| ADALET | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu: | ADL208 | ||||||||
| Ders İsmi: | İcra ve İflas Hukuku | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
| Ders Kredileri: | 
 | ||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
| Dersin Düzeyi: | 
 | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Bilge DEMİRTÜRK | 
| Dersin Amacı: | İcra ve iflas hukukuna ilişkin temel kavramlara hakim olmak ve icra ve iflas takip yollarını öğrenmek. | 
| Dersin Hedefi: | İcra organlarını, icra hukukuna hakim ilke ve kavramları, icra takip yollarını, iflas yollarını, tasarrufun iptali davalarını ve ihtiyati haciz kurumunu öğrenmek. | 
| Dersin Veriliş Şekli: | 
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
| 1) İcra ve iflas hukukunun temel ilke ve kavramlarını, takip yollarını öğrenmek | ||
| 2) İcra dairelerinin ve icra mahkemelerinin görev ve yetkilerine hakim olmak | ||
| 3) İhtiyati haciz, tasarrufun iptali davaları, konkordato gibi özellik arz eden hususları öğrenmek | ||
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
| Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
| Hafta | Konu | ||
| 1) | İCRA HUKUKU HAKKINDA GENEL BİLGİLER İCRA ORGANLARI ŞİKAYET KURUMU | ||
| 2) | İCRA TAKİP YOLLARINA GİRİŞ GENEL HACİZ YOLUYLA TAKİP KAPSAMINDA: TAKİP TALEBİ VE ÖDEME EMRİ, ÖDEME EMRİNE İTİRAZ | ||
| 3) | GENEL HACİZ YOLUYLA TAKİP KAPSAMINDA: İTİRAZIN İPTALİ DAVASI VE İTİRAZIN KALDIRILMASI DAVALARI | ||
| 4) | MENFİ TESPİT DAVASI İSTİRDAT DAVASI | ||
| 5) | MAL BEYANI TAKİBİN İPTALİ VE ERTELENMESİ | ||
| 6) | HACİZ VE HACZİN ÇEŞİTLERİ, HACZE İŞTİRAK | ||
| 7) | HACİZDE İSTİHKAK PROSEDÜRÜ BORCUN TAKSİTLE ÖDENMESİ | ||
| 8) | SATIŞ İHALENİN FESHİ PARALARIN PAYLAŞTIRILMASI | ||
| 9) | KAMBİYO SENETLERİNE ÖZGÜ TAKİP YOLU | ||
| 10) | İLAMLI TAKİP | ||
| 11) | REHNİN PARAYA ÇEVRİLMESİ YOLUYLA TAKİP | ||
| 12) | KİRALANAN TAŞINMAZIN TAHLİYESİ | ||
| 13) | İFLAS YOLLARI | ||
| 14) | İHTİYATİ HACİZ TASARRUFUN İPTALİ KONKORDATO | ||
| 
 | |||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek | 
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 | 2 | 3 | ||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||||||||||
| 1) Hukukun temel ilkeleri, hukuk teorileri, hukuk terminolojisi ve temel hukuk metodolojisine dair bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
| 2) İktisadi, siyasi ve sosyolojik konular dahil disiplinler arası analiz becerisi vardır. | |||||||||||||||||||||
| 3) Temel mevzuatı, öğretiyi ve içtihatları bilir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
| 4) Yeterli düzeyde İngilizce yabancı dil bilgisine sahiptir | |||||||||||||||||||||
| 5) Mesleki iletişim becerileri vardır. | |||||||||||||||||||||
| 6) Somut uyuşmazlığın çözümüne ilişkin hukuk kuralını tespit eder ve uygular. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
| 7) Mevzuat, içtihat ve öğreti araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||||||||||||
| 8) Hukuki ihtilafları ekonomik, sosyal ve psikolojik açılardan değerlendirir. | |||||||||||||||||||||
| 9) Uyuşmazlığın çözümü sürecinde taraflarının ihtiyaçlarını dikkate alır. | |||||||||||||||||||||
| 10) Zaman baskısı altında çalışma yeteneğini geliştirir. | |||||||||||||||||||||
| 11) Karşılaşılan sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||||
| 12) Hakkaniyet bilinciyle mesleğini hiç kimsenin denetimi gerekmeksizin özveriyle yapar. | |||||||||||||||||||||
| 13) Mevzuat, içtihat ve öğreti taraması yapmayı bilir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||
| 14) Mevzuat, içtihat ve öğretiyi düzenli olarak takip eder. | |||||||||||||||||||||
| 15) Güncel gelişmeleri izleyerek bunları etkin bir biçimde mesleğinde kullanır. | |||||||||||||||||||||
| 16) Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanır. | |||||||||||||||||||||
| 17) Mesleğini adalet hizmetlerinin geliştirilmesi ve toplumsal ihtiyaçların karşılanması bilinciyle yapar. | |||||||||||||||||||||
| 18) Yaşam boyu öğrenen bir birey olarak, mesleğinde düzenli olarak takip ettiği güncel gelişmeleri uygular. | |||||||||||||||||||||
| 19) Hukuk terminolojisini etkili ve güzel kullanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
| 20) Sosyal ilişkilerinde hukuk düzenine, etik ilkelere ve toplumsal değerlere uygun davranır | |||||||||||||||||||||
| 21) Mesleki bilgisini gerektiğinde gündelik dilde ifade ederek toplumun her kesimiyle iletişim kurar | |||||||||||||||||||||
| Soru-Cevap | |
| Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
| Laboratuvar | |
| Sayısal Problem Çözme | |
| Alan çalışması | |
| Grup Çalışması / Ödevi | |
| Bireysel Ödev | |
| WEB Tabanlı Öğrenme | |
| Staj | |
| Yerinde Uygulama | |
| Proje Hazırlama | |
| Rapor Yazma | |
| Seminer | |
| Süpervizyon | |
| Sosyal Faaliyet | |
| Mesleki Faaliyet | |
| Mesleki Gezi | |
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
| Okuma | |
| Tez Hazırlama | |
| Arazi Çalışması | |
| Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
| Diğer | |
| Logbook | |
| Röportaj ve sözlü görüşme | |
| Araştırma | |
| Film izleme | |
| Kaynakça oluşturma | |
| Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
| Fotoğraf çekimi | |
| Eskiz çizimi | |
| Harita üzerinde işaretleme | |
| Harita okuma | |
| Doku örneği alma | |
| Malzeme arşivi oluşturma | |
| Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme | 
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı | 
| Devam | % 0 | |
| Laboratuar | % 0 | |
| Uygulama | % 0 | |
| Uygulama Sınavı | % 0 | |
| Küçük Sınavlar | % 0 | |
| Ödev | % 0 | |
| Sunum | % 0 | |
| Projeler | % 0 | |
| Derse Özgü Staj | % 0 | |
| Alan Çalışması | % 0 | |
| Makale Kritik | % 0 | |
| Makale Yazma | % 0 | |
| Modül Grup Çalışması | % 0 | |
| Beyin Fırtınası | % 0 | |
| Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
| Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
| Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
| Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Sözlü Sınav | % 0 | |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 | 
| Final | 1 | % 60 | 
| Pratik Final | % 0 | |
| Rapor Teslimi | % 0 | |
| Bütünleme | % 0 | |
| Bütünleme Pratik | % 0 | |
| Kanaat Notu | % 0 | |
| Kurul-Committee | % 0 | |
| Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
| Portfolyo | % 0 | |
| Take-Home Sınav | % 0 | |
| Seyir Defteri | % 0 | |
| Katılım | % 0 | |
| Tartışma | % 0 | |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | 
| Ders Süresi | 14 | 42 | 
| Laboratuvar | ||
| Uygulama | ||
| Uygulama Sınavı | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Alan Çalışması | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
| Makale Kritik | 3 | 3 | 
| Makale Yazma | ||
| Modül Grup Çalışması | ||
| Beyin Fırtınası | 14 | 14 | 
| Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 2 | 7 | 
| Proje Hazırlama + Sunma | ||
| Rapor Hazırlama + Sunma | ||
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 1 | 3 | 
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınavlara Hazırlanma | 8 | 12 | 
| ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 | 
| Genel Sınava Hazırlanma | 6 | 11 | 
| GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 | 
| Katılım | 14 | 42 | 
| Tartışma | 14 | 14 | 
| Portfolyo | ||
| Take-Home Sınav | ||
| Seyir Defteri | ||
| Toplam İş Yükü | 150 | |
| AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 | |