İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-G-321
Ders İsmi: Wine Culture and Prototourism
Ders Yarıyılı: 6. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dilek Ceyhan

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin şarap kültürü, üretim süreçleri, farklı şarap türleri ve şarap ile gastronomi ilişkisini anlamalarını sağlamayı hedefler. Ayrıca önoturizmin temel prensipleri ve Türkiye’deki şarap turizminin potansiyeli ele alınacaktır.
Dersin Hedefi: Bu ders, öğrencilerin şarap kültürü, üretim süreçleri, farklı şarap türleri ve şarap ile gastronomi ilişkisini anlamalarını sağlamayı hedefler. Ayrıca önoturizmin temel prensipleri ve Türkiye’deki şarap turizminin potansiyeli ele alınacaktır.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Şarap kültürünün tarihsel gelişimini açıklar ve bağcılığın geçmişten günümüze değişimini değerlendirir.
  2) Şarap üretim süreçlerini bilir ve üzüm çeşitlerinin şarap kalitesi üzerindeki etkisini analiz eder.
  3) Şarap türlerini ve sınıflandırmalarını tanımlar ve bu türlerin üretim tekniklerini açıklar.
  4) Teruar kavramını ve bölgesel faktörlerin şarap kalitesine etkisini değerlendirir.
  5) Türkiye’de ve dünyada şarap üretimi ve bağcılığın mevcut durumunu analiz eder. Önoturizmin tanımını ve önemini açıklar ve şarap turizminin bölgesel kalkınmaya katkısını değerlendirir.
  6) Şarap kültürünün gastronomiyle ilişkisini açıklar ve şarap-yemek eşleştirme prensiplerini analiz eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Şarap tadım tekniklerini öğrenir ve temel duyusal analiz yapabilir.
  2) Şarap üretim aşamalarını bilimsel bir bakış açısıyla değerlendirir ve kaliteyi etkileyen faktörleri belirler.
  3) Şarap turizmi işletmelerini analiz eder ve başarılı önoturizm uygulamalarını karşılaştırır. Türkiye'deki şarap rotalarını ve önoturizm bölgelerini harita üzerinde tanımlar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bağcılık ve şarap üretimiyle ilgili temel terminolojiyi ve kavramları doğru kullanır.
  2) Şarap üretim süreçlerinde sürdürülebilirlik ve çevresel etkileri değerlendirir.
  3) Şarapla ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri bilir ve etik kurallar çerçevesinde değerlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş ve Temel Kavramlar
2) Üzüm ve Şarap Üretiminin Temelleri
3) Şarap Çeşitleri ve Kategorileri
4) Şarap Üretiminde Bölgesel Faktörler
5) Türkiye’de Şarapçılık
6) Şarap Tadımı ve Duyusal Analiz
7) Şarap ve Gastronomi
8) Ara Sınav
9) Önoturizme Giriş
10) Şarap Bağları ve Turizm Rotaları
11) Şarap Turizmi İşletmeleri
12) Şarap Kültürünün Sosyal ve Hukuki Boyutları
13) Sürdürülebilir Şarapçılık ve Yeşil Önoturizm
14) Genel Değerlendirme
Diğer Kaynaklar: Johnson, H., & Robinson, J. (2019). The world atlas of wine (8th ed.). Mitchell Beazley.

Patrick E. McGovern (2009). Ancient Wine: The Search for the Origins of Viniculture.

Robinson, J., Harding, J., & Vouillamoz, J. (2012). Wine Grapes: A Complete Guide to 1,368 Vine Varieties, Including Their Origins and Flavours.

Clarke, O. (2015). Essential Wine Tasting: The Complete Practical Winetasting Course.

Semerci, A. (2015). Türkiye Bağcılığının Genel Durumu.

Hall, C. M., Sharples, L., Cambourne, B., & Macionis, N. (Eds.). (2000). Wine Tourism Around the World: Development, Management and Markets.

Gündoğan, G. ve Yankı, M. (2021). Türkiye Önoturizm Rehberi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Temel finansman ilkelerine ve kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur.
2) İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar.
3) İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar.
4) Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur.
5) İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur.
6) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir.
7) Karşılaşabileceği vakaları analiz eder.
8) İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir.
9) Bir işletmede veya herhangi bir bölümüyle ilgili alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir.
10) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder.
11) Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir.
12) Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir.
13) Bilgi işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder.
14) Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur.
15) Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar.
16) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak takip eder.
17) İşletme alanındaki güncel haber ve vakaları bilir, takip eder.
18) İşletme ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeleri ve yenilikleri bilir.
19) Profesyonel boyuttaki işe alım ve kendini geliştirmeyle ilgili yeniliklerden haberdar olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 13 26
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 2
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 1 2
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 32
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1