HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM204 | ||||||||
Ders İsmi: | Epidemiyoloji ve Bulaşıcı Hastalıklar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Ezgi ÖNAL |
Dersin Amacı: | Öğrencinin hastalıkların toplumdaki dağılışı, yayılışı ve buna etki eden faktörleri öğrenmesi, hastalık kavramını epidemiyolojik ölçütlerle değerlendirmesi, bulaşıcı hastalıklar hakkında bilgi sahibi olması, bulaşıcı hastalıklarda hemşirenin sorumlulukları, bulaşıcı hastalıklarla mücadele hakkında bilgi ve beceri sahibi olmalarıdır. |
Dersin Hedefi: | Öğrenciye epidemiyolojiye ilişkin temel kavramlar ve epidemiyolojik araştırmalar konusunda bilgi kazandırmak, bulaşıcı hastalıklar ve hemşirenin sorumlululukları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hastalıkların toplumdaki dağılışını, yayılışını ve buna etki eden faktörleri bilir. |
||
2) Bulaşıcı hastalıkları bilir. |
||
3) Bulaşıcı hastalıklarda hemşirenin sorumluluklarını bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bulaşıcı hastalıklarla mücadele ve yönetimi hakkında beceri sahibidir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hastalık kavramını epidemiyolojik ölçütlerle değerlendirir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Epidemiyolojinin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi, Epidemiyolojiye İlişkin Temel Kavramlar | ||
2) | Epidemiyolojik Araştırma Yöntemleri | ||
3) | Bulaşıcı Hastalıklar ve Temel Kavramlar | ||
4) | Bulaşıcı Hastalıklarda Sürveyans ve Bulaşıcı Hastalık Bildirim Sistemi | ||
5) | Hastane Enfeksiyonları ve Enfeksiyon Kontrolü | ||
6) | Enfeksiyondan Korunmada Bağışıklama | ||
7) | Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı | ||
8) | Sindirim Yolu ile Bulaşan Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı | ||
9) | Kan Yolu ile Bulaşan Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı | ||
10) | Deri Yolu ile Bulaşan Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı | ||
11) | Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı | ||
12) | Covid-19 ve Hemşirelik Bakımı | ||
13) | Dersin Değerlendirilmesi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | |||||||||
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 7 | 7 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 72 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |