HEMŞIRELIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM705
Ders İsmi: Sağlıkta Proje Geliştirme
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Seher Yurt

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin bir projeyi, proje süreçlerini kavrayarak ve proje döngüsü adımlarını izleyerek geliştirmeleri ve örnek bir proje ile proje raporu sunmaları amaçlanmaktadır.
Dersin Hedefi: Öğrencilerin projeyi ve proje mantığını kavramaları,
Proje döngüsünü analiz edebilmeleri,
Belirledikleri bir konu/sorun üzerine proje süreçlerini sentezlemeleri
Grup halinde bir proje geliştirmeleri,
Proje mantığı çerçevesinde projeyi kurallarına uygun yazabilmeleri hedeflenmektedir.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenci proje kavramını açıklayabilir Proje yönetim süreçlerini sıralayabilir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Proje konusuna göre amaç ve hedef yazabilir
  2) Proje iş zaman çizelgesi hazırlayabilir (Gantt Şeması, Johari Penceresi, Exel vb)
  3) Proje Bütçesi ve gerekçesini yazabilir
  4) Farklı kurum kuruluşlara ait proje yazım kurallarını analiz edebilir
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Proje Önerisi raporu hazırlayıp sunabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma Ders programının tanıtılması, beklentilerin alınması
2) Projenin tanımı ve Türleri, Proje Çalışma Gruplarının oluşturulması
3) Proje Yönetimi Temel Kavramları (Amaç-Hedef ve Kapsam, Proje Ekibi, Zaman Çizelgesi, Bütçe ve Kaynaklar, Risk Yönetimi, İlerleme ve Performans yönetimi, Sonuç ve Raporlar)
4) Projede Amaç Hedef yazma
5) Proje türüne yönelik yazım kurallarını tartışma
6) İş-zaman çizelgesi ve risk yönetimi
7) Proje bütçesi ve gerekcesi
8) Arasınav
9) Proje deneyimli konuklarla proje tartışması
10) Hazırlanan proje taslaklarının tartışılması
11) Hazırlanan proje taslaklarının tartışılması
12) Projelerin sunulması
13) Projelerin sunulması
14) Ders değerlendirmesi
Diğer Kaynaklar: 1. Tatlı, Z. (Ed.) (2023).Proje Geliştirme ve Yönetimi: Temel İlkeler ve Uygulamalar, PAGEM Akademi, ISBN: 978-625-7582-38-4, Ankara,
2. Suvacı E., Lezki ş., Uysal O., Önce S., Er F., Şıklar E. (2019). Proje Yönetimi (Ed: Prof. Dr. Hasan Durucasu), Anadolu Üniversitesi, E-ISBN:978-975-06-2976-1, Eskişehir. (https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/IKT102U/ebook/IKT102U-13V2S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf)
3. Nebiu B. (2002). Proje Önerisi Hazırlanması, (Ed: İlduko Simon, Caresela Stancu), REC Türkiye, ISBN: 975 6180 00 5, Ankara.
4. YILMAZ, C., & Akça, H. İ. (2002). Türkiye’de proje planlama ve proje döngüsü yönetimi. Planlama Dergisi, Özel Sayı (DPT’nin Kuruluşunun 42. Yılı), 377-393.
5. Watt, A. (2014). Project management. BCcampus Open Education Pressbooks.
6. Kazan, H. (2020). Proje Yönetimi. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
7 Ece, E., & Kovancı, A. (2004). Proje Yönetimi Ve İnsan Kaynaklari İlişkisi. Journal of Aeronautics and Space Technologies, 1(4), 75-85.
8. Özdemir, N., Sefer, N., & Türkdoğan, D. (2008). BİR SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ ÖRNEĞİ:" KORUNMAYA MUHTAÇ ÇOCUKLAR.". Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32(2).
9. Fırat, S. (2008). Belediyelerin engellilere dönük sosyal hizmet projeleri. Toplum ve Sosyal Hizmet, 19(1), 89-100.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. 3 2 1 1
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. 2 2 2 2 2 2
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. 2 2 2 2 3
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. 3 3 3 2 3 3
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 2 2
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. 3 3 2 2
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. 3 3 3 3 3 3
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. 2 3
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır.
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 3 3
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır.
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. 2 2
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma 14 28
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 14 28
Katılım
Tartışma 14 14
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 126
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4