KLINIK PSIKOLOJI (TEZLI) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPS506 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikopatoloji: Tanı Kriterleri, Değerlendirme ve Ayırıcı Tanı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Burcu SEVİM - Dr. Elvan Başak USTA GÜNDÜZ |
Dersin Amacı: | Davranış bozukluklarının klinik psikoloji çerçevesinde incelenmesi amaçlanmıştır. |
Dersin Hedefi: | Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin davranış bozukluklarında temel tanıları koyabilmeleri ve koydukları tanının etiyolojisini değişik psikoloji kuramlarına göre formüle edebilmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Klinik psikolojinin uygulaması ve davranış anlayışı ile ilgili olan teorileri ve psikolojinin yöntemlerini ve tarihini açıklar.
2-Etik profesyonel uygulamanın ilkelerini açıklar.
3-Bilişsel ve zihinsel işleyiş, psikopatoloji ve kişiliğin bilime dayanan değerlendirme tekniklerini açıklar.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Terapötik ilişkilerde bulguya dayalı çeşitli psikoterapik yaklaşımlardan türemiş ve farklı tedavi bağlamlarında etkin bir şekilde uygulanabilen bilgi ve becerileri kullanır.
2-Klinik ve psikometrik değerlendirme yöntemlerinin seçimi, uygulaması ve yorumlanması ve bu yöntemlerin klinik uygulamalarının etkinliğini değerlendirme becerilerine sahiptir.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.
2-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
3-Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
4-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5-Öğrenme gereksinimlerini belirler; öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
6-Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
7-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
8-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Psikopatolojiye Giriş | ||
2) | Teşhisin Temelleri | ||
3) | Psikopatolojinin Tarihi ve Teorileri | ||
4) | Davranım Bozukluğu | ||
5) | Öğrenme Bozuklukları | ||
6) | Duygudurum Bozuklukları | ||
7) | Kaygı Bozuklukları | ||
8) | Kişilik Bozuklukları | ||
9) | Yeme Bozuklukları | ||
10) | Cinsel Bozukluklar & Cinsel Kimlik Bozuklukları | ||
11) | Madde Kullanımına Bağlı Bozukluklar | ||
12) | Dissosiyatif Bozukluklar | ||
13) | Somatoform ve Yapay Bozukluk | ||
14) | Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Klinik Psikoloji alanına dair temel kuramsal bilgilere sahip olmak. | ||||||||||||||||
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | ||||||||||||||||
3) Klinik psikoloji alanında en güncel bilgilere nasıl ulaşacağını bilir, literatürü tarayabilir. | ||||||||||||||||
4) Klinik psikoloji alanında yürüttüğü çalışmalarda etik prensipleri benimsemek. | ||||||||||||||||
5) Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere sahiptir. | ||||||||||||||||
6) Klinik psikoloji ile ilgili edindiği bilgileri analiz edebilir, yorumlayabilir. | ||||||||||||||||
7) Klinik psikoloji alanında edindiği bilgiler ile farklı disiplinlerin bağlantısını kurabilir. | ||||||||||||||||
8) Klinik psikoloji alanında karşılaştığı herhangi bir soruna bireysel olarak veya ekip içinde çözüm önerileri getirebilmek. | ||||||||||||||||
9) Klinik psikoloji alanında bir çalışma yürütebilir ve çalışma esnasında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerileri getirebilir. | ||||||||||||||||
10) Klinik psikoloji alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını takip eder. | ||||||||||||||||
11) Klinik psikoloji alanında ortaya çıkan yeni terapi yöntemlerini takip eder, edindiği bilgileri sorgular. | ||||||||||||||||
12) Klinik psikoloji alanındaki uluslararası yayınları takip eder. | ||||||||||||||||
13) Klinik psikoloji alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||||||
14) Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | ||||||||||||||||
15) Klinik psikoloji alanındaki uygulamalarda etik prensiplere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||
16) Klinik psikoloji alanında süpervizyon sürecini tamamlamak ve uygulamadaki etik sorumlulukların farkında olmak. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | 14 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 42 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | 12 | 12 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 4 | 11 |
ARA SINAV (Vize) | 7 | 7 |
Genel Sınava Hazırlanma | 6 | 17 |
GENEL SINAV (Final) | 7 | 7 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 180 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |