BILGISAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-C-214 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Sosyolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | FATMA NEZİHE GÜMÜŞ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; eğitim sosyolojisinde temel yaklaşımlar, eğitimin kavramı ve eğitimin toplumsal işlevini anlamak, Türkiye de ve dünyada eğitimin işlevlerini karşılaştırmak, Türkiye’de eğitim ve modernleşme arasındaki ilişki çerçevesinde okullar üzerine sosyolojik bakış açısı geliştirmek, eğitim sistemindeki hem sorunlar hem de çözümler üzerine öğrencinin yorum yapabileceği bir birikime sahip olmasını sağlamaktır. |
Dersin Hedefi: | .Ders Hedefi (Türkçe): • Eğitim sosyolojisinin temel yaklaşımlarını anlamak. • Eğitimin kavramını ve toplumsal işlevlerini incelemek. • Türkiye ve dünyada eğitimin işlevlerini karşılaştırmak. • Türkiye’deki eğitim ve modernleşme ilişkisini analiz etmek. • Eğitim sistemindeki sorunlara ve çözümlere yönelik eleştirel bir bakış açısı geliştirmek. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Ders Kazanımları:
1. Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve yaklaşımlarını açıklayabilir.
2. Eğitimin toplumsal işlevlerini analiz edebilir.
3. Türkiye ve dünya eğitim sistemlerini işlevsel açıdan karşılaştırabilir.
4. Türkiye’deki eğitim ve modernleşme ilişkisini değerlendirebilir.
5. Eğitim sistemindeki sorunları tanımlayarak çözüm önerileri geliştirebilir.
6. Okullara sosyolojik bir bakış açısıyla yaklaşabilir. |
||
2) Ders Kazanımı:
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:
1. Eğitim sosyolojisinin temel kavram ve yaklaşımlarını öğrenir.
2. Eğitimin toplumsal işlevlerini analiz edebilir.
3. Türkiye ve dünyadaki eğitim sistemlerini karşılaştırabilir.
4. Eğitim ve modernleşme ilişkisini sosyolojik bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
5. Eğitim sistemindeki sorunları tanımlayıp çözüm önerileri geliştirebilir. |
||
3) Ders Kazanımı:
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:
1. Eğitim sosyolojisinin temel kavram ve yaklaşımlarını öğrenir.
2. Eğitimin toplumsal işlevlerini analiz edebilir.
3. Türkiye ve dünyadaki eğitim sistemlerini karşılaştırabilir.
4. Eğitim ve modernleşme ilişkisini sosyolojik bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
5. Eğitim sistemindeki sorunları tanımlayıp çözüm önerileri geliştirebilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Eğitim sosyolojisine giriş, eğitim sosyolojisi neden gereklidir? | ||
2) | Eğitim – toplumsal gelişim arasındaki ilişki | ||
3) | Okulun toplumsal işlevleri, okul yapısı | ||
4) | Okulun toplumsal işlevleri, okul yapısı | ||
5) | Türkiye’de modernleşme ve eğitim | ||
6) | Türkiye’de eğitim sistemi ve okulların tarihi | ||
7) | Günümüz eğitim sistemi | ||
8) | ARA SINAV - | ||
9) | Okulların mevcut durumu; sorunlar üzerine tartışma | ||
10) | Türkiye’de son dönem eğitim politikaları | ||
11) | Eğitim ve ekonomik eşitsizlik | ||
12) | Eğitim ve cinsiyet eşitsizliği | ||
13) | Türkiye’ye göç ve göç eden çocukların eğitim hakkı | ||
14) | Türkiye’de üniversite eğitimi, Öğrenciler ile Türkiye’de üniversite eğitimi üzerine tartışma | ||
15) | FİNAL SINAV HAFTASI | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
2 |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Bilgisayar bilimlerinin temel kavramlarını ve terminolojisini anlama. | ||||||||||||||||||||
2) C, C++, Java, Python gibi yaygın kullanılan programlama dillerinde kod yazabilme. | ||||||||||||||||||||
3) Algoritma ve veri yapıları konularında derinlemesine bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
4) Yazılım projelerinin planlanması, yürütülmesi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
5) Veritabanı tasarımı, yönetimi ve SQL sorgulama hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
6) Bilgisayar ağları, internet teknolojileri ve iletişim protokolleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
7) Çeşitli programlama dillerinde ve platformlarda etkili kod yazabilme. | ||||||||||||||||||||
8) Algoritmik düşünme yeteneği ile karmaşık problemleri çözebilme. | ||||||||||||||||||||
9) Matematiksel ve mantıksal düşünme yeteneklerini kullanarak yazılım çözümleri geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||
10) Veritabanı oluşturma, yönetme ve sorgulama becerileri. | ||||||||||||||||||||
11) HTML, CSS, JavaScript ve ilgili frameworklerle web uygulamaları geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||
12) Android ve iOS platformları için mobil uygulama geliştirme becerileri. | ||||||||||||||||||||
13) Yazılım geliştirme süreçlerinde ekip içinde etkin bir şekilde çalışabilme. | ||||||||||||||||||||
14) Yazılım projelerini planlama, yürütme ve yönetme becerileri. | ||||||||||||||||||||
15) Teknolojideki yenilikleri ve güncel gelişmeleri takip ederek sürekli öğrenme yetkinliği. | ||||||||||||||||||||
16) Teknik ve teknik olmayan paydaşlarla etkili iletişim kurabilme. | ||||||||||||||||||||
17) Yaratıcı düşünme ile yazılım projelerinde yenilikçi yaklaşımlar benimseme. | ||||||||||||||||||||
18) Kendi kendine öğrenme ve mesleki gelişim için gerekli motivasyona sahip olma. | ||||||||||||||||||||
19) Grafik tasarım alanında üretilmiş düşünce ve tasarımları, ekip çalışması içerisinde doğru uygulayabilecek ,bilgiye sahip olmak ve tasarım ve üretim alanındaki ekip ile uyumlu bir şekilde çalışabilecek düzeye getirmek. | ||||||||||||||||||||
20) Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar. Bilgisayarda grafik programlarını kullanarak tasarımlarını görselleştirir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 11 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 4 | 12 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 3 | 9 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 62 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |