HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM719 | ||||||||
Ders İsmi: | İnfertilite Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr. Muzaffer TEMÜR |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencinin, infertilite ve yardımcı üreme tekniklerinde temel bilgiyi edinmesi, İnfertilite Hemşireliğinin tanı ve tedavi sürecindeki rol ve sorumluluklarına yönelik bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: | Bu ders sonunda hemşirelik öğrencisin infertilite ve yardımcı üreme tekniklerindeki uygulamalarda temel hemşirelik bilgisinin verilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İnfertilitenin tanımını, nedenlerini, kullanılan tanı yöntemlerini ve hemşirelik bakımlarını açıklayabilir.
Yardımcı üreme tekniklerini tanımlayabilir.
Yardımcı üreme tekniklerinde etik sorunlar ve yasal düzenlemeleri açıklayabilir.
Yardımcı üreme tekniklerinde tedavi ve bakımda hasta güvenliğinin önemi ve gerekliliğini kavrayabilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İnfertil çiftlerin psiko-sosyal durumunu anlayabilir ve tanımlayabilir.
İnfertilite tedavisi süreci ve bu süreçte ortaya çıkabilecek komplikasyonlara yönelik hemşirelik girişimlerini uygulayabilir.
Yardımcı üreme tekniklerinde hemşirelik bakımını uygulayabilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İnfertilite ve yardımcı üreme tekniklerinde edinmesi gereken temel bilgileri bilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Tanışma, dersin tanıtımı, dersin amaç ve hedefleri, Öğrencilerin eğitimden beklentileri | ||
2) | Reprodüktif sistemlerinin anatomisi ve fizyolojisi | ||
3) | Doğurganlık kavramı ve infertilite açısından önemi | ||
4) | İnfertiliteki temel tanımlar, infertilitenin epidemiyolojisi, etyolojisi ve risk faktörleri | ||
5) | İnfertil çiftlerin değerlendirilmesi ve Hemşirenin rolü | ||
6) | İnfertilitede kullanılan tedavi seçenekleri ve Hemşirenin rolü | ||
7) | İnfertilite tedavisinde gelişen komplikasyonlar ve Hemşirelik yaklaşımı | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | İnfertil çiftin tanı ve tedavisinde eğitim ve danışmanlık gereksinimleri | ||
10) | İnfertilitenin psikososyal ve psikoseksüel etkileri | ||
11) | İnfertil çiftin tedavi sürecinde stresle baş etme yöntemleri ve hemşirenin rolü | ||
12) | İnfertilite hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamalar | ||
13) | İnfertilite tedavisinde yasal düzenlemeler ve etik sorunlar. | ||
14) | infertilitede uygulanan teknolojik gelişmeler | ||
15) | İnfertilite tedavi uygulamalarında risk yönetimi | ||
16) | Final sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. | 1 | 3 | 1 | |||||||||||
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. | 2 | 3 | 1 | |||||||||||
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | 1 | 2 | 1 | |||||||||||
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. | 1 | 3 | 1 | |||||||||||
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 2 | 1 | 2 | |||||||||||
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. | 1 | 3 | 2 | |||||||||||
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 14 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | 14 | 14 |
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 121 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |