HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM206 | ||||||||
Ders İsmi: | Hemşirelikte İletişim Becerileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Gör. Çağlar Şimşek |
Dersin Amacı: | Sağlık ve hastalıkta birey ve ailenin gereksinimlerini dikkate alarak, insana özgü yaşantılara duyarlılık hisseden, hastalığa ve duruma yönelik tepkileri anlamlandırabilen, empati yapabilen ve danışmanlık verebilen hemşireler yetiştirmektir. |
Dersin Hedefi: | İletişimin insan ilişkilerindeki önemini kavrayarak, kişisel ve mesleki yaşamında başarılı, üretken, mutlu ve doyumlu olabilmesi için gerekli ilke, yöntem ve tekniklerle istenilen davranışları geliştirebilmeleri ve hemşirelik uygulamalarında kullanabilmeleridir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1 Birey ve ailenin hastalık durumuna tepkilerini ve gereksinimlerini tanılayabilme
2 Temel iletişim becerilerini kullanarak ve insana özgü duyarlılıkla başedilmesi güç iletişim durumlarını yönetebilme
3 Yönetilmesi güç iletişim durumları ile karşılaştığında kendi bilişlerinin ve gereksinimlerinin farkında olma
4 Terapötik iletişim, yardım becerileri ve danışmanlık ilkelerine uygun olarak birey ve ailenin gereksinimlerini karşılayabilme
5 Birey ve ailenin yaşadığı sıkıntılı durumlara yardım etmekten anlam bulma |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1 Birey ve ailenin hastalık durumuna tepkilerini ve gereksinimlerini tanılayabilme
2 Temel iletişim becerilerini kullanarak ve insana özgü duyarlılıkla başedilmesi güç iletişim durumlarını yönetebilme
3 Yönetilmesi güç iletişim durumları ile karşılaştığında kendi bilişlerinin ve gereksinimlerinin farkında olma
4 Terapötik iletişim, yardım becerileri ve danışmanlık ilkelerine uygun olarak birey ve ailenin gereksinimlerini karşılayabilme
5 Birey ve ailenin yaşadığı sıkıntılı durumlara yardım etmekten anlam bulma |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1 Birey ve ailenin hastalık durumuna tepkilerini ve gereksinimlerini tanılayabilme
2 Temel iletişim becerilerini kullanarak ve insana özgü duyarlılıkla başedilmesi güç iletişim durumlarını yönetebilme
3 Yönetilmesi güç iletişim durumları ile karşılaştığında kendi bilişlerinin ve gereksinimlerinin farkında olma
4 Terapötik iletişim, yardım becerileri ve danışmanlık ilkelerine uygun olarak birey ve ailenin gereksinimlerini karşılayabilme
5 Birey ve ailenin yaşadığı sıkıntılı durumlara yardım etmekten anlam bulma |
Hafta | Konu | ||
1) | Derse Giriş - Dersin Amaç ve Hedeflerinin Açıklanması. | ||
2) | İletişim Kavramı ve İletişimi Etkileyen Faktörler - Geribildirim | ||
3) | İletişim Türleri ve Şekilleri | ||
4) | Algı/Önyargı, Empati, Sempati | ||
5) | Hemşire Hasta iletişimi, Terapotik İletişim | ||
6) | Görüşme teknikleri / Anamnez alma Teknikleri | ||
7) | Çocuk, Aile İletişimi | ||
8) | Ağlayan /Anksiyeteli bireye yaklaşım | ||
9) | Öfkeli bireye yaklaşım ve baş etme stratejileri | ||
10) | Tedaviyi reddeden hastaya yaklaşım ve yasal bilgilendirme | ||
11) | Özel durumu olan bireylerle iletişim | ||
12) | Terminal Dönem ve Yasa hazırlık sürecinde İletişim | ||
13) | Vaka/Film Tartışması- Role Play | ||
14) | Vaka/Film Tartışması- Role Play | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
2) Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
3) Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
4) Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
5) Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
6) Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
7) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
9) Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
10) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantı ve eğitimlere katılır. | 3 | 2 | 2 | ||||||||||||
11) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar. | 3 | 2 | 3 | ||||||||||||
12) Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar | |||||||||||||||
13) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır | |||||||||||||||
14) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | |||||||||||||||
15) Bütüncül Sağlık Bakım Felsefesine inanır |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 26 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 13 | 13 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | 13 | 13 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 94 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |