PEDODONTI (DOKTORA) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | PDO110 | ||||||||
Ders İsmi: | Diş Çürüğü Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Elif Oktay Sepet, Prof. Dr. Gamze Aren |
Dersin Amacı: | Restoratif materyallerdeki gelişimler ışığında diş çürüğünün klinik yönetimininde güncel yaklaşımları ve teknikleri kullanmak, çocuk hastada diş çürüğünü önleme, izleme, değerlendirme ve ileri restoratif- protetik uygulama stratejilerini kavramak. |
Dersin Hedefi: | Çocuk hastalarda yaş ve gelişim düzeyine uygun olarak; çürüğün tanısı, klinik ve radyolojik değerlendirilmelere göre restoratif - protetik tedavi planı ve uygulamaları yapabilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bireysel çürük risk analizini açıklar. |
||
2) Hastanın tedavi gereksinimini analiz eder. |
||
3) İleri restoratif-protetik teknikleri açıklar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocuk hastalarda diş çürüğünü klinik, radyolojik olarak değerlendirir, tanılar, tedavi planı yapar ve uygular. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocuk hastada diş çürüğü problemlerini tanılar, değerlendirir. Hastaya klinik yaklaşımda temel ve ileri davranış yönlendirme tekniklerini kullanarak dental tedavi sürecini yönetir. |
||
2) Çocuk hastalarda bireysel proflaksi programını planlar ve uygular. |
Hafta | Konu | ||
1) | ÇÜRÜK ETİOLOJİSİ, MİKROBİYOLOJİSİ VE HİSTOPATOLOJİSİ (GA) | ||
2) | ÇÜRÜK PROFLAKSİSİ VE REMİNERALİZASYON AJANLARI (GA) | ||
3) | YENİ GELİŞMELER IŞIĞINDA RESTORATİF MATERYALLER (GA) | ||
4) | ÇÜRÜĞÜN KALDIRILMASINDA KULLANILAN METODLAR (GA) | ||
5) | ÇOCUKLARDA DENTAL RENKLEŞMELERİN ETİYOLOJİSİ VE TEDAVİSİ (ES) | ||
6) | RENK SEÇİMİ (ES) | ||
7) | SÜT DİŞLERİNDE ÖN BÖLGE RESTORATİF TEDAVİ TEKNİKLERİ (ES) | ||
8) | GENÇ SÜREKLİ DİŞLERDE ÖN BÖLGE RESTORATİF TEDAVİ TEKNİKLERİ (ES) | ||
9) | REZİN İNFİLTRASYON TEKNİĞİ (ES) | ||
10) | FİBER POSTLAR VE REZİN ADESİV UYGULAMALARI (ES) | ||
11) | PASLANMAZ ÇELİK KURONLAR (ES) | ||
12) | AŞIRI MADDE KAYBI OLAN DİŞLERDE TEDAVİ YAKLAŞIMLARI-1(Protetik Uygulamalar-1 (GA) | ||
13) | AŞIRI MADDE KAYBI OLAN DİŞLERDE TEDAVİ YAKLAŞIMLARI-2 (Protetik Uygulamalar-2) (GA) | ||
14) | BİREYE ÖZGÜ KORUYUCU PROGRAM TASARLAMA (GA) | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Kraniofasiyal yapıların büyüme ve gelişimini, anormal ve patolojik yapıları derinlemesine öğrenir. | ||||||||||||||
2) Koruyucu Diş Hekimliği, Restoratif, Endodontik-Pedodontik uygulamalar, Pedodontik Cerrahi, Koruyucu ve Önleyici Ortodonti, Çocuk Psikolojisi ve Davranış Yönetim Tekniklerine ilişkin temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
3) Klinik aşamada çocuk diş hekimiliği kapsamındaki edindiği tüm bilgileri bütünleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Çocuk hastalarda bütüncül bir yaklaşımla dental tedavileri gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
5) Çocuk hastalarda dental tedavilerde tek başına sorumluluk alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
6) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir, alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | ||||||||
7) Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
8) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak çocuk, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | 3 | |||||||||||||
9) Bebekler, çocuklar, adolesanlar ve özel bakım gereksinimi gösteren hastalarda ağız diş sağlığının sağlanmasına ilişkin tüm diş hekimliği uygulamalarını tek başına ve ekibin bir parçası olarak gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
10) Çocuk Hastada sistemik hastalıklar, sendromlar, konjenital ve gelişimsel anomaliler ile ilişkili oral bulguları teşhis eder, tedavi eder ve ilgili ekibin içerisinde yer alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
11) Çocuk hastalarda temel ve ileri davranış yönetim tekniklerini bilir ve uygular. | 3 | |||||||||||||
12) Mesleğin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumlulukları bilir. | ||||||||||||||
13) Ulusal ve uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum hazırlar ve sunar. | ||||||||||||||
14) Bilimsel etik prensiplerine uygun olarak araştırma projesini yürütür, tamamlar ve yayına hazırlar. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 28 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | 28 | % 0 |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | 42 | % 0 |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | 14 | % 0 |
Ön Çalışma, Pekiştirme | 63 | % 0 |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 14 | 28 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | 14 | 42 |
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 21 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 3 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 42 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 3 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 181 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |