İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-I-316 | ||||||||
Ders İsmi: | Türkiye'de Bağcılık ve Şarap Kültürü | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dilek Ceyhan |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin Türkiye’de bağcılık ve şarap kültürünü tarihsel, coğrafi, ekonomik ve kültürel yönleriyle tanımalarını amaçlar. Ders kapsamında bağcılığın temelleri, üzüm çeşitleri, şarap üretim süreçleri ve Türkiye’de şarapçılığın gelişimi ele alınacaktır. Öğrenciler; Türkiye’de bağcılığın tarihçesini ve coğrafi dağılımını açıklayabilir. Şarap üretim süreçlerini ve temel şarap türlerini ayırt edebilir. Türkiye’nin üzüm çeşitleri ve şarapçılık bölgeleri hakkında bilgi sahibi olur. Şarap tadımı ve eşleştirme prensiplerini öğrenir. Bağcılığın ekonomi ve turizmle ilişkisini kavrar. |
Dersin Hedefi: | Bu ders, öğrencilerin Türkiye’de bağcılık ve şarap kültürünü tarihsel, coğrafi, ekonomik ve kültürel yönleriyle tanımalarını amaçlar. Ders kapsamında bağcılığın temelleri, üzüm çeşitleri, şarap üretim süreçleri ve Türkiye’de şarapçılığın gelişimi ele alınacaktır. Öğrenciler; Türkiye’de bağcılığın tarihçesini ve coğrafi dağılımını açıklayabilir. Şarap üretim süreçlerini ve temel şarap türlerini ayırt edebilir. Türkiye’nin üzüm çeşitleri ve şarapçılık bölgeleri hakkında bilgi sahibi olur. Şarap tadımı ve eşleştirme prensiplerini öğrenir. Bağcılığın ekonomi ve turizmle ilişkisini kavrar. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Türkiye’de bağcılığın tarihsel gelişimini ve kültürel önemini açıklar. Bağcılık ve şarapçılığın temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar.
|
||
2) Türkiye’nin bağcılık bölgelerini ve bu bölgelerde yetiştirilen üzüm çeşitlerini karşılaştırır. |
||
3) Şarap üretim sürecinin aşamalarını (hasat, fermantasyon, olgunlaştırma ve şişeleme) detaylandırır. |
||
4) Şarap türleri ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur ve sek, dömisek, tatlı, beyaz, roze ve kırmızı şarapları ayırt eder. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bağcılığın ekolojik, iklimsel ve toprak yapısı açısından şarap kalitesine etkilerini analiz eder. |
||
2) Şarap tadımı ve duyusal analiz tekniklerini öğrenerek tat, koku ve doku açısından değerlendirme yapar. |
||
3) Şarap ve yemek eşleştirme prensiplerini analiz ederek doğru eşleşmeleri önerir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bağcılık ve şarap üretimi ile ilgili güncel mevzuat ve etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur. |
||
2) Türkiye’de şarap turizmi ve şarapçılıkla ilgili işletmelerin sektördeki rolünü inceler. |
||
3) Yerel ve küresel şarap endüstrisini takip ederek, Türkiye’nin şarap sektöründeki yerini analiz eder. |
Hafta | Konu | ||
1) | Bağcılık ve Şarap Kültürüne Genel Bakış | ||
2) | Türkiye’de Bağcılığın Tarihi | ||
3) | Bağcılıkta Temel Kavramlar | ||
4) | Türkiye’nin Üzüm Çeşitleri ve Bağ Bölgeleri | ||
5) | Şarap Üretim Süreci I: Hasat ve Fermantasyon | ||
6) | Şarap Üretim Süreci II: Olgunlaştırma ve Şişeleme | ||
7) | Türkiye’de Şarap Üreticileri ve Pazar Dinamikleri | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Şarap Türleri ve Temel Özellikleri | ||
10) | Şarap Tadımı: Duyusal Analiz Teknikleri | ||
11) | Yemek ve Şarap Eşleştirme Prensipleri | ||
12) | Şarap Kültürü, Etik ve Yasalar | ||
13) | Bağcılık, Şarap Turizmi ve Ekonomi | ||
14) | Genel Değerlendirme | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Temel finansman ilkelerine ve kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
2) İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar. | |||||||||||||||||||
3) İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar. | |||||||||||||||||||
4) Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
5) İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
6) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir. | |||||||||||||||||||
7) Karşılaşabileceği vakaları analiz eder. | |||||||||||||||||||
8) İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir. | |||||||||||||||||||
9) Bir işletmede veya herhangi bir bölümüyle ilgili alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir. | |||||||||||||||||||
10) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder. | |||||||||||||||||||
11) Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir. | |||||||||||||||||||
12) Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir. | |||||||||||||||||||
13) Bilgi işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder. | |||||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur. | |||||||||||||||||||
15) Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar. | |||||||||||||||||||
16) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak takip eder. | |||||||||||||||||||
17) İşletme alanındaki güncel haber ve vakaları bilir, takip eder. | |||||||||||||||||||
18) İşletme ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeleri ve yenilikleri bilir. | |||||||||||||||||||
19) Profesyonel boyuttaki işe alım ve kendini geliştirmeyle ilgili yeniliklerden haberdar olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 26 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 1 | 2 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 2 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 32 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 |