HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM700 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlığın Geliştirilmesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Zahide AKSOY |
Dersin Amacı: | Sağlığın geliştirilmesi kavramı ile ilgili temel düzeyde bilgi sağlamak, sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve sağlığı geliştirme programları konusunda farkındalık kazandırmak. |
Dersin Hedefi: | Sağlığın geliştirilmesi kavramını anlamak. Sağlığın geliştirmesinde güçlendirme kavramını anlamak. Bireylerin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını teşvik eden faktörleri belirlemek. Sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolünü anlamak ve önemini kavramak. Sağlığı geliştirmede sağlık eğitiminin önemini kavramak. Sağlık eğitimi sürecini planlamak ve uygulamak. Farklı sağlık tehditlerine karşı önleyici ve koruyucu stratejiler geliştirmek. Sağlığı geliştirme programlarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerini kavramak. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sağlığı geliştirme kavramını bilir. |
||
2) Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde hemşirenin rol ve sorumluluklarını tanımlar. |
||
3) Sağlığın sosyal belirleyicilerini sıralar. |
||
4) Sağlığı geliştirmede kullanılan modelleri kavrar. |
||
5) Sağlığı koruma düzeylerini sıralayabilir. |
||
6) Sağlığı geliştirmede sağlık eğitimin önemi anlar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sağlığı geliştirme programlarının planlaması, uygulanması ve değerlendirilmesi sürecini yönetebilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Sağlığın Geliştirilmesi Giriş, Temel Kavramlar | ||
2) | Sağlığı Geliştirmenin Tarihi ve Sağlığın Geliştirilmesi ile İlgili Sağlık Bildirgeleri | ||
3) | Sağlığı Geliştirmede Kullanılan Model ve Teoriler | ||
4) | Sağlık Eğitimi | ||
5) | Sağlıkta Eşitsizlikler | ||
6) | Dezavantajlı Gruplarda Sağlığı Geliştirme | ||
7) | Ana Çocuk Sağlığını Geliştirme | ||
8) | Okul Sağlığının Geliştirilmesi | ||
9) | İş yerinde Sağlığın Geliştirilmesi | ||
10) | Yaşlı Bireylerde Sağlığı Geliştirme | ||
11) | Grup Sunumları | ||
12) | Grup Sunumları | ||
13) | Grup Sunumları | ||
14) | Grup Sunumları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. | 3 | |||||||||||||
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. | ||||||||||||||
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. | ||||||||||||||
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. | 1 | |||||||||||||
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||||||||||
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. | 2 | |||||||||||||
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. | 2 | 1 | ||||||||||||
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | ||||||||||||||
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. | 2 | |||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 1 | % 20 |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 80 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 80 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 48 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | 16 | 16 |
Beyin Fırtınası | 9 | 27 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 8 | 24 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 8 | 24 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | ||
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 140 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |