HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBF123 | ||||||||
Ders İsmi: | Histoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Türkan SARIOĞLU |
Dersin Amacı: | Hücre yapı ve fonksiyonunu bilmek. Dokuların yerleşimini ve işlevlerini kavramak. İnsan embriyolojisinin aşamalarını bilmek |
Dersin Hedefi: | Hücrelerin ve temel dokuların olan epitel, bağ, özelleşmiş bağ dokuları, destek bağ dokuları, kas ve sinir dokuları Histolojik özelliklerini bilmek. Bu dokuların insan anatomisi ve fizyolojisi ile ilişkilendirmek. Embriyolojik gelişim başlangıcında, döllenmeyi, implantasyon süreçlerini bilmek. Gastrülasyon sürecinde gelişen germ tabakalarının hangi organ sistemlerine farklılaştığını, kas iskelet sistemi embriyolojik gelişimi ve defektlerini kavramak. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dört temel dokunun mikroskopik özelliklerini, farklılıkları ve sınıflamasını bilir. |
||
2) Kırkırdak, kemik ve kas dokularının oluşturduğu hareket sistemini sıralar. |
||
3) Sinir dokusunun Sinir Sistemindeki işlevsel dağılımını ilişkilendirir. |
||
4) Üreme sistemindeki oogenez ve spermatogenez süreçlerinin neticesinde döllenme olayını bilir. |
||
5) Gelişimin ilk 3 haftasındaki süreçleri kavrar. |
||
6) Konjenital malformasyonları gelişim mekanizmaları ile bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Epitel dokuyu işlevlerine, yapısal farklılıklarına göre sınıflar. |
||
2) Bağ dokusunun tüm organlarındaki işlev ve özelliklerini ilişkilendirerek sıralar. |
||
3) Kas dokusunun, tiplerinin işlevlerine göre yapısal farklılıklarını anlatır. |
||
4) Sinir Sisteminin her bir organının histolojik özelliklerini farklılıkları ile anlatır. |
||
5) Gelişmin ilk 5 haftasındaki süreçlerin bağlantılarını kurar. |
||
6) Embriyolojik gelişim süreçlerinde teratojenlerin etkilediği mekanizma nedeniyle oluşan teratojenleri anlatır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fizik tedavi ve rehabilitasyon ile bağlantılı temel bilimlerin önemini savunur. |
||
2) insan vücudunun hareket sistemi hakkındaki bilgilerin ışığında hastasının sağlığını analiz eder. |
Hafta | Konu | ||
1) | Histolojiye giriş | ||
2) | Epitel Doku | ||
3) | Bağ doku (ara madde ve lifleri) | ||
4) | Bağ Doku Hücreleri ve tipleri | ||
5) | kan doku, Hematopoez, yağ doku ve kıkırdak doku | ||
6) | kemik doku ve kemik doku histogenezi | ||
7) | kas dokusu | ||
8) | ara sınav | ||
9) | sinir doku ve sinir sistemi histolojisi | ||
10) | embryolojiye giriş ve erkek üreme sistemi histolojisi | ||
11) | dişi üreme sistemi histolojisi | ||
12) | fertilizasyondan gastrulasyona | ||
13) | organogez | ||
14) | iskelet, Kas sistemi ve ekstremitelerinin gelişimi | ||
15) | Doğum Defektleri -Teratoloji | ||
16) | final sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||||||||||
2) Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür | |||||||||||||||
3) Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | |||||||||||||||
4) Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | |||||||||||||||
5) Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar | |||||||||||||||
6) Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | |||||||||||||||
7) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır | |||||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | |||||||||||||||
9) Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | |||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantı ve eğitimlere katılır. | |||||||||||||||
11) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar. | |||||||||||||||
12) Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar | |||||||||||||||
13) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır | |||||||||||||||
14) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | |||||||||||||||
15) Bütüncül Sağlık Bakım Felsefesine inanır |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 5 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 1 | % 5 |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 5 | 10 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 3 | 6 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 1 | 2 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 2 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 50 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 |