BESLENME VE DIYETETIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BES716 | ||||||||
Ders İsmi: | Beslenme Antropolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Berat NURSAL-TOSUN |
Dersin Amacı: | - Beslenme antropolojisi hakkında bilgi sahibi olmak -İnsan evrimi, besin ve beslenmeye ilişkin biyokültürel yaklaşım için antropolojik bakış açısının öneminin farkına varmak. -Tarih öncesi çağlardan günümüze kadar yemek/beslenme tarihi hakkında bilgilenmek. -Besin ve beslenme alışkanlıklarının kültür ile ilişkisini bazı ülkeler bazında anlamak. |
Dersin Hedefi: | İnsan beslenmesi ile kültür, biyoloji ve çevre arasındaki ilişkiyi anlamak ve araştırmak; kültürel uygulamaların, inançların ve değerlerin farklı toplumlarda beslenme alışkanlıklarını ve beslenmeyi nasıl etkilediğini öğrenmek. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1.Farklı bölgelerdeki beslenme alışkanlıklarının kültürel ve doğal ortamlar arasındaki ilişkileri anlar.
2. Besinlerin geçmişten günümüze önemi ve toplumlar/ülkeler arasındaki kültürel yemek alışkanlıkları farklılıkları hakkında bilgi edinir
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Farklı koşullara adaptasyonda besin ve beslenmenin rolünü kronolojik bakış açısıyla anlar, sorgular.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Beslenme antropolojisinin beslenme ve sağlık alanındaki çalışmalardaki rolünü ve önemini anlar.
|
||
2) Besin üretiminde teknolojik gelişmenin ve (popüler) akımların toplumların ekonomik ve sosyal yaşamındaki önemini anlar.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Ders oryantasyonu: içerik ve akış | ||
2) | Antropoloji ve Beslenme Antropolojisine Giriş | ||
3) | Beslenme Antropolojisine Genel Bir Bakış | ||
4) | İnsan Evrimi ve Beslenme Antropolojisi | ||
5) | Besin ve Beslenme Alışkanlıklarındaki Farklılıklar, Tabular | ||
6) | Besin ve Beslenme Kültürlerindeki Farklılıklar I | ||
7) | Besin ve Beslenme Kültürlerindeki Farklılıklar II | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Grup ödev sunumları | ||
10) | Beslenme Kültürleri: Dinsel uygulamalar | ||
11) | Farklı ülke mutfaklarından örnekler | ||
12) | Farklı ülke mutfaklarından örnekler | ||
13) | Farklı ülke mutfaklarından örnekler | ||
14) | Farklı ülke mutfaklarından örnekler | ||
15) | Farklı ülke mutfaklarından örnekler | ||
16) | Final sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Beslenme ve tıp bilimleri ile ilgili temel kavramları bilir | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
2) Beslenme ve besinlerin sağlıkla çift yönlü ilişkisini bilir. | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
3) Gıda, beslenme ve sağlık mevzuatını bilir | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
4) Yeterli mesleki terminoloji bilgisine sahiptir | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
5) Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
6) Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||
7) Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||
8) Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | 1 | 1 | 1 | 3 | |||||||||||
9) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
10) Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | 2 | 1 | 2 | 3 | |||||||||||
11) Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişimi öğrenir | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
12) Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
13) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür | 2 | 2 | 3 | 3 | |||||||||||
14) Hasta yakınları, doktorlar ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilir, bilgi verici olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
15) Beslenme ve diyetetik uygulamalarında görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Edindiği bilgi ve becerilerle beslenme ve diyetetik alanındaki hizmetin örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi konusunda bireysel ve ekip üyesi olarak kalite yönetimi ve süreçleri çerçevesinde sorumluluk alır. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 1 | % 15 |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | 1 | % 5 |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 16 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 26 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 13 | 13 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 7 | 7 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 6 | 6 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 7 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | 6 | 6 |
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 90 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |