HEMŞIRELIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM713
Ders İsmi: Psikodrama
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Gör. Çağlar ŞİMŞEK

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, psikodramanın metodoloji ve uygulamalarını açıklamaktır.
Dersin Hedefi: Psikodramanın temel felsefe, sitem ve kavramlarını öğrenmek ve uygulama biçimleri ve alanları hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Psikodramanın temel kavramlarını ve yöntemini bilir. Isınma oyunlarını öğrenir. Duygu ve düşüncelerini yargılayıcı görüşler olmadan açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bir grup içinde tanımlamayı ve paylaşmayı öğrenir. Psikodramada temel ve yardımcı teknikler nelerdir, nasıl uygulanır bilir. Psikodramanın unsurları nelerdir, bunlar hangi terapötik faktörleri beraberinde getirir, incelenip uygulamalarla öğrenir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) İletişim becerilerini, kendiliğindenliği ve empatik yaklaşımları geliştirir.
  2) Psikodramatik müdahaleleri deneyimler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Psikodramanın tarihçesi • J.L.Moreno’nun Hayatı
2) Psikodramada Rol Kuramı
3) Psikodramanın Unsurları
4) Psikodramada Uygulamaya Giriş
5) Psikodramada Çalışma (Oyun) ve Paylaşım Aşaması ile Çalışma(Oyun) Aşamasının Uygulama Biçimleri
6) Psikodramada Felsefesinde İletişim Biçimleri
7) Psikodramanın Temel Kavramlarından Spontanite, Yaratıcılık ve Eylem
8) Ara Sınav Haftası
9) Psikodramanın Temel Tekniklerinden Eşleme
10) Psikodramanın Temel Tekniklerinden Rol Değiştirme ve Ayna
11) Psikodramanın Kullanım Alanları
12) Sosyal Atom
13) Sosyal Atom Uygulamaları
14) Grup Oyunları Deneyimleri
15) Psikodramada Oturum Sonlandırma
16) Final Haftası
Diğer Kaynaklar: 1-Altınay D. Psikodrama 400 ısınma oyunu ve yardımcı
teknik, İstanbul: Sistem Kitabevi. 2009.
2-Leutz G, Özbek A. Psikodrama grup terapisinde sahnesel etkileşim, J.L. Moreno’ya göre psikodrama, 2. Basım,
Dr. Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları,
No:1.2003. s.31-51.
3-Dökmen Ü. Sosyometri ve psikodrama, 3. Baskı,
İstanbul: Sistem Yayıncılık. 2011. s.176-80.
4-Kellermann PF. Focus on Psychodrama: The Therapeutic
Aspects of Psychodrama. London: Jecssica Kingley

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. 3 1 1 2
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. 3 3 2 3
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. 2 2 2 2
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. 2 2 2 2
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 2 2 2 3
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. 2 2 2 2
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. 2 2 2 2
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. 3 3 3 2
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. 3 3 3 2
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. 3 3 3 3
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 3 3 3 3
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. 3 3 3 3
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. 1 2 2 2
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. 3 3 2 2

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması 14 14
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme 14 35
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 129
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4