HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM 749 | ||||||||
Ders İsmi: | Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Özge Eda KARADAĞ |
Dersin Amacı: | Öğrenciye bulaşıcı hastalıklardan korunma, bulaşıcı hastalıkların nedenleri, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımı ilkeleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin Hedefi: | Bulaşıcı hastalıkları yapan etkenlerin özelliklerini ve enfeksiyon zincirini bilme. Hastane enfeksiyonlarını önlemeye yönelik bilgi ve beceri kazanabilme. Enfeksiyon hastalıklarından korunma yöntemlerine ilişkin bilgi ve beceri kazanabilme. Enfeksiyon hastalıklarında erken tanının önemini kavrayabilme. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bulaşıcı hastalıklara genel özelliklerine ilişkin bilgileri tanımlar.
Bulaşıcı hastalıkların bulaşma yollarına ilişkin bilgileri tanımlar |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bulaşıcı hastalıklardan korunma yöntemlerini açıklar.
Bulaşıcı hastalıklardan erken tanıya ilişkin bilgileri açıklar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bulaşıcı hastalıklardaki hemşirelik bakımı bilgisini açıklar.
Enfeksiyon oluşumunu önlemede hemşirenin rolünü açıklar. |
||
2)
Bulaşıcı hastalıklarda uygun bildirimi yapar.
Olağanüstü durum ve felaketlerde bulaşıcı hastalıklarla savaşı bilir. |
||
3) Bulaşıcı hastalıklarla savaşta hemşirenin yetki ve sorumluluklarını tanımlar. |
||
4) Bulaşıcı hastalıklarla savaşta hemşirenin yetki ve sorumluluklarını tanımlar. |
Hafta | Konu | ||
1) | Bulaşıcı hastalıklara giriş | ||
2) | Enfeksiyon hastalıkların kontrolü, epidemiyolojisi ve sürveyans çalışması | ||
3) | Enfeksiyon etkenlerinin özellikleri ve enfeksiyon oluşumu | ||
4) | Bağışıklama | ||
5) | Hastane enfeksiyonları | ||
6) | Enfeksiyon kontrolü ve korunma yöntemleri | ||
7) | Deri ve mukoza yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik bakımı | ||
8) | Solunum yolu ile bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik bakımı | ||
9) | Sindirim yoluyla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik bakımı | ||
10) | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve hemşirelik bakımı | ||
11) | Kan yolu ile bulaşan hastalıklar ve hemşirelik bakımı | ||
12) | Vektörlerle bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik bakımı | ||
13) | Zoonozlarla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik bakımı | ||
14) | Enfeksiyon hastalıkların evde hemşirelik bakımı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||||
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | 14 | 14 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 14 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 28 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 14 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | ||
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 154 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |