İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-Z-223
Ders İsmi: Savaş ve Olağanüstü Durumlarda Kriz Yönetimi
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 1
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Ünal Atabay

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ülke içerisinde toplumsal hayatı derinden etkileyebilen savaş, afet ve sosyal buhran gibi olayların yaşanması durumlarında yaşanabilecek kriz ortamını tanımlamak, işleyişine dair bilgi sahibi olmak.

Dersin Hedefi: Ülke içerisinde toplumsal hayatı derinden etkileyebilen savaş, afet ve sosyal buhran gibi olayların yaşanması durumlarında yaşanabilecek kriz ortamını tanımlamak ve işleyişine dair bilgi sahibi olmayı sağlayacak temel bilgileri sunmak.
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kriz Kavramalarını Öğrenmek
  2) Kriz Gelişme Süreci aşamalarını kavratmak
  3) Kriz Yönetim Süreci noktasında sistemi anlamak
  4) Kriz Yönetim Teşkilatlanması ve işleyişle ilgili yapısal durum.
  5) Acil Durum Planlamalarının önemi.
  6) Acil Durum Yönetim Merkezlerinin işleyişi.
  7) Acil Durum Müdahale Hizmetlerinin Önemi.
  8) Acil Müdahale Görev ve Sorumlulukların Neler Olduğu.
  9) Savaş Durumu Kriz Kavramlarının Öğrenilmesi
  10) Savaş Hali Hazırlıklar Çerçevesinde Toplumsal Rolün Anlaşılması
  11) Savaş Hali Lojistik Hazırlıklarla İlgili Olarak Sistemin İşleyişi.
  12) Seferberlik Tatbikatlarının Yapılış Amaçları ve Faydalarını Kriz Yönetimi Çerçevesinde Ele Almak.
  13) Seferberlik ve Savaş Hali Durumu Konusunda Kriz Yönetimi İlişkisini Kavramak.
  14) Seferberlik ve Savaş Hali Durumu Konusunda Kriz Yönetimi İlişkisini Kavramak(2)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Kriz Kavramalarını Öğrenmek
2) Kriz Gelişme Süreci
3) Kriz Yönetim Süreci Sistemi
4) Seferberlik ve Savaş Halinde Kriz Yönetimi
5) Kriz Yönetim Süreci
6) Kriz Yönetimi
7) Acil Durum Müdahale Hizmetleri
8) Uluslararası İlişkilerde Kriz Yönetimi
9) Kriz Yönetimi ve İstihbarat
10) Kriz Yönetiminde Aşamalar
11) Savaş ve Olağanüstü Durumlarda Kriz Yönetimi Genel Tekrarı, Özet
12) Savaş ve Olağanüstü Durumlarda Kriz Çeşitleri
13) Savaş ve Olağanüstü Durumlarda Kriz Masası
14) Savaş ve Olağanüstü Durumlarda Başarılı Kriz Yönetimi
Diğer Kaynaklar: AFET VE ACİL DURUM YÖNETİM MERKEZLERİ YÖNETMELİĞİ
AFET VE ACİL DURUM MÜDAHALE HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ
SEFERBERLİK VE SAVAŞ HÂLİ YÖNETMELİĞİ
Afet/Kriz Merkezi Yönetimi Yönetmeliği

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Temel finansman ilkelerine ve kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur.
2) İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar.
3) İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar.
4) Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur.
5) İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur.
6) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir.
7) Karşılaşabileceği vakaları analiz eder.
8) İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir.
9) Bir işletmede veya herhangi bir bölümüyle ilgili alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir.
10) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder.
11) Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir.
12) Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir.
13) Bilgi işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder.
14) Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur.
15) Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar.
16) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak takip eder.
17) İşletme alanındaki güncel haber ve vakaları bilir, takip eder.
18) İşletme ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeleri ve yenilikleri bilir.
19) Profesyonel boyuttaki işe alım ve kendini geliştirmeyle ilgili yeniliklerden haberdar olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 16 16
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final)
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 16
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 0