaliyetlere katılım
13) Günlük planının amaç, kazanım ve konusu ile uyumlu olarak bir etkinlik planı hazırlanması, uygulanması (bireysel ve grup) ve günlük faaliyetlere katılım
14) Günlük planının amaç, kazanım ve konusu ile uyumlu olarak bir etkinlik planı hazırlanması, uygulanması (bireysel ve grup) ve günlük faaliyetlere katılım
15) Okulda değerlendirme
16) Final- Rapor teslimi
Diğer Kaynaklar: Edt.Hatice BAKKALOĞLU, Şeyda DEMİR .Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı.Anı Yayıncılık, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

1

2

1

2

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir 1 3 1 3
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. 1 3 1 1 1 3
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. 1 3 3 3 3
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar 3 3 1 3 1
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. 1 3 3 1 1 3
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir 1 1 1 2
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir ve ekiple uyumlu çalışır. 3 2 3 1 3 1
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler. 1 3 1 3 3
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. 3 1 1 3 3 1
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 3 3 1
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler. 1 1 3 3 1
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 1 3 1 3 3
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır 3 2 1
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. 1 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması 1 % 40
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma 1 % 60
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 160
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 160

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 14
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj 14 84
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 28
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 14 14
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma 14 28
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 5
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma 2 10
GENEL SINAV (Final)
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 183
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6