GASTRONOMI VE MUTFAK SANATLARI (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-VII-314 | ||||||||
Ders İsmi: | Sosyolojide Özel Konular | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Cansu Arısoy Gedik |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere sosyolojinin konularını, temel kavramlarını ve teorik yaklaşımlarını tanıtır. Hem klasik hem de modern teorisyenlerin eserlerinden okumalar içerir. Her hafta, ana kavramları, kültür, sosyal sınıf, cinsiyet, ırksal ve etnik farklılıklar, küresel eşitsizlikler, siyaset, ekonomi ve medya etrafındaki sosyal yaşamı anlamak için toplumun belirli bir yönüne odaklanır. |
Dersin Hedefi: | Bu dersin nihai hedefi, günlük pratiklerimizi daha geniş toplumsal olgularla bağlantılı olarak gören sosyolojik düşünme yeteneğini geliştirmektir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Giriş ve ders özeti | ||
2) | Klasik Sosyolojik Teoriler | ||
3) | Modern Sosyolojik Teoriler | ||
4) | Sosyolojik Teoriler devam ediyor | ||
5) | Kültür | ||
6) | Sosyal Etkileşim, Sosyal Yapı ve Kimlik | ||
7) | Cinsiyet Farkı | ||
8) | Irksal ve Etnik Farklılık | ||
9) | Küresel Eşitsizlik | ||
10) | Ekonomi ve İş Modelleri | ||
11) | Kitle İletişim Araçları ve Yeni Toplumsal Hareketler | ||
12) | Sosyolojik Hayalgücü | ||
13) | Başlıca Sosyolojik Perspektifler | ||
14) | Başlıca Sosyolojik Perspektifler | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını ve mutfak araç gereçlerini tanır. | ||||||||||||||
2) Bir yiyecek-içecek işletmesindeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını tanımlar. | ||||||||||||||
3) Çalışma ortamındaki iş güvenliği kurallarını tanımlar. | ||||||||||||||
4) Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||||||||||
5) Yaratıcı menüler geliştirir | ||||||||||||||
6) Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||||||||||
7) Milli mutfak kültürünü tanıyarak tanıtımını yapar. | ||||||||||||||
8) Mesleki etik ve sağlık kuralları çerçevesinde menüler tasarlar. | ||||||||||||||
9) Mutfakta yemeğin reçetesinden sunumuna kadar her konuda sorumluluk alır. | ||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştir, bilgiyi etkin bir biçimde kullanır. | ||||||||||||||
11) Türkçeyi doğru kullanarak anadiline hakim olur. | ||||||||||||||
12) Ekip çalışması ve zaman yönetimi kavramlarını tanır. | ||||||||||||||
13) Yemek pişirme tekniklerini geliştirir. | ||||||||||||||
14) Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin pazarlama ve maliyet analizi gibi iktisadi faaliyetlerini yürütür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |