EBELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EBE704 | ||||||||
Ders İsmi: | İnfertilite | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Hüseyin Tayfun Kutlu |
Dersin Amacı: | Öğrencinin kadın üreme fizyolojisini tanıması; etkileyen faktörler, olası problemler, gerekli tetkik ve tedavi basamakları konusunda bilgi kazanması amaçlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: | Çocuk sahibi olmayı planlayan ve bu konuda zorluk yaşayan kadınlara kanıta dayalı bilgiler dahilinde tanı ve tedaviler hakkında bilgilendirme, yönlendirme ve uygulama basamaklarında destek olabilecek bakımı planlanlayabilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Temel üreme fizyolojisi bilgisine sahiptir. |
||
2) Üreme fonksiyonlarını değerlendirmek için kullanılan tetkikleri tanır. |
||
3) Üremeye engel olabilecek nedenleri açıklayabilir. |
||
4) Üremeye yardımcı tedavi basamaklarını bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kadının üreme döneminde karşılaşabileceği sağlık sorunları ile ilgili uygun eğitim içeriğini planlayabilir ve oluşturabilir. |
||
2) Üremeye yardımcı tedaviler için gerekli olan bireyselleştirilmiş bakım planını oluşturabilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İnfertil kadın ve erkeğin değerlendirme ve tedavi yöntemlerini karşılaştırmalı olarak açıklayabilir. |
||
2) Fertilite korumaya yönelik alınacak önlem ve tedaviler hakkında yönlendirme yapabilir. |
||
3) Cinsellik ve üreme sağlığı konusunda bilgilendirme yapabilir. |
||
4) Kadın ve erkeğin doğal yollardan gebelik oluşturabilmesi konusunda eğitim verebilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Üreme fizyolojisi | ||
2) | İnfertil çiftin değerlendirilmesi | ||
3) | Erkek infertilitesi | ||
4) | Anovulasyon | ||
5) | Tubal faktör | ||
6) | Endomeriozis | ||
7) | Düşük Over Rezervi | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Açıklanamayan infertilite | ||
10) | Anatomik faktörler - Cerrahi yöntemler | ||
11) | Tekrarlayan gebelik kaybı | ||
12) | Ovulasyon İndüksiyonu - İntra Uterin İnseminasyon | ||
13) | In Vitro Fertilizasyon | ||
14) | Fertilite korumaya yönelik tedaviler | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgiye sahiptir | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | |||||
2) Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgiye sahiptir | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
3) Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Gebelik, travay, doğum süreçlerinde güvenli koşulları sağlar, riskli ve acil durumları yönetir ve kendi sorumluluğunda doğum yaptırır | 1 | |||||||||||||
5) Doğum sonrası kadın, yenidoğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar. | 2 | 1 | 1 | |||||||||||
6) Uygulamalarını güncel bilimsel kanıtlar, teknolojik gelişmeler, güncel sağlık politikaları ışığında kültüre duyarlı şekilde gerçekleştirir. | 1 | 1 | ||||||||||||
7) Mesleki uygulamaları ilgili mevzuat, mesleki ilke ve standartlar. | ||||||||||||||
8) Alanları ile ilgili araştırmalara, eğitim faaliyetlerine, projelere katılır, izler ve uygulamaya aktarılmasında rol alır | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık, eleştirel düşünme ve sorun çözme becerilerini kullanmaya yönelik davranış geliştirir. | 2 | 1 | ||||||||||||
10) Hizmet verdikleri alanda kadının desteklenmesi çalışmalarına katılır, öncülük ve danışmanlık yapar. | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
11) Uygulamalarında sağlık ekibi ve diğer tüm disiplinler ile iletişim kurar ve birlikte çalışır. | ||||||||||||||
12) Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi ve hizmeti sunar | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | |||||
13) Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve uygular. | ||||||||||||||
14) Toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 39 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 2 | 4 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 12 | 36 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 13 | 26 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 121 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |