HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM104 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlığın Değerlendirilmesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
SBF113 - Fizyoloji SBF101 - Anatomi |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr. Muzaffer TEMÜR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrenciye, sağlıklı ve hasta erişkin bireyin sağlık tanılamasına ilişkin kapsamlı teorik bilgi vermek, objektif ve subjektif veri toplama becerisini kazandırmaktır. |
Dersin Hedefi: | Bu dersin hedefi; hemşirelik bakımı için sağlığın değerlendirilmesi, hemşirelik bakımı için sağlık hikayesinin alınması, fiziksel muayene becerileri, fiziksel değerlendirmeye hazırlık, genel değerlendirme, hemşirelik bakımı için fizyolojik sistemlerin değerlendirilmesi, hemşirelik verilerinin kaydedilmesi ve analizini öğrenmektir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1.Sağlık ve hastalıkla ilgili kavramları açıklar.
2.Sağlığın geliştirilmesindeki model ve stratejileri tartışır.
3.Bireylerin yaşam dönemleri ve kültürel farklılıklarına göre sağlığı geliştiren uygulamaları sıralar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1.Fizik muayene becerilerini uygular.
2.Sağlığın değerlendirilmesine ilişkin uygulama ve yaklaşımları kavrar ve hemşirelik tanısı koyabilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Hastalıkların tanılanmasında, hastaların değerlendirilmesinde ve izlenmesinde kullanılan yöntemler konusunda bilgi düzeyini arttırarak, mesleki yaşamda hasta değerlendirme ve izleminin etkin şekilde yapılmasına katkıda bulunacaktır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Derse Giriş; Sağlığın Değerlendirilmesi ve Kanıta dayalı hemşirelik | ||
2) | Sağlığın Değerlendirilmesinde Veri Toplama; Öykü Alma | ||
3) | Sağlığın Değerlendirilmesinde Veri Toplama; Fizik Muayene | ||
4) | Sağlığın Değerlendirilmesinde Veri Toplama; Vital Bulgular | ||
5) | Baş, Boyun; Kulan, Burun Boğaz; Saç, Deri ve Tırnak Değerlendirmesi ile Fizik Muayene | ||
6) | Solunum Sisteminin Değerlendirilmesi ve Fiziksel Muayene | ||
7) | Kardiyovasküler Sistemin Değerlendirilmesi ve Fiziksel Muayene | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Gastrointestinal Sistemin Değerlendirilmesi ve Fiziksel Muayene | ||
10) | Nörolojik Sistemin Değerlendirilmesi ve Fiziksel Muayene | ||
11) | Üriner Sistemin Değerlendirilmesi ve Fiziksel Muayene | ||
12) | Kas İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi ve Fiziksel Muayene | ||
13) | Gebe bireyin değerlendirilmesi | ||
14) | Çoklu Travma Hastasına Hemşirelik Yaklaşımı | ||
15) | Sağlığın Değerlendirilmesine Vaka Örnekleri ile Bütüncül Yaklaşım | ||
16) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. | 3 | 3 | 2 | |||||||||||
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 2 | 1 | 3 | |||||||||||
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 28 |
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 28 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 3 | 3 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 124 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |