HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-E-213 | ||||||||
Ders İsmi: | Avrupa Birliğine Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 8. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | LAÇİN AKYIL |
Dersin Amacı: | Avrupa Birliği’nin günümüze kadar süreç içerisindeki faaliyetlerini kavramak. Dersin temel amacı günümüzün en kapsamlı devletler üstü bütünleşme hareketi olan Avrupa Birliği ile Türkiye arasındaki ilişkileri ele alarak öğrencilerin bu konuda ileri bir bilgi düzeyi ve anlayışa sahip olmasını sağlamaktır. |
Dersin Hedefi: | Bu ders AB'nin ne olduğunu ve nasıl işlediğini tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, bu ders uluslararası bir kuruluş ile AB arasındaki farkların tartışılmasıyla başlayacak olup AB'nin kuruluşunda geçerli olan entegrasyon teorileriyle devam edecektir. İkinci olarak, derinleşme ve genişleme süreçleri dikkate alınarak AB'nin gelişimi analiz edilecektir. AB'nin kuruluş değerleri ve kuruluşundan bu yana reform anlaşmalarının getirdiği değişiklikler kapsamında incelenecektir. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) AB entegrasyon tarihindeki önemli dönüm noktalarını açıklar
|
||
2) Avrupa Birliği ile iligli kuramları açıklar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Soğuk Savaş sırasında ve sonrasında Avrupa Topluluğu’nun geçirdiği dönüşüm süreçlerini analiz eder
|
||
2) AB'nin üçüncü ülkelere olan etkilerini analiz etmek. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Katılım müzakereleri sürecindeki kazanımları değerlendirir. |
||
2) Türkiye ve AB arasındaki Gümrük Birliğini tanır. |
||
3) Katılım müzakereleri sürecindeki kazanımları değerlendirir. |
||
4) Araştırma ve analiz yoluyla Avrupa Birliği ve Türkiye ile ilişkileri konusunda kavrayış sahibi olmak. |
Hafta | Konu | ||
1) | İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI SONRASI AVRUPA, TRUMAN DOKTRİNİ, | ||
2) | MARSHALL PLANI, SCHUMAN BİLDİRİSİ | ||
3) | AVRUPA EKONOMİK TOPLULUĞU VE AVRUPA ATOM ENERJİSİ TOPLULUĞU, AVRUPA TOPLULUĞUNUN GENİŞLEME SÜRECİ | ||
4) | AVRUPA BİRLİĞİNE DEĞİŞİM SÜRECİ, EKONOMİK VE PARASAL BİRLİK, MAASTRİCHT ANTLAŞMASI, ORTAK DIŞ İŞLERİ VE GÜVENLİK POLİTİKASI | ||
5) | ADALET İÇİŞLERİ POLİTİKASI, AMSTERDAM ANTLAŞMASI, NICE ANTLAŞMASI, ANAYASAL ANTLAŞMA | ||
6) | ANAYASAL ANTLAŞMANIN YÜRÜRLÜĞE GİRMEMESİ SONRASI DURUM | ||
7) | LİZBON ANTLAŞMASI, AVRUPA BİRLİĞİNDE SERBEST DOLAŞIMLAR | ||
8) | TÜRKİYE AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ, 1970'Lİ YILLAR, | ||
9) | 1980'Lİ YILLAR, ÜYELİK BAŞVURUSU, LÜKSEMBURG ZİRVESİ, HELSİNKİ ZİRVESİ | ||
10) | ORTAKLIĞIN BELGELERİ, ANKARA ANTLAŞMASI, HAZIRLIK DÖNEMİ, GEÇİŞ DÖNEMİ, SON DÖNEM | ||
11) | GÜMRÜK BİRLİĞİ, TÜRKİYE VE AB ARASINDAKİ ORTAKLIK ORGANLARI, ORTAKLIK KONSEYİ, ORTAKLIK KOMİTESİ, KARMA PARLAMENTO KOMİSYONU, GÜMRÜK İŞBİRLİĞİ KOMİTESİ, GÜMRÜK BİRLİĞİ ORTAK KOMİTESİ | ||
12) | GÜMRÜK BİRLİĞİ REVİZYON SÜRECİ | ||
13) | AB TÜRKİYE ARASINDAKİ GÜNCEL MESELELER | ||
14) | AB TÜRKİYE ARASINDAKİ GÜNCEL MESELELER | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
1 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. | 3 | 2 | ||||||||||||
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 | |||||||||||||
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. | 2 | 1 | ||||||||||||
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. | ||||||||||||||
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 2 | |||||||||||||
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. | ||||||||||||||
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. | ||||||||||||||
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. | ||||||||||||||
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | ||||||||||||||
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 14 | 28 |
ARA SINAV (Vize) | 14 | 14 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 14 | 14 |
Katılım | ||
Tartışma | 14 | 14 |
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 126 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |