| İŞLETME | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | IKU-Z-223 | ||||||||
| Ders İsmi: | Savaş ve Olağanüstü Durumlarda Kriz Yönetimi | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
| Ders Kredileri: | 
 | ||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
| Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
| Dersin Düzeyi: | 
 | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | Ünal Atabay | 
| Dersin Amacı: | Ülke içerisinde toplumsal hayatı derinden etkileyebilen savaş, afet ve sosyal buhran gibi olayların yaşanması durumlarında yaşanabilecek kriz ortamını tanımlamak, işleyişine dair bilgi sahibi olmak. | 
| Dersin Hedefi: | Ülke içerisinde toplumsal hayatı derinden etkileyebilen savaş, afet ve sosyal buhran gibi olayların yaşanması durumlarında yaşanabilecek kriz ortamını tanımlamak ve işleyişine dair bilgi sahibi olmayı sağlayacak temel bilgileri sunmak. | 
| Dersin Veriliş Şekli: | 
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
| Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
| 1) Kriz Kavramalarını Öğrenmek | ||
| 2) Kriz Gelişme Süreci aşamalarını kavratmak | ||
| 3) Kriz Yönetim Süreci noktasında sistemi anlamak | ||
| 4) Kriz Yönetim Teşkilatlanması ve işleyişle ilgili yapısal durum. | ||
| 5) Acil Durum Planlamalarının önemi. | ||
| 6) Acil Durum Yönetim Merkezlerinin işleyişi. | ||
| 7) Acil Durum Müdahale Hizmetlerinin Önemi. | ||
| 8) Acil Müdahale Görev ve Sorumlulukların Neler Olduğu. | ||
| 9) Savaş Durumu Kriz Kavramlarının Öğrenilmesi | ||
| 10) Savaş Hali Hazırlıklar Çerçevesinde Toplumsal Rolün Anlaşılması | ||
| 11) Savaş Hali Lojistik Hazırlıklarla İlgili Olarak Sistemin İşleyişi. | ||
| 12) Seferberlik Tatbikatlarının Yapılış Amaçları ve Faydalarını Kriz Yönetimi Çerçevesinde Ele Almak. | ||
| 13) Seferberlik ve Savaş Hali Durumu Konusunda Kriz Yönetimi İlişkisini Kavramak. | ||
| 14) Seferberlik ve Savaş Hali Durumu Konusunda Kriz Yönetimi İlişkisini Kavramak(2) | ||
| Hafta | Konu | ||
| 1) | Kriz Kavramalarını Öğrenmek | ||
| 2) | Kriz Gelişme Süreci | ||
| 3) | Kriz Yönetim Süreci Sistemi | ||
| 4) | Seferberlik ve Savaş Halinde Kriz Yönetimi | ||
| 5) | Kriz Yönetim Süreci | ||
| 6) | Kriz Yönetimi | ||
| 7) | Acil Durum Müdahale Hizmetleri | ||
| 8) | Uluslararası İlişkilerde Kriz Yönetimi | ||
| 9) | Kriz Yönetimi ve İstihbarat | ||
| 10) | Kriz Yönetiminde Aşamalar | ||
| 11) | Savaş ve Olağanüstü Durumlarda Kriz Yönetimi Genel Tekrarı, Özet | ||
| 12) | Savaş ve Olağanüstü Durumlarda Kriz Çeşitleri | ||
| 13) | Savaş ve Olağanüstü Durumlarda Kriz Masası | ||
| 14) | Savaş ve Olağanüstü Durumlarda Başarılı Kriz Yönetimi | ||
| 
 | |||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek | 
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
| 1) Temel finansman ilkelerine ve kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
| 2) İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar. | |||||||||||||||||||
| 3) İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar. | |||||||||||||||||||
| 4) Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
| 5) İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
| 6) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir. | |||||||||||||||||||
| 7) Karşılaşabileceği vakaları analiz eder. | |||||||||||||||||||
| 8) İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir. | |||||||||||||||||||
| 9) Bir işletmede veya herhangi bir bölümüyle ilgili alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir. | |||||||||||||||||||
| 10) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder. | |||||||||||||||||||
