HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM709 | ||||||||
Ders İsmi: | Acil ve Travma Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Feride SARUHAN AKGÜN |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin acil ve travma hemşireliği ile ilgili temel ilke ve kavramları bilmek, acil bakım uygulamalarına yönelik bilgi ve temel hemşirelik becerilerini kazandırmak, travma mekanizmasını tanımlamak,travma ekibinde hemşirenin sorumluluklarını bilmek ve travmalı hastanın hemşirelik bakımını planlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: | Bu ders; acil hemşireliği ile ilgili temel kavramları, acil servis işleyişi, triyaj, temel ve ileri yaşam desteği uygulamaları, sok, travma ve sistemlere yönelik acil durumlarda acil hemşirelik bakımı uygulamalarını kapsar. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Acil servis işleyişi hakkında bilgilere sahiptir.
2.Acil servise başvuran travmalı hastalara acil müdehale hakkında bilgileri uygular.
3.Acil servise başvuran travma hastalarına müdahale konusunda kazanılan teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4.Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1.Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
2.Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1.Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
|
||
2) 1.Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. |
||
3) 1.Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. |
||
4) 1.Acil ve kritik durumları fark edebilir, triyaj uygulayabilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Acil Hemşiresinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları | ||
2) | Fiziksel Tanılama ve Acil Serviste Triyaj | ||
3) | Çocukta ve Yetişkinde Temel Desteği | ||
4) | Çocuk ve Yetişkinde İleri Yaşam Desteği | ||
5) | Kardiyolojik aciller, Temel EKG | ||
6) | Şok | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Travma Hastasının Birincil ve İkincil Değerlendirmesinde Güncel Hemşirelik Yaklaşımı | ||
9) | Penetran Yaralanmalarda Güncel Hemşirelik Yaklaşımı | ||
10) | Künt ve Blast Travmalarda Güncel Hemşirelik Yaklaşımı | ||
11) | Afet Tıbbı ve Afetlerde Güncel Hemşirelik Yaklaşımı | ||
12) | Konu Tekrarı ve kahoot uygulaması 1 | ||
13) | Konu Tekrarı ve kahoot uygulaması 2 | ||
14) | Genel Sınav | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
2) Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
3) Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
4) Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | 2 | ||||||||||||||
5) Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar | 3 | 3 | |||||||||||||
6) Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | 2 | ||||||||||||||
7) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır | 1 | ||||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
9) Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | 1 | ||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantı ve eğitimlere katılır. | 1 | ||||||||||||||
11) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar. | 3 | ||||||||||||||
12) Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar | 2 | ||||||||||||||
13) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
14) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | 2 | ||||||||||||||
15) Bütüncül Sağlık Bakım Felsefesine inanır | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |