ÇOCUK GELIŞIMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CGB704 | ||||||||
Ders İsmi: | Akran İlişkileri ve Zorbalık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 8. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Kadriye Efe Azkeskin |
Dersin Amacı: | Çocukluk dönemi boyunca ve ergenlikte akran ilişkilerinin gösterdiği değişimi, saldırganlığı ve zorbalığı açıklamaktır. |
Dersin Hedefi: | Bu ders çocukluk dönemi ve ergenlikte akran ilişkilerini, saldırganlığı ve saldırganlığın bir boyutu olan akran zorbalığını, akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesini, zorbalık statüleri ve zorbalığa dâhil olan çocukların ya da ergenlerin özellikleri, yeni bir akran zorbalığı türü olarak sanal zorbalık, zorbalığa dahil olmanın çocuklar ve ergenler üzerindeki kısa ve uzun süreli etkileri, bireysel, sınıf ve okul düzeyinde önleme ve müdahale yöntemleri gibi konuların incelenmesi ve irdelenmesini içermektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocukluk dönemi ve ergenlikte akran ilişkilerini tanımlar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Saldırganlığı ve akran zorbalığını tanımlar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocukluk ve ergenlikte akran ilişkilerindeki değişimi özetler. |
||
2) Akran zorbalığının diğer saldırgan davranışlardan ayırıcı özelliklerini açıklar. |
||
3) Görgül araştırma bulguları çerçevesinde akran zorbalığının yaygınlığını, önemini ve yordayıcı faktörleri değerlendirir. |
||
4) Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesini açıklar. |
||
5) Zorbalık statüleri ve zorbalığa dahil olan çocukların ya da ergenlerin özelliklerini bilir
Zorbalığa dahil olmanın çocuklar ve ergenler üzerindeki kısa ve uzun süreli etkilerinin neler olduğunu açıklar |
Hafta | Konu | ||
1) | Ders içeriğinin ve değerlendirme yöntemlerinin açıklanması | ||
2) | Okul öncesi ve okul döneminde sosyal ve duygusal gelişim, akran ilişkileri | ||
3) | Empati, sempati, özgüven | ||
4) | Akran ilişkilerini etkileyen faktörler, akran ilişkileri ve arkadaşlığın önemi, aile ve akran ilişkileri | ||
5) | Ergenlikte akran ilişkileri | ||
6) | Sosyal baskınlık, saldırganlık ve zorbalık | ||
7) | Akran zorbalığının tanımı, diğer saldırgan davranışlardan ayırt edici özellikleri, | ||
8) | Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesi, ölçme yöntemleri | ||
9) | Akran zorbalığının yaygınlığı, türleri, yaşa ve cinsiyete göre gösterdiği değişim | ||
10) | Zorbalık statüleri, zorbalığa dâhil olan çocukların ya da ergenlerin özellikleri, zorbalığa dahil olmanın çocuklar ve ergenler üzerindeki kısa ve uzun süreli etkileri | ||
11) | Yeni bir akran zorbalığı türü olarak sanal zorbalık, zorbalığı önleme ve müdahale yöntemleri | ||
12) | Akran zorbalığı konusunda yürütülen araştırmaların bulgularının özetlenmesi ve değerlendirilmesi | ||
13) | Makale inceleme ve tartışma | ||
14) | Makale inceleme ve tartışma | ||
15) | Makale inceleme ve tartışma | ||
16) | Makale inceleme ve tartışma | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
7 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||||||
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir ve ekiple uyumlu çalışır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler. | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | |||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | |||||||||
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ||||||||
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler. | 2 | 1 | 3 | 2 | ||||||||||
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||||
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 60 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 60 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 13 | 13 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 50 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 |