İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISL706
Ders İsmi: Teknoloji ve İnovasyon
Ders Yarıyılı: 8. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi M. Çağrı PEHLİVANOĞLU

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Teknoloji ve İnovasyon dersinin temel amacı, öğrencilerin dijital çağda iş dünyasında meydana gelen teknolojik yenilikleri ve inovasyon süreçlerini anlamalarını sağlamaktır. Bu ders, teknoloji yönetimi, inovasyon stratejileri ve bu süreçlerin işletmeler üzerindeki etkilerini analiz etme becerisi kazandırmayı hedefler. Ayrıca, öğrencilerin dijitalleşme ve inovasyon süreçlerine adaptasyon sağlayarak, gelecekteki iş yaşamlarında stratejik düşünme yetilerini geliştirmelerine olanak tanır.
Dersin Hedefi: Teknolojinin tarihsel gelişimini ve inovasyonun temel kavramlarını anlamak.
Teknoloji ve inovasyonun iş dünyasındaki rolünü ve stratejik önemini kavramak.
Büyük veri yönetimi, dijitalleşme ve entelektüel sermaye gibi çağdaş kavramlarda bilgi sahibi olmak.
İşletmelerde inovasyon yönetiminin etkili bir şekilde uygulanması için gerekli araç ve yöntemleri öğrenmek.
Dijital çağda işletme yönetimi ve stratejik planlama becerilerini geliştirmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Teknoloji ve inovasyon kavramlarının temel kuramsal çerçevesini (yenilik türleri, Ar-Ge modelleri, inovasyon ekosistemi vb.) anlayarak, bu kavramların işletmeler ve ekonomiler üzerindeki stratejik önemini kavrayabilmek.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Farklı sektörlerden vaka analizleri ve örnek uygulamalar üzerinden teknolojik yeniliklerin planlanması, hayata geçirilmesi ve yönetilmesi süreçlerini tasarlayarak, yaratıcı problem çözme ve ürün/hizmet geliştirme becerileri edinmek.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çok disiplinli ekiplerde inovasyon projelerine öncülük edebilme, paydaşlarla etkili iletişim kurma ve iş birliği ortamında yenilikçi fikirleri savunarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Teknolojinin Tarihsel Gelişimi
2) Teknoloji ve İş Hayatında Yeni Yaklaşımlar
3) Entelektüel, Duygusal ve Yapay Zeka
4) Entelektüel Sermaye
5) İşletmelerde Temel Yetenekler
6) Dijital Çağda İşletmecilik
7) Büyük Veri Yönetimi
8) Ara Sınav
9) İnovasyon ile İlgili Kavramlar
10) İnovasyon Çeşitleri
11) İşletmelerde İnovasyonun Önemi
12) İnovasyon Yönetimi ve Ulusal Çevre
13) Stratejik Yönetim ve İnovasyon
14) Ürün Yaşam Döngüsü
15) Genel değerlendirme ve Tartışma
16) Final Sınavı
Diğer Kaynaklar: Uzkurt, C., Önder, G., Erdoğan, B., İşlek, M., & Tiltay, M. (2020). Teknoloji, İnovasyon ve Girişimcilik. (C. Uzkurt, & G. Önder, Dü) Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi yayını no: 3982.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Temel finansman ilkelerine ve kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur.
2) İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar.
3) İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar.
4) Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur.
5) İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur.
6) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir.
7) Karşılaşabileceği vakaları analiz eder.
8) İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir.
9) Bir işletmede veya herhangi bir bölümüyle ilgili alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir.
10) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder.
11) Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir.
12) Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir.
13) Bilgi işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder.
14) Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur. 3 3 3
15) Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar.
16) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak takip eder.
17) İşletme alanındaki güncel haber ve vakaları bilir, takip eder. 3 3 3
18) İşletme ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeleri ve yenilikleri bilir.
19) Profesyonel boyuttaki işe alım ve kendini geliştirmeyle ilgili yeniliklerden haberdar olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası 14 42
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 3
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 3
Katılım 14 42
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 132
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4