DIŞ HEKIMLIĞI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DNT3006
Ders İsmi: Periodontology I
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 4 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): PROF. SERDAR ÇİNTAN, PROF. CANSU BAŞEĞEMEZ, Assist. Prof. GÖKHAN KASNAK, Assist. Prof. EMRE CANTÜRK URAL, Assist Prof. LİUBOV KARAGÜLLE

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: To recognize periodontal tissues, to acquire basic information about diagnosis and treatment of periodontal diseases and to interpret this information in clinical practice.
Dersin Hedefi: To know the healthy and diseased form of periodontal tissues. To perform the examination of periodontal tissues. To provide oral hygiene education to patients.
To learn in detail the anatomy of the gingival and tooth supporting structures. To understand the etiology, microbiology and pathogenesis of periodontal diseases, to examine the relationship with systemic diseases.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Knows the anatomy of periodontal tissues.
  2) Recognizes the biological properties of periodontal tissues in health and disease.
  3) Knows the factors that cause periodontal disease.
  4) Explains the concepts related to the etiology and pathology of periodontal diseases.
  5) Defines the types of gingivitis.
  6) Knows the frequency, distribution and spread of periodontal diseases.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Lists what should be considered during the examination of periodontal tissues.
  2) Classifies periodontal diseases.
  3) Can apply periodontal indexes.
  4) He/She can diagnose gingivitis.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Demonstrates patients oral hygiene practices on models.
  2) Recognizes the microorganisms that cause periodontal diseases and can diagnose gingival diseases.
  3) Internalizes the basics of observation, diagnosis and treatment concepts of individuals with periodontal disease and uses this basic knowledge in the future stages of his/her professional life.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Periodontal tissues: Physiology, anatomy and histology of gingiva
2) Periodontal tissues: Physiology, anatomy, and histology of alveolar bone
3) Periodontal tissues: physiology, anatomy, and histology of cementum, periodontal ligament, and gingival fibrils
4) Periodontal tissues: physiological, anatomical, and hşstological alterations of gingiva in children and elder individuals
5) Etiology of Periodontal diseases: Biofilm and Microbial Dental Plaque
6) Etiology of Periodontal diseases: Calculus and Local Factors
7) Pathogenesis of Periodontal Disease and Host Response: Inflamatory alterations in soft tissue
8) Pathogenesis of Periodontal Disease and Host Response: Inflamatory alterations in hard tissues
9) Pathogenesis of Periodontal Disease and Host Response: Role of genetics and defence mechanisms of gingiva
10) Periodontal pocket
11) Classification of Periodontal diseases
12) Plaque induced gingival diseases
13) Periodontitis
14) Clinical Periodontal examination: Systemic and oral anamnesis. Basics of clinical and radiological inspection
15) Periodontal Indexes
16) Systematic periodontal treatment planning and fundamentals of non-surgical periodontal therapy
17) Removal of calculus: hand instruments used for subgingival removal of calculus
18) Electrical instruments used in periodontal treatment
19) Importance of prophylaxis in periodontal treatment and powder spraying systems
20) Personalized oral care: Toothbrushes, brushing techniques and interdental cleaning
21) Personalized oral care: Toothpastes and mouthwashes
22) Evaluation of periodontal treatment results and maintenance therapy
23) Non-plaque induced gingival diseases
24) Necrotizing Periodontal Diseases
25) Periodontitis Associated with Systemic Diseases
26) Effects of smoking on periodontal health
27) Diabetes and periodontium
28) Pregnancy and periodontium
Diğer Kaynaklar: ** Periodontoloji ve implantoloji. Quintessence Publishing. 2018,
**NEWMAN AND CARRANZA'S CLINICAL PERIODONTOLOGY, Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 13TH ED, SAUNDERS
** LINDHE'S CLINICAL PERIODONTOLOGY AND IMPLANT DENTISTRY, 7TH ED, WILEY-BLACKWELL
**PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ
**HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. 3 3 3 3 3 2
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3 3 3 3 3 3
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 3 3 3 3 3 3
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 2 2 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 2 2 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. 2 2 2 2
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. 2 2 3 3
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. 1 1 3 3
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. 3 2 3
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 2 3
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. 2 3
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 3 3 3
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2 3
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. 3 3 3
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 2 2 3
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1 1 1
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. 1 1 2
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3 3 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. 3 3 3
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 26 56
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj 15 45
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 14 28
ARA SINAV (Vize) 1 4
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 191
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6