PEDODONTI (DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PDO110
Ders İsmi: Diş Çürüğü Yönetimi
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Elif Oktay Sepet, Prof. Dr. Gamze Aren

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Restoratif materyallerdeki gelişimler ışığında diş çürüğünün klinik yönetimininde güncel yaklaşımları ve teknikleri kullanmak, çocuk hastada diş çürüğünü önleme, izleme, değerlendirme ve ileri restoratif- protetik uygulama stratejilerini kavramak.
Dersin Hedefi: Çocuk hastalarda yaş ve gelişim düzeyine uygun olarak; çürüğün tanısı, klinik ve radyolojik değerlendirilmelere göre restoratif - protetik tedavi planı ve uygulamaları yapabilmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bireysel çürük risk analizini açıklar.
  2) Hastanın tedavi gereksinimini analiz eder.
  3) İleri restoratif-protetik teknikleri açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çocuk hastalarda diş çürüğünü klinik, radyolojik olarak değerlendirir, tanılar, tedavi planı yapar ve uygular.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çocuk hastada diş çürüğü problemlerini tanılar, değerlendirir. Hastaya klinik yaklaşımda temel ve ileri davranış yönlendirme tekniklerini kullanarak dental tedavi sürecini yönetir.
  2) Çocuk hastalarda bireysel proflaksi programını planlar ve uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) ÇÜRÜK ETİOLOJİSİ, MİKROBİYOLOJİSİ VE HİSTOPATOLOJİSİ (GA)
2) ÇÜRÜK PROFLAKSİSİ VE REMİNERALİZASYON AJANLARI (GA)
3) YENİ GELİŞMELER IŞIĞINDA RESTORATİF MATERYALLER (GA)
4) ÇÜRÜĞÜN KALDIRILMASINDA KULLANILAN METODLAR (GA)
5) ÇOCUKLARDA DENTAL RENKLEŞMELERİN ETİYOLOJİSİ VE TEDAVİSİ (ES)
6) RENK SEÇİMİ (ES)
7) SÜT DİŞLERİNDE ÖN BÖLGE RESTORATİF TEDAVİ TEKNİKLERİ (ES)
8) GENÇ SÜREKLİ DİŞLERDE ÖN BÖLGE RESTORATİF TEDAVİ TEKNİKLERİ (ES)
9) REZİN İNFİLTRASYON TEKNİĞİ (ES)
10) FİBER POSTLAR VE REZİN ADESİV UYGULAMALARI (ES)
11) PASLANMAZ ÇELİK KURONLAR (ES)
12) AŞIRI MADDE KAYBI OLAN DİŞLERDE TEDAVİ YAKLAŞIMLARI-1(Protetik Uygulamalar-1 (GA)
13) AŞIRI MADDE KAYBI OLAN DİŞLERDE TEDAVİ YAKLAŞIMLARI-2 (Protetik Uygulamalar-2) (GA)
14) BİREYE ÖZGÜ KORUYUCU PROGRAM TASARLAMA (GA)
Diğer Kaynaklar: 1-Çocuk dişhekimliğinde klinik yaklaşım / Pediatric dentistry : a clinical approach. Koch, Göran. Poulsen,Sven. Aren, Gamze. İlhan, Banu. Medya Yayın Grubu. [2012].
2-McDonald and Avery's dentistry for the child and adolescent . Dean, Jeffrey A. Elsevier. 2016.
3-Roberson T.M., Heymann H.O., Swift E. Jr. Sturdevant’s Art and science of Operative Dentistry, Elsevier, Mosby (6. Edition), St.Louis, Elsevier, 2013.
4-Anand Sherwood, Jaypee. Essentials of Operative Dentistry I., 2009
5-Craig's Restorative Dental Materials, Editör: Ronald Sakaguchi, Elsevier, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Kraniofasiyal yapıların büyüme ve gelişimini, anormal ve patolojik yapıları derinlemesine öğrenir.
2) Koruyucu Diş Hekimliği, Restoratif, Endodontik-Pedodontik uygulamalar, Pedodontik Cerrahi, Koruyucu ve Önleyici Ortodonti, Çocuk Psikolojisi ve Davranış Yönetim Tekniklerine ilişkin temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3 3 3 3 3 3
3) Klinik aşamada çocuk diş hekimiliği kapsamındaki edindiği tüm bilgileri bütünleştirir. 3 3 3 3 3 3
4) Çocuk hastalarda bütüncül bir yaklaşımla dental tedavileri gerçekleştirir. 3 3 3 3 3 3
5) Çocuk hastalarda dental tedavilerde tek başına sorumluluk alır. 3 3 3 3 3 3
6) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir, alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. 3 3 3 3 3 1
7) Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
8) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak çocuk, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. 3
9) Bebekler, çocuklar, adolesanlar ve özel bakım gereksinimi gösteren hastalarda ağız diş sağlığının sağlanmasına ilişkin tüm diş hekimliği uygulamalarını tek başına ve ekibin bir parçası olarak gerçekleştirir. 3 3 3 3 3
10) Çocuk Hastada sistemik hastalıklar, sendromlar, konjenital ve gelişimsel anomaliler ile ilişkili oral bulguları teşhis eder, tedavi eder ve ilgili ekibin içerisinde yer alır. 3 3 3 3 3
11) Çocuk hastalarda temel ve ileri davranış yönetim tekniklerini bilir ve uygular. 3
12) Mesleğin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumlulukları bilir.
13) Ulusal ve uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum hazırlar ve sunar.
14) Bilimsel etik prensiplerine uygun olarak araştırma projesini yürütür, tamamlar ve yayına hazırlar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 28 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama 28 % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj 42 % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma 14 % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme 63 % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama 14 28
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj 14 42
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 21
ARA SINAV (Vize) 1 3
Genel Sınava Hazırlanma 14 42
GENEL SINAV (Final) 1 3
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 181
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6