HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM306 | ||||||||
Ders İsmi: | Geriatri Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Gör. Sultan Yurtsever Çelik |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; -Öğrencilere yaşlı bireylerin yaşlanma süreci ile birlikte yaşamış oldukları sağlık sorunları, tedavi yaklaşımları ve hemşirelik bakımı konusunda yeterli bilgi ve beceriyi kazandırmak, -Geriatri hemşireliği ile ilgili ulusal ve uluslararası alandaki ilerlemeler konusunda farkındalık kazanmış hemşireler yetiştirmek. |
Dersin Hedefi: | Yaşlı ve yaşlılıkla ilgili temel kavramları ve ülkemizde yaşlıların sağlık göstergelerini bilir ve tartışır. Geriatri hemşireliği ilkelerini bilir. Bakımda geriatrik hemşireliği ilkelerini kullanır. Yaşlı bireylerde ilaç yönetim ilkelerine, ilaç uygulamasının önemini ve etkilerini bilir ve değişiklikleri izler. Temel geriatrik sendromlar ve yaşlı bireye etkilerini belirleyebilir. Yaşlı bireylerde sağlığı geliştirmeyi bilir. Yaşlı bireylerde erken tanı ve taramaları bilir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenci normal yaşlanma sürecini ve yaşlı bireyin özelliklerini açıklayabilir.
|
||
2) Öğrenci yaşlı bireyin bakımı ile ilgili temel ve güncel bilgiyi açıklayabilir. |
||
3) -Öğrenci yaşlı bireyin sağlığını etkileyen biyo-psiko-sosyal değişiklikleri açıklayabilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenci yaşlı bireyin bütüncül değerlendirmesini yapabilme becerisini kazanır. |
||
2) Öğrenci yaşlı bireyde görülen sorunların azaltılmasına yönelik önlemler alabilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenci geriatri hemşireliğinin ilkelerini bilir. |
||
2) Öğrenci yaşlı bireyde sağlığı geliştirme, koruma ve hastalıkların yönetimine yönelik sağlık eğitimini yapar. |
||
3) Öğrenci yaşlı bireyin bakımında hemşirelik sürecini uygular. |
||
4) Öğrenci Ulusal ve Uluslararası Yaşlılık Politikaları'nı bilir ve tartışabilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Dünya’da ve Türkiye’de Geriatri Hemşireliği | ||
2) | Yaşlılıkla ile İlgili Temel Kavramlar ve Yaşlılığa İlişkin Fizyolojik ve Psikolojik Değişiklikler | ||
3) | Yaşlı Bireyin Bütüncül Değerlendirilmesi | ||
4) | Yaşlı Bireylerde Ağrı | ||
5) | Yaşlılıkta İlaç Kullanımı ve Çoklu İlaç Kullanımı ile İlişkili Sorunların Önlenmesi | ||
6) | Yaşlıların İhmali ve İstismarına Yönelik Stratejiler | ||
7) | Yaşlılık ve İletişim | ||
8) | Yaşlı Bireylerde Ev Kazaları ve Düşmelerin Önlenmesi | ||
9) | Yaşlı Bireylerde Demans ve Depresyonda Bakım | ||
10) | Yaşlı Bireylerde Deliryum ve Bakım | ||
11) | Yaşlı Ayrımcılığı | ||
12) | Yaşlılıkta Kronik Hastalıkların Yönetimi | ||
13) | Geriatrik Rehabilitasyon ve Yaşlılıkta Uğraşı Terapisi | ||
14) | Ulusal ve Uluslararası Yaşlılık Politikaları -Yaşlı Bireylerde Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 44 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | 14 | 28 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | 13 | 26 |
Beyin Fırtınası | 13 | 13 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 1 | 3 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 1 | 3 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 6 | 12 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 2 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 133 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |