HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM205 | ||||||||
Ders İsmi: | İngilizce-III | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Berkay Çelebi |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, üniversite öğrencilerine günlük etkileşimlerde ve akademik bağlamlarda uygulayabilecekleri temel bir İngilizce anlayışı sağlamaktır. |
Dersin Hedefi: | Bu ders, günlük iletişim, temel dilbilgisi ve kelime bilgisine odaklanarak A2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler pratik görevler ve gerçek dünyadan örneklerle dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştireceklerdir. Kurs ayrıca İngilizceyi genel ve akademik amaçlar için kullanırken akıcılığı ve güveni geliştirmeyi vurgular. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Günlük İletişim Becerileri: Öğrenciler, tanışma, rutinlerinden bahsetme ve kişisel bilgi paylaşma gibi günlük konuşmalarda kendilerini daha akıcı ifade edebileceklerdir.
Temel Dilbilgisi ve Kelime Bilgisi Kullanımı: Öğrenciler, günlük yaşamda karşılaşılan temel dil bilgisi yapıları (örneğin, geniş zaman ve geçmiş zaman) ve kelimeleri doğru kullanarak konuşma ve yazma becerilerini geliştireceklerdir.
Kısa Metin Yazımı: Öğrenciler, günlük yaşam konularında kısa paragraflar veya açıklamalar yazma becerisini kazanacak ve bu metinlerde açık ve anlaşılır bir dil kullanabileceklerdir.
Dinleme Becerilerini Geliştirme: Farklı aksan ve konuşma hızlarına aşinalık kazanarak, gerçek hayattan alınan dinleme alıştırmaları ile İngilizce konuşmaları anlama becerilerini artıracaklardır.
Sosyal ve Akademik Ortamlarda Kendini İfade Etme: Öğrenciler, sosyal ortamlarda ve üniversite içinde ihtiyaç duyabilecekleri temel ifadeleri kullanabilecek, diğer öğrencilerle iletişim kurmada özgüven kazanacaklardır.
Geleceğe Yönelik Planlar ve Niyetler Hakkında Konuşma: Gelecek planlarını anlatmada "going to" yapısını kullanarak gelecek ile ilgili basit cümleler kurabileceklerdir.
Kültürel Farkındalık ve Eleştirel Düşünme: Öğrenciler, medya, sağlık ve kültür gibi konularda İngilizce düşünme ve fikir paylaşma becerilerini geliştirerek küresel bakış açıları kazanacaklardır. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Introduction to the class | ||
2) | Verb be, subject pronouns: I, you, etc. Possessive Adjectives: my, your, etc. | ||
3) | Singular and Plural nouns Adjectives Imperatives, Let’s | ||
4) | Present Simple Word order in Questions | ||
5) | Possessive ‘s Whose…? Prepositions of time (at, in, on) and place (at, in, to) Position of adverbs, expressions of frequency | ||
6) | Can/can’t Present Continuous (be+verb+-ing) Present simple or Present Continuous? | ||
7) | Object Pronouns: me, you, him, etc. Like + (verb+-ing) Revision: be or do? | ||
8) | General Revision before the Midterm | ||
9) | Midterm | ||
10) | Past Simple of be: was/were Past Simple: regular verb and irregular verbs | ||
11) | There is/ there are/ there was/ there were, some/any + plural nouns. Countable and Uncountable nouns | ||
12) | Quantifier: how much/ how many, a lot of, etc. Comparative and Superlative adjectives Be going to (plans and predictions), Future time expressions | ||
13) | Adverbs (manner and modifiers) Verb + to + infinitive Definite article. The or no the | ||
14) | Present Perfect Present Perfect or Past Simple? Revision. Question formation | ||
15) | Final Exam | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. | ||||||||||||||
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. | ||||||||||||||
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. | ||||||||||||||
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. | ||||||||||||||
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||||||||||
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. | ||||||||||||||
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. | ||||||||||||||
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. | ||||||||||||||
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | ||||||||||||||
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 56 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 100 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |