İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISL304
Ders İsmi: Uluslararası Muhasebe Standartları
Ders Yarıyılı: 6. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İ. Melih Baş

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Uluslararası muhasebe standartlarına ilişkin temel prensipleri ve uygulamaları kavratarak, finansal raporlamada şeffaflığı ve karşılaştırılabilirliği sağlayacak kuramsal altyapıyı öğrencilere kazandırmaktır. Bu sayede öğrenciler, küresel iş çevrelerinde geçerli IFRS/IAS gibi standartları etkin biçimde kullanabilme ve uluslararası finansal raporlama konularını analiz edebilme becerileri geliştirir.
Dersin Hedefi: Öğrencilere IFRS/IAS çerçevesindeki temel standart ve ilkelere ilişkin bilgi kazandırmak

Küresel muhasebe uygulamalarını vaka ve örnekler üzerinden inceleterek analitik düşünme becerisi edinmelerini sağlamak

Uluslararası düzeyde kabul görmüş muhasebe politikalarının finansal tablolar üzerindeki etkilerini anlamalarını ve yorumlamalarını mümkün kılmak
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uluslararası Muhasebe Standartları (IFRS/IAS) ve bu standartların tarihsel gelişimini, temel kavramlarını ve amaçlarını öğrenerek küresel muhasebe çerçevesini kavramak Farklı ülke düzenlemeleri ile uluslararası standartları karşılaştırarak, finansal raporlama sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları teorik düzeyde açıklayabilmek IFRS/IAS kapsamında finansal tabloların hazırlanma süreçlerini ve ilkelerini ayrıntılı biçimde analiz edebilmek
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uluslararası finansal raporlama standartlarına göre mali tabloları (gelir tablosu, bilanço, nakit akış tablosu vb.) okuma, yorumlama ve sorun tespiti yapma Gerçek hayattan seçilmiş örnek vakalar üzerinde IFRS/IAS’e uygun hesap planları tasarlayarak, finansal olayların kaydedilmesi ve raporlanması süreçlerini uygulayabilmek Uluslararası denetim ve raporlama süreçlerinde ortaya çıkan problem alanlarını, analitik düşünme ve yaratıcı problem çözme yöntemleriyle çözümleyebilmek
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) IFRS/IAS’e uyumlu finansal raporlama ve denetim alanında karar alabilmek ve mesleki sorumluluk üstlenmek Küresel iş dünyasında paydaşlarla (denetçiler, yatırımcılar, yöneticiler vb.) etkin iletişim kurarak, uluslararası muhasebe standartları çerçevesinde güvenilir ve saydam finansal bilgi paylaşımını yönetebilmek Muhasebe ve raporlama süreçlerinde etik ilkelere bağlı kalarak, farklı ülkelerin yasal ve kültürel koşulları altında mesleki uyum ve liderlik göstermek

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Stoklar, Nakit Akış Tabloları, Muhasebe Politikaları
1) Muhasebe standartlarının gelişimi, finansal raporlamaya ilişkin kavramsal çerçeve ve Türkiye finansal raporlama standartlarının ilk uygulaması
2) Hisse Bazlı Ödemeler, İşletme Birleşmeleri, Satış Amaçlı Elde Tutulan Duran Varlıklar ve Durdurulan Faaliyetler
3) Maden Kaynaklarının Araştırılması ve Değerlendirilmesi, Finansal Araçlar, Faaliyet Bölümleri
4) Konsolide Finansal Tablolar, Müşterek Anlaşmalar, Diğer İşletmelerde Paydalara İlişkin Açıklamalar
5) Gerçeğe Uygun Değer Ölçümü, Düzenlemeye Dayalı Erteleme Hesapları, Müşteri Sözleşmelerinden Hasılat
6) Kiralamalar, Sigorta Sözleşmeleri, Finansal Tabloların Sunuluşu
Diğer Kaynaklar: Uluslararası Muhasebe Standartları ve Türkiye'de Uygulama Etkinliğine İlişkin Bir Araştırma, Hüseyin Akay, Prof. Dr. Başak Ataman Akgül TÜRKMEN KİTABEVİ

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Temel finansman ilkelerine ve kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur. 3 3 3
2) İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar.
3) İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar.
4) Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur. 2 2 2
5) İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur.
6) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir.
7) Karşılaşabileceği vakaları analiz eder.
8) İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir.
9) Bir işletmede veya herhangi bir bölümüyle ilgili alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir. 2 2 2
10) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder.
11) Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir.
12) Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir.
13) Bilgi işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder.
14) Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur.
15) Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar.
16) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak takip eder.
17) İşletme alanındaki güncel haber ve vakaları bilir, takip eder.
18) İşletme ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeleri ve yenilikleri bilir.
19) Profesyonel boyuttaki işe alım ve kendini geliştirmeyle ilgili yeniliklerden haberdar olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması 8 24
Beyin Fırtınası 14 42
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 8 24
Proje Hazırlama + Sunma 8 24
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 3
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 3
Katılım 14 42
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 204
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6