HEMŞIRELIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM205
Ders İsmi: İngilizce-III
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Berkay Çelebi

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, üniversite öğrencilerine günlük etkileşimlerde ve akademik bağlamlarda uygulayabilecekleri temel bir İngilizce anlayışı sağlamaktır.
Dersin Hedefi: Bu ders, günlük iletişim, temel dilbilgisi ve kelime bilgisine odaklanarak A2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler pratik görevler ve gerçek dünyadan örneklerle dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştireceklerdir. Kurs ayrıca İngilizceyi genel ve akademik amaçlar için kullanırken akıcılığı ve güveni geliştirmeyi vurgular.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Günlük İletişim Becerileri: Öğrenciler, tanışma, rutinlerinden bahsetme ve kişisel bilgi paylaşma gibi günlük konuşmalarda kendilerini daha akıcı ifade edebileceklerdir. Temel Dilbilgisi ve Kelime Bilgisi Kullanımı: Öğrenciler, günlük yaşamda karşılaşılan temel dil bilgisi yapıları (örneğin, geniş zaman ve geçmiş zaman) ve kelimeleri doğru kullanarak konuşma ve yazma becerilerini geliştireceklerdir. Kısa Metin Yazımı: Öğrenciler, günlük yaşam konularında kısa paragraflar veya açıklamalar yazma becerisini kazanacak ve bu metinlerde açık ve anlaşılır bir dil kullanabileceklerdir. Dinleme Becerilerini Geliştirme: Farklı aksan ve konuşma hızlarına aşinalık kazanarak, gerçek hayattan alınan dinleme alıştırmaları ile İngilizce konuşmaları anlama becerilerini artıracaklardır. Sosyal ve Akademik Ortamlarda Kendini İfade Etme: Öğrenciler, sosyal ortamlarda ve üniversite içinde ihtiyaç duyabilecekleri temel ifadeleri kullanabilecek, diğer öğrencilerle iletişim kurmada özgüven kazanacaklardır. Geleceğe Yönelik Planlar ve Niyetler Hakkında Konuşma: Gelecek planlarını anlatmada "going to" yapısını kullanarak gelecek ile ilgili basit cümleler kurabileceklerdir. Kültürel Farkındalık ve Eleştirel Düşünme: Öğrenciler, medya, sağlık ve kültür gibi konularda İngilizce düşünme ve fikir paylaşma becerilerini geliştirerek küresel bakış açıları kazanacaklardır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Introduction to the class
2) Verb be, subject pronouns: I, you, etc. Possessive Adjectives: my, your, etc.
3) Singular and Plural nouns Adjectives Imperatives, Let’s
4) Present Simple Word order in Questions
5) Possessive ‘s Whose…? Prepositions of time (at, in, on) and place (at, in, to) Position of adverbs, expressions of frequency
6) Can/can’t Present Continuous (be+verb+-ing) Present simple or Present Continuous?
7) Object Pronouns: me, you, him, etc. Like + (verb+-ing) Revision: be or do?
8) General Revision before the Midterm
9) Midterm
10) Past Simple of be: was/were Past Simple: regular verb and irregular verbs
11) There is/ there are/ there was/ there were, some/any + plural nouns. Countable and Uncountable nouns
12) Quantifier: how much/ how many, a lot of, etc. Comparative and Superlative adjectives Be going to (plans and predictions), Future time expressions
13) Adverbs (manner and modifiers) Verb + to + infinitive Definite article. The or no the
14) Present Perfect Present Perfect or Past Simple? Revision. Question formation
15) Final Exam
Diğer Kaynaklar: Rogers, M., & Blass, L. (2019). Wide Angle 2. Oxford University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir.
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır.
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler.
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir.
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır.
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır.
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır.
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır.
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler.
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 56
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 100
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3