| PSIKOLOJI | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | PSI105 | ||||||||
| Ders İsmi: | Gelişim Psikolojisine Giriş-I | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
| Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
| Dersi Veren(ler): | Uzm. Dr. Elvan Başak Usta Gündüz |
| Dersin Amacı: | Gelişim psikolojisine giriş dersinin amacı psikoloji öğrencilerine gelişim psikolojisi alanına dair temel kavramları tanıtmaktır. |
| Dersin Hedefi: | Gelişim psikolojisine giriş dersinde doğum öncesinden ölüme kadar gelişim dönemlerinin tanımlanmasına ek olarak gelişimin fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal boyutlarında gerçekleşen değişimler ele alınarak öğrencilerin ilgili kuramlar ve araştırmaları öğrenmesi hedeflenmektedir. |
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
|
1) Dersi başarı ile tamamlayan psikoloji öğrencileri gelişim psikolojisi ile ilgili temel kavramları, döneme özgü kuramları ve kuramların gelişiminde kullanılan yöntemleri öğrenmiş olmalıdır. |
||
|
2) Bilişsel gelişimle ilgili temel kavramları, kuramsal bakış açısını ve kanıta dayalı bulguları öğrenmek. |
||
|
3) İlk çocukluk çağından başlayarak yaşamın sonuna dek gelişimin sosyokültürel bağlamda nasıl ilerlediği hakkında bilgi sahibi olmak. |
||
|
4) Bilişsel gelişim alanındaki kuramları ve araştırma bulgularını karşılaştırabilmek, tartışabilmek ve farklılıklarını analiz edebilmek. |
||
|
5) Fiziksel gelişim, dil gelişimi, sosyal ve duygusal gelişim dahil olmak üzere tüm gelişim basamaklarının bebeklikten çocukluğa nasıl kazanıldığı hakkında yetkin olmak. |
||
|
6) Biyolojik/genetik ve çevresel faktörlerin fiziksel, bilişsel gelişim ve davranışlar üzerine etkisini kavramak. |
||
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
| Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
| Hafta | Konu | ||
| 1) | Gelişim Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar | ||
| 2) | Gelişim Görevleri | ||
| 3) | Normal Gelişim | ||
| 4) | Fiziksel Gelişim | ||
| 5) | Psikomotor Development | ||
| 6) | Bilişsel Gelişim ve Piaget'nin Bilişsel Gelişim Dönemleri | ||
| 7) | Bilişsel Gelişim Kuramları | ||
| 8) | Bilişsel Gelişim Kuramları | ||
| 9) | Dil Gelişimi | ||
| 10) | Dil Gelişimi | ||
| 11) | Erik Erikson ve Psikososyal Gelişim Kuramı | ||
| 12) | Erik Erikson ve Psikososyal Gelişim Kuramı | ||
| 13) | Erikson ve Psikososyal Gelişim Kuramı | ||
|
|||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||
| 1) Psikolojinin tüm alt alanlarıyla (Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Endüstri-Örgüt Psikolojisi, Sağlık Psikolojisi, Adli Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Spor Psikolojisi vb.) ilgili kavramları özümser. | ||||||||||||
| 2) Psikoloji kuramlarını ve insan davranışlarını kuramsal temellere dayanarak açıklar. | ||||||||||||
| 3) İnsan ve hayvana özgü bilişsel süreçlerin sinir sistemindeki alt yapılarını açıklar. | ||||||||||||
| 4) Bilimsel ilkeler çerçevesinde bağımsız araştırmalar yapar. | ||||||||||||
| 5) Psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, gelişimini, alt alanlara ayrışma sürecini tarihsel bir perspektif içinde inceler. | ||||||||||||
| 6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini uygular. | ||||||||||||
| 7) Çalışma yaşamında var olan insanın bilişsel, duygusal ve davranışsal özelliklerini kavrar. | ||||||||||||
| 8) İlgilendiği konularla ilgili problemler için bilimsel araştırmalar yürütür. | ||||||||||||
| 9) İnsan insana iletişim sürecinin temelini oluşturan grup dinamiklerini ve tekniklerini uygular. | ||||||||||||
| 10) Çağdaş bilgi-işlem ve mesleki cihazları öğrenir. | ||||||||||||
| 11) Toplum içindeki insan davranışlarını hem olağan hem olağanüstü durumlarda değerlendirir. | ||||||||||||
| 12) Psikoloji biliminin temel etik, ilke, değer ve kurallarını davranışa dönüştürür. | ||||||||||||
| Soru-Cevap | |
| Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
| Laboratuvar | |
| Sayısal Problem Çözme | |
| Alan çalışması | |
| Grup Çalışması / Ödevi | |
| Bireysel Ödev | |
| WEB Tabanlı Öğrenme | |
| Staj | |
| Yerinde Uygulama | |
| Proje Hazırlama | |
| Rapor Yazma | |
| Seminer | |
| Süpervizyon | |
| Sosyal Faaliyet | |
| Mesleki Faaliyet | |
| Mesleki Gezi | |
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
| Okuma | |
| Tez Hazırlama | |
| Arazi Çalışması | |
| Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
| Diğer | |
| Logbook | |
| Röportaj ve sözlü görüşme | |
| Araştırma | |
| Film izleme | |
| Kaynakça oluşturma | |
| Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
| Fotoğraf çekimi | |
| Eskiz çizimi | |
| Harita üzerinde işaretleme | |
| Harita okuma | |
| Doku örneği alma | |
| Malzeme arşivi oluşturma | |
| Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | % 0 | |
| Laboratuar | % 0 | |
| Uygulama | % 0 | |
| Uygulama Sınavı | % 0 | |
| Küçük Sınavlar | % 0 | |
| Ödev | % 0 | |
| Sunum | % 0 | |
| Projeler | % 0 | |
| Derse Özgü Staj | % 0 | |
| Alan Çalışması | % 0 | |
| Makale Kritik | % 0 | |
| Makale Yazma | % 0 | |
| Modül Grup Çalışması | % 0 | |
| Beyin Fırtınası | % 0 | |
| Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
| Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
| Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
| Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Sözlü Sınav | % 0 | |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Pratik Final | % 0 | |
| Rapor Teslimi | % 0 | |
| Bütünleme | % 0 | |
| Bütünleme Pratik | % 0 | |
| Kanaat Notu | % 0 | |
| Kurul-Committee | % 0 | |
| Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
| Portfolyo | % 0 | |
| Take-Home Sınav | % 0 | |
| Seyir Defteri | % 0 | |
| Katılım | % 0 | |
| Tartışma | % 0 | |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Süresi | 14 | 56 |
| Laboratuvar | ||
| Uygulama | ||
| Uygulama Sınavı | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Alan Çalışması | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
| Makale Kritik | ||
| Makale Yazma | ||
| Modül Grup Çalışması | ||
| Beyin Fırtınası | ||
| Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
| Proje Hazırlama + Sunma | ||
| Rapor Hazırlama + Sunma | ||
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 18 |
| ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
| Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 18 |
| GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
| Katılım | ||
| Tartışma | ||
| Portfolyo | ||
| Take-Home Sınav | ||
| Seyir Defteri | ||
| Toplam İş Yükü | 150 | |
| AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 | |