ADALET | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ADL101 | ||||||||
Ders İsmi: | Medeni Hukuk-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Yağmur YÜKSEL TİRELİOĞLU |
Dersin Amacı: | Medeni hukukun temel ilke ve kurallarının öğretilmesi Kişiler hukuku, aile hukuku eşya hukuku ve miras hukukunu genel hatlarıyla tanıtmak |
Dersin Hedefi: | i. Medeni hukuka dair temel ilkeleri yorumlayabilmek ii. Medeni hukuka hakim olan ilkeleri olaylara uygulayabilmek iii. Mahkeme kararlarını medeni hukuk kuralları çerçevesinde anlayabilmek iv. Hukuk terminolojisini doğru kullanabilmek |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Haklarla ve hakların kazanılma yollarıyla ilgili temel bilgiye sahiptir. |
||
2) Gerçek kişiler ve tüzel kişiler hakkında bilgi sahibidir. |
||
3) Dernek ve vakıflar hakkında bilgiye sahiptir. |
||
4) Evliliğin sona ermesinin sonuçlarıyla ilgili bilgiye sahiptir. |
||
5) Eşyanın türleriyle ve uygulamada sık kullanılan sınırlı ayni haklarla ilgili temel bilgiye sahiptir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dürüstlük kuralı, ispat yükü, karine gibi medeni hukukun temel kavramlarını olaya uygulayabilme becerisine sahiptir. |
||
2) Kişiliğin başlangıcından sona ermesine kadar olan süreçleri yorumlar. |
||
3) Fiil ehliyeti ve hak ehliyetini açıklar. |
||
4) Nişanlanma, evlenme ve boşanmaya uygulanacak kuralları tespit eder. |
||
5) Yasal mal rejimlerini tanımlar. |
||
6) Soybağı, evlat edinme, velayet ve vesayeti açıklar. |
||
7) Zilyetliği açıklar. |
||
8) Tapu sicilini ve tapu siciline yapılan kayıtları inceleme becerisine sahiptir. |
||
9) Mirasçılığı ve terekenin paylaştırılmasına uygulanacak yöntemleri yorumlar. |
||
10) Ölüme bağlı tasarrufları açıklar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kişiler hukukunun, aile hukukunun, miras hukukunun ve eşya hukukunun genel esasları konusunda öğrenme bilinci kazanır |
Hafta | Konu | ||
1) | Medeni Hukuka Giriş | ||
2) | Kişiler Hukuku (I) (Gerçek Kişi) | ||
3) | Kişiler Hukuku (II) (Tüzel Kişi) | ||
4) | Kişiler Hukuku (III) (Dernek ve Vakıflar) | ||
5) | Aile Hukuku (I) (Nişanlanma – Evlenme) | ||
6) | Aile Hukuku (II) (Evliliğin Sona Ermesi) | ||
7) | Pratik Çalışma (Kişiler Hukuku / Aile Hukuku) | ||
8) | Aile Hukuku (III) (Soybağı – Evlat Edinme) | ||
9) | Aile Hukuku (IV) (Velayet - Vesayet) | ||
10) | Eşya Hukuku (I) (Eşyanın Türleri – Zilyetlik – Tapu Sicili) | ||
11) | Eşya Hukuku (II) (Genel Hatlarıyla Sınırlı Ayni Haklar) | ||
12) | Pratik Çalışma (Aile Hukuku / Eşya Hukuku) | ||
13) | Miras Hukuku (I) (Miras – Mirasçılar) | ||
14) | Miras Hukuku (II) (Ölüme Bağlı Tasarruflar) | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||||
1) Hukukun temel ilkeleri, hukuk teorileri, hukuk terminolojisi ve temel hukuk metodolojisine dair bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
2) İktisadi, siyasi ve sosyolojik konular dahil disiplinler arası analiz becerisi vardır. | |||||||||||||||||||||
3) Temel mevzuatı, öğretiyi ve içtihatları bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
4) Yeterli düzeyde İngilizce yabancı dil bilgisine sahiptir | |||||||||||||||||||||
5) Mesleki iletişim becerileri vardır. | |||||||||||||||||||||
6) Somut uyuşmazlığın çözümüne ilişkin hukuk kuralını tespit eder ve uygular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
7) Mevzuat, içtihat ve öğreti araştırma tekniklerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
8) Hukuki ihtilafları ekonomik, sosyal ve psikolojik açılardan değerlendirir. | |||||||||||||||||||||
9) Uyuşmazlığın çözümü sürecinde taraflarının ihtiyaçlarını dikkate alır. | |||||||||||||||||||||
10) Zaman baskısı altında çalışma yeteneğini geliştirir. | |||||||||||||||||||||
11) Karşılaşılan sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||||
12) Hakkaniyet bilinciyle mesleğini hiç kimsenin denetimi gerekmeksizin özveriyle yapar. | |||||||||||||||||||||
13) Mevzuat, içtihat ve öğreti taraması yapmayı bilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | |||||
14) Mevzuat, içtihat ve öğretiyi düzenli olarak takip eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||
15) Güncel gelişmeleri izleyerek bunları etkin bir biçimde mesleğinde kullanır. | 1 | ||||||||||||||||||||
16) Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanır. | 3 | ||||||||||||||||||||
17) Mesleğini adalet hizmetlerinin geliştirilmesi ve toplumsal ihtiyaçların karşılanması bilinciyle yapar. | |||||||||||||||||||||
18) Yaşam boyu öğrenen bir birey olarak, mesleğinde düzenli olarak takip ettiği güncel gelişmeleri uygular. | |||||||||||||||||||||
19) Hukuk terminolojisini etkili ve güzel kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | |||||
20) Sosyal ilişkilerinde hukuk düzenine, etik ilkelere ve toplumsal değerlere uygun davranır | |||||||||||||||||||||
21) Mesleki bilgisini gerektiğinde gündelik dilde ifade ederek toplumun her kesimiyle iletişim kurar | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 26 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 13 | 13 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 17 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 24 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 153 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |