DIŞ HEKIMLIĞI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DNT5001
Ders İsmi: Community, Oral And Dental Health
Ders Yarıyılı: 9. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler):

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: To recognize the determinants of public health, to comprehend the importance of oral and dental health in the field of public health, to develop the skills of planning, realizing and evaluating researches aimed at improving the oral and dental health level of the society.
Dersin Hedefi: To be able to implement all programs for the individual and society to improve oral and dental health. To prepare educational materials to be used in studies to increase the oral health knowledge level of children and parents in the school environment and to report the results of these studies.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Classifies the determinants of health and explains their effects on public health
  2) Defines the basic principles and methodologies of community oral and dental health researches.
  3) Have basic knowledge about health education and oral care protocols for patients with special needs.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Analyzes the oral and dental health of the population by applying clinical indices and questionnaires.
  2) Gains the ability to prepare oral health education materials.
  3) Gains the necessary knowledge and skills to prepare scientific reports.
  4) Applies oral care protocols in patients with special needs.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Takes duties and responsibilities in preventive programs at the social level for the protection and improvement of health.
  2) Have the ability to plan and perform dental health education programs.
  3) Analyzes the factors and social determinants related to the health system and offers solutions.
  4) Cares about social justice and health equity in the management of oral and dental health programs.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) History of Public Health and Its Evolution
2) Community Oral Dental Health-Public Health Relationship-I
3) Community Oral Dental Health-Public Health Relationship-II
4) Oral Health in Infants, Children and Pregnant Women
5) Caries Epidemiology and Oral Health Indexes-I
6) Caries Epidemiology and Oral Health Indexes-II
7) Oral and Dental Health in Geriatric Population-I
8) Oral and Dental Health in Geriatric Population-II
9) Oral Care Protocols-I
10) Oral Care Protocols-II
11) Health Literacy and Health Education
12) Quality and Accreditation in Health Services
13) Health Economics in Dentistry
14) Physical, Chemical, Psychosocial Risks and Protection of Healthcare Professionals
15) 15. wk Midterm Exam Q&A Discussion 15-24 Weeks: FIELD STUDIES (IMPROVEMENT OF ORAL HEALTH AND HEALTH EDUCATION PRACTICES)
16) 25. wk Midterm Exam Q&A Discussion 25-28 Weeks: Preparation and presentation of studies in scientific format
Diğer Kaynaklar: **Essential Dental Public Health.Blánaid Daly,Paul Batchelor,Elizabeth Treasure,Richard Watt . 2 nd edition. U.K., Oxford University Press, 2013.
**Türkiye Ağız-Diş Sağlığı Profili, Gökalp S, Güçiz Doğan B.2004. T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Basımevi, 2006.
**A Textbook of Public Health Dentistry. CM Marya. Jaypee Brothers Medical Publishers Ltd, 2011
**World Health Organization, Oral Health Surveys: Basic Methods, 5th ed. Geneva: 2013.
**Türkiye’de Ağız-Diş Sağlığı Hizmetlerinin Strateji Değerlendirmesi. Çetin Akar.2014. Türk Dişhekimleri Birliği Yayınları : 9, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. 2 3 2
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3 3 3
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 2 2 3
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 3 1 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 3 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. 3 3 3
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. 3 2 3
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. 1 1
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. 2 3 1 1
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 1 3 1 2
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur.
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 3 3 3 3
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 2 1
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. 3 3 3 3
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 3 3 3 3
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. 1
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3 2 3 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. 3 3 3 3
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması 10 % 10
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 14
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma 7 14
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 93
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3