HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM402 | ||||||||
Ders İsmi: | Hemşirelikte Mesleki Eğitim-II (İME) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 8. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
HEM304 - Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) HEM303 - Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) HEM302 - Halk Sağlığı Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) HEM301 - Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) HEM202 - Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) HEM201 - İç Hastalıkları Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Zahide AKSOY |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin; lisans eğitimi süresince kazandığı bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmek ve profesyonel yaşama hazırlamaktır. |
Dersin Hedefi: | Bu ders öğrencilerin lisans eğitimi süresince kazandığı bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirerek profesyonel yaşama hazırlar. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli bilgi ve becerilere sahiptir. Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir.
Birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim Hemşirelik uygulamalarında, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır. Hemşirelik mesleğini etkileyen politikaları ve yasaları izler.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır. Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.
Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetir.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Klinik Uygulama Hedeflerinin Açıklanması | ||
2) | Klinik Uygulama Süreçlerinin Değerlendirilmesi | ||
3) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
4) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
5) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
6) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
7) | Ara Dönem Değerlendirme | ||
8) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
9) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
10) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
11) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
12) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
13) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
14) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
15) | Uygulamanın Değerlendirilmesi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
2 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 1 | % 40 |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 39 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 13 | 312 |
Uygulama Sınavı | 1 | 8 |
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | 13 | 52 |
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 13 | 26 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 6 | 6 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 7 | 7 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 451 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 15 |