HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM707 | ||||||||
Ders İsmi: | Evde Bakım Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Zahide AKSOY |
Dersin Amacı: | Evde bakım hemşireliğinin rol, görev ve sorumluluklarını bilmek, hemşirelik girişimlerinin uygulamalarını tartışmak, evde bakım hastaları ile ilgili mesleki uygulamaları öğrenmek. |
Dersin Hedefi: | Evde bakım alan hasta ve ailesinin gereksinimlerini tespit etmek ve hemşirelik bakımını yapabilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Evde bakım kavramını açıklar. |
||
2) Evde bakım hemşirelerinin görev, rol ve sorumluluklarını bilir. |
||
3) Evde bakım hemşireliğinin tarihsel gelişim sürecini bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Evde bakım hemşireliğinin yasal boyutunu açıklayabilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Evde bakım hastalarında özel durumları (stoma, bası yarası) yönetebilir. |
||
2) Evde bakımda güvenli çevre için yaşam alanını değerlendirmesi yapabilir. |
||
3) Evde bakımda kronik hastalığa özgü yaklaşımları uygular. |
||
4) Evde bakımda hasta ve ailesi için danışmanlık yapabilir. |
||
5) Evde bakımda hasta ve ailesinin gereksinimlerini kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını kullanarak giderebilir. |
||
6) Evde bakımda özel beslenme uygulamalarını bilir ve yönetir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Evde Bakım Kavramı - Evde Bakım Hemşireliği ve Tarihsel Gelişimi | ||
2) | Evde Bakım Hizmetlerinin Dünya’da ve Türkiye'deki Mevcut Durumu | ||
3) | Evde Bakımda Yaşam Alanı Değerlendirmesi ve Güvenli Çevre | ||
4) | Evde Bakımda Hasta ve Aile Eğitimi | ||
5) | Evde Bakımda Beslenme ve Enfeksiyon Kontrolü | ||
6) | Özel Durumlarda Evde Bakım (kolostomi, yara bakımı vb.) | ||
7) | Onkolojik Hastalıklar ve Evde Bakım | ||
8) | Alzheimer/Demans Hastalıkları ve Evde Bakım | ||
9) | Kalp Yetersizliği ve Evde Bakım | ||
10) | KOAH ve Evde Bakım | ||
11) | İnme ve Evde Bakım | ||
12) | Diyabetes Mellitüs ve Evde Bakım | ||
13) | Dersin Değerlendirilmesi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
8 |
2 |
7 |
3 |
4 |
10 |
6 |
9 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | ||||||
2) Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | |||||
3) Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | |||||||
4) Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | 3 | 3 | 1 | 3 | |||||||||||
5) Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
6) Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
7) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır | |||||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
9) Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | 2 | ||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantı ve eğitimlere katılır. | 3 | 1 | |||||||||||||
11) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar. | 1 | 3 | 3 | ||||||||||||
12) Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
13) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır | 3 | 1 | |||||||||||||
14) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | |||||||||||||||
15) Bütüncül Sağlık Bakım Felsefesine inanır | 3 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 15 | 45 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | ||
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 45 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 |