BILGISAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-N-411 | ||||||||
Ders İsmi: | Moleküler Biyoloji ve Genetik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Nur KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Moleküler biyoloji ve genetiğin temel kavramlarını ve hücresel işleyişin moleküler mekanizmalarını bilmek |
Dersin Hedefi: | Moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını bilmek. Hücresel işleyişin moleküler mekanizmalarını ve bu mekanizmaların bozulması durumunda hastalıklar ile ilişkisini kavramak. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları bilir.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Kromozom anormalliklerini tespit eder.
2. Hastalıkların ve kanserin altında yatan biyolojik mekanizmaları birleştirerek açıklar |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1)
1. Gen ve kromozom mutasyonlarının neden olduğu hastalıklara örnek verir.
2. Hücrenin doğumu, yaşlanması,ölümü ile bu süreçlerin altında yatan mekanizmaların hastalıklarla ilişkisinden elde edilen verileri ve tedavi yaklaşımlarını etik değerlere uygun olarak açıklar.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Hücrenin Yapısı, Hücre Zarı ve Organeller | ||
2) | Hücrenin Sentezlediği Organik ve İnorganik Bileşikler | ||
3) | DNA-RNA Yapısı ve Farklılıkları-RNA Çeşitleri | ||
4) | Genetik materyalin özellikleri, DNA replikasyonu, DNA Onarım Sistemleri, Kromatin Yapısı | ||
5) | Hücre Döngüsü/ Mitoz ve Mayoz | ||
6) | RNA Transkripsiyon Mekanizması, RNA’nın işlenmesi | ||
7) | Genetik Kod, Protein Sentezi ve Tek Gen Mutasyonları | ||
8) | Gen İfadesi Kontrol Mekanizmaları | ||
9) | Kromozom Mutasyonları ve Fenotipe Etkisi | ||
10) | Gen Mutasyonları ve Fenotipe Etkisi | ||
11) | Mitokondri Genomu, Mitokondriyal Hastalıklar, Çekirdek Dışı Kalıtım | ||
12) | Mendel Genetiği | ||
13) | Mendel Dışı Kalıtım | ||
14) | Epigenetik ve Epigenom | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Bilgisayar bilimlerinin temel kavramlarını ve terminolojisini anlama. | ||||||||||||||||||||
2) C, C++, Java, Python gibi yaygın kullanılan programlama dillerinde kod yazabilme. | ||||||||||||||||||||
3) Algoritma ve veri yapıları konularında derinlemesine bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
4) Yazılım projelerinin planlanması, yürütülmesi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
5) Veritabanı tasarımı, yönetimi ve SQL sorgulama hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
6) Bilgisayar ağları, internet teknolojileri ve iletişim protokolleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
7) Çeşitli programlama dillerinde ve platformlarda etkili kod yazabilme. | ||||||||||||||||||||
8) Algoritmik düşünme yeteneği ile karmaşık problemleri çözebilme. | ||||||||||||||||||||
9) Matematiksel ve mantıksal düşünme yeteneklerini kullanarak yazılım çözümleri geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||
10) Veritabanı oluşturma, yönetme ve sorgulama becerileri. | ||||||||||||||||||||
11) HTML, CSS, JavaScript ve ilgili frameworklerle web uygulamaları geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||
12) Android ve iOS platformları için mobil uygulama geliştirme becerileri. | ||||||||||||||||||||
13) Yazılım geliştirme süreçlerinde ekip içinde etkin bir şekilde çalışabilme. | ||||||||||||||||||||
14) Yazılım projelerini planlama, yürütme ve yönetme becerileri. | ||||||||||||||||||||
15) Teknolojideki yenilikleri ve güncel gelişmeleri takip ederek sürekli öğrenme yetkinliği. | ||||||||||||||||||||
16) Teknik ve teknik olmayan paydaşlarla etkili iletişim kurabilme. | ||||||||||||||||||||
17) Yaratıcı düşünme ile yazılım projelerinde yenilikçi yaklaşımlar benimseme. | ||||||||||||||||||||
18) Kendi kendine öğrenme ve mesleki gelişim için gerekli motivasyona sahip olma. | ||||||||||||||||||||
19) Grafik tasarım alanında üretilmiş düşünce ve tasarımları, ekip çalışması içerisinde doğru uygulayabilecek ,bilgiye sahip olmak ve tasarım ve üretim alanındaki ekip ile uyumlu bir şekilde çalışabilecek düzeye getirmek. | ||||||||||||||||||||
20) Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar. Bilgisayarda grafik programlarını kullanarak tasarımlarını görselleştirir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 13 | 26 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 14 | 28 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 126 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |