İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISL304 | ||||||||
Ders İsmi: | Uluslararası Muhasebe Standartları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. İ. Melih Baş |
Dersin Amacı: | Uluslararası muhasebe standartlarına ilişkin temel prensipleri ve uygulamaları kavratarak, finansal raporlamada şeffaflığı ve karşılaştırılabilirliği sağlayacak kuramsal altyapıyı öğrencilere kazandırmaktır. Bu sayede öğrenciler, küresel iş çevrelerinde geçerli IFRS/IAS gibi standartları etkin biçimde kullanabilme ve uluslararası finansal raporlama konularını analiz edebilme becerileri geliştirir. |
Dersin Hedefi: | Öğrencilere IFRS/IAS çerçevesindeki temel standart ve ilkelere ilişkin bilgi kazandırmak Küresel muhasebe uygulamalarını vaka ve örnekler üzerinden inceleterek analitik düşünme becerisi edinmelerini sağlamak Uluslararası düzeyde kabul görmüş muhasebe politikalarının finansal tablolar üzerindeki etkilerini anlamalarını ve yorumlamalarını mümkün kılmak |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Uluslararası Muhasebe Standartları (IFRS/IAS) ve bu standartların tarihsel gelişimini, temel kavramlarını ve amaçlarını öğrenerek küresel muhasebe çerçevesini kavramak
Farklı ülke düzenlemeleri ile uluslararası standartları karşılaştırarak, finansal raporlama sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları teorik düzeyde açıklayabilmek
IFRS/IAS kapsamında finansal tabloların hazırlanma süreçlerini ve ilkelerini ayrıntılı biçimde analiz edebilmek |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Uluslararası finansal raporlama standartlarına göre mali tabloları (gelir tablosu, bilanço, nakit akış tablosu vb.) okuma, yorumlama ve sorun tespiti yapma
Gerçek hayattan seçilmiş örnek vakalar üzerinde IFRS/IAS’e uygun hesap planları tasarlayarak, finansal olayların kaydedilmesi ve raporlanması süreçlerini uygulayabilmek
Uluslararası denetim ve raporlama süreçlerinde ortaya çıkan problem alanlarını, analitik düşünme ve yaratıcı problem çözme yöntemleriyle çözümleyebilmek |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) IFRS/IAS’e uyumlu finansal raporlama ve denetim alanında karar alabilmek ve mesleki sorumluluk üstlenmek
Küresel iş dünyasında paydaşlarla (denetçiler, yatırımcılar, yöneticiler vb.) etkin iletişim kurarak, uluslararası muhasebe standartları çerçevesinde güvenilir ve saydam finansal bilgi paylaşımını yönetebilmek
Muhasebe ve raporlama süreçlerinde etik ilkelere bağlı kalarak, farklı ülkelerin yasal ve kültürel koşulları altında mesleki uyum ve liderlik göstermek |
Hafta | Konu | ||
1) | Stoklar, Nakit Akış Tabloları, Muhasebe Politikaları | ||
1) | Muhasebe standartlarının gelişimi, finansal raporlamaya ilişkin kavramsal çerçeve ve Türkiye finansal raporlama standartlarının ilk uygulaması | ||
2) | Hisse Bazlı Ödemeler, İşletme Birleşmeleri, Satış Amaçlı Elde Tutulan Duran Varlıklar ve Durdurulan Faaliyetler | ||
3) | Maden Kaynaklarının Araştırılması ve Değerlendirilmesi, Finansal Araçlar, Faaliyet Bölümleri | ||
4) | Konsolide Finansal Tablolar, Müşterek Anlaşmalar, Diğer İşletmelerde Paydalara İlişkin Açıklamalar | ||
5) | Gerçeğe Uygun Değer Ölçümü, Düzenlemeye Dayalı Erteleme Hesapları, Müşteri Sözleşmelerinden Hasılat | ||
6) | Kiralamalar, Sigorta Sözleşmeleri, Finansal Tabloların Sunuluşu | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Temel finansman ilkelerine ve kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
2) İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar. | |||||||||||||||||||
3) İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar. | |||||||||||||||||||
4) Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||
5) İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
6) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir. | |||||||||||||||||||
7) Karşılaşabileceği vakaları analiz eder. | |||||||||||||||||||
8) İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir. | |||||||||||||||||||
9) Bir işletmede veya herhangi bir bölümüyle ilgili alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||
10) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder. | |||||||||||||||||||
11) Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir. | |||||||||||||||||||
12) Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir. | |||||||||||||||||||
13) Bilgi işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder. | |||||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur. | |||||||||||||||||||
15) Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar. | |||||||||||||||||||
16) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak takip eder. | |||||||||||||||||||
17) İşletme alanındaki güncel haber ve vakaları bilir, takip eder. | |||||||||||||||||||
18) İşletme ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeleri ve yenilikleri bilir. | |||||||||||||||||||
19) Profesyonel boyuttaki işe alım ve kendini geliştirmeyle ilgili yeniliklerden haberdar olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | 8 | 24 |
Beyin Fırtınası | 14 | 42 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 8 | 24 |
Proje Hazırlama + Sunma | 8 | 24 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 3 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 3 |
Katılım | 14 | 42 |
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 204 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |