SAĞLIK YÖNETIMI (TEZSIZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SGY504
Ders İsmi: Sağlık Sektöründe Stratejik Yönetim
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Cennet ÇİRİŞ YILDIZ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık kurumlarında stratejik yönetim hakkında temel- uygulamalı
bilgi ve becerileri öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Hedefi: Stratejik yönetimin temel kavramları bilme
Portföy analizi, Strateji
geliştirme süreci hakkında bilgi sahibi olma
Stratejik analiz yapabilme
Strateji çeşitleri bilme ve uygulayabilme
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Stratejik yönetimin temel kavramları bilme,
  2) Portföy analizi, Strateji geliştirme süreci hakkında bilgi sahibi olma
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Stratejik analiz yapabilme
  2) Strateji çeşitleri bilme ve uygulayabilme
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) STRATEJİK YÖNETİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
2) STRATEJİK YÖNETİM SÜRECİNİN EVRELERİ
3) DIŞ ÇEVRE ANALİZİ (GENEL ÇEVRE ANALİZİ)
4) DIŞ ÇEVRE ANALİZİ (SEKTÖR VE İŞ ÇEVRESİ ANALİZİ)
5) İŞLETME ANALİZİ
6) ÇEVRE UNSURLARININ ÖLÇÜLMESİ ve DURUM BELİRLEME MATRİSLERİ
7) TEMEL STRATEJİLER VE ALT GRUPLARI
8) Vize sınavı
9) ÜST YÖNETİM STRATEJİLERİ (KURUMSAL STRATEJİLER)
10) İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ (REKABET STRATEJİLERİ)
11) İŞLEVSEL STRATEJİLER (FONKSİYONEL-BÖLÜMSEL STRATEJİLER)
12) YÖNETİM STRATEJİLERİNİN UYGULANMASINDA KULLANILAN TEKNİKLER
13) STRATEJİLERİN UYGULANMASI – 1: İŞLETME YAPILARI VE SİSTEMLER
14) STRATEJİLERİN UYGULANMASI – 2: YÖNETİM BİÇİMLERİ, PAYLAŞILAN DEĞERLER, İK VE İŞLETME YETENEKLERİ
15) STRATEJİK YÖNETİM ÖRNEK OLAY (VAK’A) ÇÖZÜMLERİNDE KULLANILAN FİNANSAL ORANLAR
Diğer Kaynaklar: DAFT Richard L, (1992), Management, Mc Graw-Hill, New York.
DİNÇER Ömer, (1989), Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. 5.Baskı,
Beta Yayıncılık
DUNCAN, Jack, GINTER, Peter M., SWAYNE, Linda E., (1995), Stratejik
Management of Health Care Organization. Blackwell Business ,
Massachusetts, USA.
EREN Eren , (1993), Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayıncılık, İstanbul.
EREN, Erol, (2000), Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. Beta
Yayıncılık
KAVUNCUBAŞI Şahin, (2000) Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi,
Siyasal Kitapevi
KOÇEL Tamer, (2000), İşletme Yöneticiliği. Beta Yayıncılık.
KOVNER Antony, NEUHAUSER, R.Duncan, (1994), Health Services
Management, AUPHA Pres.
MINTZBERG Henry, BRAIN Q. James, GHSOHAL Sumantra, (1998), The
Strategy Process, Prentice Hall, London.
WOLPER Lawrence F., (1995), Health Care Administration, Aspen
Publication.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilincine sahip olarak profesyonel, yasal ve etik ilkeleri anlayabilmek ve uygulayabilmek.
2) Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek.
3) Sağlık yönetimi alanında en güncel bilgileri içeren ders malzemeleri ve diğer bilimsel kaynaklar aracılığıyla ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak ve bu sayede bir sağlık işletmesini kendi çevresi içinde değerlendirebilmek.
4) Sağlık yönetiminin temel kavramlarını ve fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavramak ve analiz etmek.
5) Sağlık yönetimi ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek.
6) Meslek alanı ile ilgili konuları tüm yönleriyle kavrayabilmek.
7) Uygulamada karşılaşılan sorunları çözebilmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
8) Disiplinlerarası düşünebilmek ve etkili takım çalışmaları gerçekleştirebilmek.
9) Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
10) Kazanılan yaşam boyu öğrenme ve kendi kendine öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve bunun giderilmesine yönelik ileri düzeyde çalışmalar sürdürebilmek.
11) Sağlık sektöründe iş fırsatlarını görebilmek, doğru şekilde yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
12) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
13) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
14) Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 40
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 15 45
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 10 40
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma 7 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 114
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3