| 11) Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir. | |||||||||||||||||||
| 12) Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir. | |||||||||||||||||||
| 13) Bilgi işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder. | |||||||||||||||||||
| 14) Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur. | |||||||||||||||||||
| 15) Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar. | |||||||||||||||||||
| 16) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak takip eder. | |||||||||||||||||||
| 17) İşletme alanındaki güncel haber ve vakaları bilir, takip eder. | |||||||||||||||||||
| 18) İşletme ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeleri ve yenilikleri bilir. | |||||||||||||||||||
| 19) Profesyonel boyuttaki işe alım ve kendini geliştirmeyle ilgili yeniliklerden haberdar olur. | |||||||||||||||||||
| Soru-Cevap | |
| Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
| Laboratuvar | |
| Sayısal Problem Çözme | |
| Alan çalışması | |
| Grup Çalışması / Ödevi | |
| Bireysel Ödev | |
| WEB Tabanlı Öğrenme | |
| Staj | |
| Yerinde Uygulama | |
| Proje Hazırlama | |
| Rapor Yazma | |
| Seminer | |
| Süpervizyon | |
| Sosyal Faaliyet | |
| Mesleki Faaliyet | |
| Mesleki Gezi | |
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
| Okuma | |
| Tez Hazırlama | |
| Arazi Çalışması | |
| Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
| Diğer | |
| Logbook | |
| Röportaj ve sözlü görüşme | |
| Araştırma | |
| Film izleme | |
| Kaynakça oluşturma | |
| Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
| Fotoğraf çekimi | |
| Eskiz çizimi | |
| Harita üzerinde işaretleme | |
| Harita okuma | |
| Doku örneği alma | |
| Malzeme arşivi oluşturma | |
| Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme | 
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı | 
| Devam | % 0 | |
| Laboratuar | % 0 | |
| Uygulama | % 0 | |
| Uygulama Sınavı | % 0 | |
| Küçük Sınavlar | % 0 | |
| Ödev | % 0 | |
| Sunum | % 0 | |
| Projeler | % 0 | |
| Derse Özgü Staj | % 0 | |
| Alan Çalışması | % 0 | |
| Makale Kritik | % 0 | |
| Makale Yazma | % 0 | |
| Modül Grup Çalışması | % 0 | |
| Beyin Fırtınası | % 0 | |
| Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
| Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
| Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
| Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Sözlü Sınav | % 0 | |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 | 
| Final | 1 | % 60 | 
| Pratik Final | % 0 | |
| Rapor Teslimi | % 0 | |
| Bütünleme | % 0 | |
| Bütünleme Pratik | % 0 | |
| Kanaat Notu | % 0 | |
| Kurul-Committee | % 0 | |
| Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
| Portfolyo | % 0 | |
| Take-Home Sınav | % 0 | |
| Seyir Defteri | % 0 | |
| Katılım | % 0 | |
| Tartışma | % 0 | |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | 
| Ders Süresi | 16 | 16 | 
| Laboratuvar | ||
| Uygulama | ||
| Uygulama Sınavı | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Alan Çalışması | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
| Makale Kritik | ||
| Makale Yazma | ||
| Modül Grup Çalışması | ||
| Beyin Fırtınası | ||
| Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
| Proje Hazırlama + Sunma | ||
| Rapor Hazırlama + Sunma | ||
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
| ARA SINAV (Vize) | ||
| Genel Sınava Hazırlanma | ||
| GENEL SINAV (Final) | ||
| Katılım | ||
| Tartışma | ||
| Portfolyo | ||
| Take-Home Sınav | ||
| Seyir Defteri | ||
| Toplam İş Yükü | 16 | |
| AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 0 | |