PEDODONTI (DOKTORA) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | PDO112 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk Psikolojisi ve Davranış Yönetim Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Cansu Başeğmez, Dr. Öğr. Üyesi Melis Araz Topuz |
Dersin Amacı: | Çocuk ruh sağlığı ve hastalıklarını, tedavi yaklaşımlarını kavramak, çocukluk dönemine özgü davranış problemlerini tanımak, davranış problemlerinin doğasını anlamak, etkin değerlendirme ve müdahale stratejilerini kavramak. |
Dersin Hedefi: | Çocukluk dönemindeki davranış ve uyum problemlerini, çocuk/ana-baba ilişkileri, aile tutumları ve bu problemlere yönelik psikoloji kuramlarını eksiksiz sıralayabilmek. Davranış ve davranış problemlerine ilişkin temel nedenleri açıklayabilmekı, çocukluk döneminde görülen davranış problemlerinin klinik niteliğini tanıyabilmek, davranış değerlendirme yöntemlerini ve etkili müdahale stratejilerini hasta ile iletişimde kullanabilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocukluk dönemindeki davranış ve uyum problemlerini açıklar. |
||
2) Davranış değerlendirme yöntemlerini analiz eder. |
||
3) Davranış yönetim tekniklerini açıklar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Aile tutumlarının çocuk davranışı üzerine etkisini analiz edebilir. |
||
2) Davranış yönetim tekniklerini kullanır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocuk hastada davranış problemlerini tanılar, değerlendirir, temel ve ileri devranış yönetim tekniklerini kullanarak ağız-diş sağlığı sorunlarını çözer. |
Hafta | Konu | ||
1) | Çocuk Psikopatolojisine Giriş,Çocuk ve Aile Matrisi | ||
2) | Çocuğun Psiko-Seksüel Gelişimi -1 | ||
3) | Çocuğun Psiko-Seksüel Gelişimi -2 | ||
4) | Bağlanma Teorisi ve Ergenlik | ||
5) | Ergenlik ve Uyum Süreçleri, Ailesel tutumlar,Çocukla İletişim | ||
6) | Çocuklukta Yaygın Görülen Ruhsal Bozukluklar - I | ||
7) | Çocuklukta Yaygın Görülen Ruhsal Bozukluklar - II | ||
8) | Davranış ve davranış problemlerine ilişkin temel kavramlar | ||
9) | Çocukluk döneminde görülen davranış problemlerinin klinik karakteristiği | ||
10) | Davranışın değerlendirilmesi - Formal yöntemler | ||
11) | Davranışın değerlendirilmesi - İnformal yöntemler | ||
12) | Davranış Yönetim Teknikleri-1 | ||
13) | Davranış Yönetim Teknikleri-2 | ||
14) | Davranış Yönetim Teknikleri-3 | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Kraniofasiyal yapıların büyüme ve gelişimini, anormal ve patolojik yapıları derinlemesine öğrenir. | ||||||||||||||
2) Koruyucu Diş Hekimliği, Restoratif, Endodontik-Pedodontik uygulamalar, Pedodontik Cerrahi, Koruyucu ve Önleyici Ortodonti, Çocuk Psikolojisi ve Davranış Yönetim Tekniklerine ilişkin temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) Klinik aşamada çocuk diş hekimiliği kapsamındaki edindiği tüm bilgileri bütünleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Çocuk hastalarda bütüncül bir yaklaşımla dental tedavileri gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5) Çocuk hastalarda dental tedavilerde tek başına sorumluluk alır. | ||||||||||||||
6) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir, alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. | 3 | 3 | ||||||||||||
7) Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
8) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak çocuk, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||||||||||
9) Bebekler, çocuklar, adolesanlar ve özel bakım gereksinimi gösteren hastalarda ağız diş sağlığının sağlanmasına ilişkin tüm diş hekimliği uygulamalarını tek başına ve ekibin bir parçası olarak gerçekleştirir. | 3 | 3 | ||||||||||||
10) Çocuk Hastada sistemik hastalıklar, sendromlar, konjenital ve gelişimsel anomaliler ile ilişkili oral bulguları teşhis eder, tedavi eder ve ilgili ekibin içerisinde yer alır. | 3 | 3 | ||||||||||||
11) Çocuk hastalarda temel ve ileri davranış yönetim tekniklerini bilir ve uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Mesleğin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumlulukları bilir. | ||||||||||||||
13) Ulusal ve uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum hazırlar ve sunar. | ||||||||||||||
14) Bilimsel etik prensiplerine uygun olarak araştırma projesini yürütür, tamamlar ve yayına hazırlar. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | 14 | 28 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 42 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 240 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 8 |